12 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

12 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

AKİS programını inceledi ve Kırıkkale- den gelenlere açık oturum için han- gi tarihin müsait olduğunu bildirdi. Bu sırada Merkez Yönetim Ku- rulu üyesi Ali İhsan Göğüş Gazian- tepteki bir lokantacıdan aldığı mek- tubu, arkadaşlarına yüksek sesle o- kuyordu. Mektupta şöyle denili- yordu: "— Şehrimizde 15 gündür bir çok kimselerle temas halindeyim. Her yerde bu yolun münakaşasını yapıyoruz. Bu temaslardan edindi- &im intihalarımı bildirmekte fayda görmekteyim. Bu yeni fikrin en kuv- vetli tarafı kısa zamanda teşkilâtın oha sahip çıkarak muvaffak olma- sıdır. CHP bundan böyle şahısların değil, fikirlerin (o partisi olduğunu tescil ettirmiştir. (Allah gecinden versin İnönüden sonra Partimizin durumunu endişe ile izleyen ben ve benim gibi düşünenlerin endişeleri zail olmuş. Paşadan sonra dahi Par- timizin etrafında toplanacağı fikir ortaya çıkmıştır. Partimiz Paşadan sonra, bir şahıs etrafında değil bir fikir etrafında toplanacaktır.. Aynı gün sabahleyin, bir yıl ön- ceki bir görüşmesinden sonra İnö- nü ile tekrar bir görüşme yapan E- debiyat Fakültesi Devran Târihi Profesörü Tayyip oGökbilgin CHP Genel Başkanının "Kurultay kara- rımızı nasıl buldun?" sorusuna şu cevabı vermişti: — Tam istediğimiz gibi... Üni- versitede memnunluk yaratmıştır. CHP taşıması gereken tarihi misyo- nuna sahip çıkmıştır..." Bunlara benzer Örnekler pek çoktur. CHP Kurultayının yarattığı heyecan, ümit ve hareket bu hafta içinde tam kıvamında gözükmekte- dir. Bundan sonrası görev alanla- ra düşmektedir. Çalışmaları yoru- cu, fakat halktan ve aydınlardan ge- len gönüllü yardımlar çok olacak- tır. Ecevit yola çıkıyor yöneticiler bu hafta demir âsâ ve demir çarıkla -kafada da fikirle- yola düşülmenin hazırlıkları- nı yapıyorlardı. Genel Sekreter E- cevit arkadaşlarıyla birlikte daha önce programlanan gezisine İstan- buldan başlıyacaktır. 10 Kasım gü- ttü İstanbulda bulunacak olan Ece- vit, sabahleyin Partiyi ve gazeteleri 12 Kasım 1966 Ziyaret ettikten sonra Türkiye Milli Gençlik Teşkilâtının, Atatürkün Ö- lüm Yıldönümü için düzenlediği tö- rene katılacaktır. Akşam Kadıköy İlçesi, ertesi sabah ise Vali, Bele- diye Başkanı, Rektörler ziyaret edi- lecek, akşam basma kokteyl verile- cek, ertesi günü sendikalara ve di- ğer kuruluşlara gidilecektir. Ecevit Salı sabahı, seçildikten sonraki ikinci basın toplantısını İs- tanbulda yapacak ve Egeye geçe- cektir. Ege gezisi 20 Kasımda İzmir- de başlıyacak, Merkez Yönetim Ku- rulu üyeleriyle Genel Sekreter, 22 Kasımda Manisaya, 23 Kasımda De- nizliye, 24 Kasımda Aydına, 25 Ka- sanda da Muğlaya gidecekler ve partililerle görüşeceklerdir. ezi- nin hususiyeti yalnız şehirlere inhi- sar etmemesi, Ecevitin uzanamadı- ğı yerlere de bölge milletvekilleri- nin -köylere kadar- giderek çalışma- ları olacaktır. Bu gezinin küçük plânı üzerinde çalışma Genel Mer- kezde devam etmektedir. Merkez Yönetim Kurulu her sabah 9-11 ara- sı toplanmakta ve çalışmaktadır. Tempoya öyle bir heyecanla giril- miştir ki, bir gün Önce çocuğunu kaybeden bir üye -Orhan Birgit- er- tesi gün yine Genel Merkeze gelmiş ve görevim aksatmamıştır. İlhami Sancar Heyecan, aynı heyecan YURTTA OLUP BİTENLER Ecevit Aralık ayının ilk haftasın- da Doğuya gidecek ve aynı şekilde gezecektir. Geziler, bu tempo ile 1969 Seçimlerine kadar sürdürülecektir. İlk hedef, daha Önceki Mahalli Se- çimlerdir. CHP'nin yeni ve genç yö- neticileri, Mahalli Seçimlerde Par- tiye mesafe aldırmayı ve bu moral- le daha da hızlanarak Milletvekili Seçimlerine büyük iddia ile girme- yi planlamaktadırlar. Kurultayın CHP'yi böleceğini ü- mit edenlerin, hele Kurultay sonra- sının ilk gelişmesi olan Grup Yöne- ticileri Seçiminin, daha başlangıçta Ecevit ekibinin yere serilmesi oldu- gunu kabullenmeğe çalışanların he- sapları ise boşa çıkmışta. Kurul- tay kırgınlıkları tahminlerden daha büyük bir süratle düzelmektedir. Meselâ, Senato Grup Başkan Vekil- liğine seçilen ve Kurultayda Ecevit ekibinin en ateşli aleyhtarlarından olan Ferit Melen AKİS'çinin, "— Partinin yeni yöneticileri Or- tanın Solunu anlatmak ve bir hamle sağlamak için büyük bir kampanya- ya hazırlanıyorlar. Sizler bu yeni e- kibe muhaliftiniz. Bu kampanya karşısında tutumunuz ne olacak?" sorusuna, haftanın başında şu kar- şılığı vermiştir: " — Kurultay kararının hudutları içinde herkes kendisini vazifeli sa- yar." Melen Kurultaydaki mücadelesi- nin, Ortanın Solu vesile sayılarak Partinin daha da sola çekilmesi en- dişesinden ileri geldiğini, yoksa Or- tanın Soluna karşı olmadığını ifade etmiştir. Kurultayda Ortanın Solu listesi- ne dahil edilip, sonra ismi silinen ve buna haklı olarak üzülen İlhami Sancar ise, kırgınlığı üzerinden en çabuk atanların herhalde başında gelmektedir. Sancar heyecanının da etkisi ile derhal vazifeye koşmuş, İstanbula gitmiş, geniş bir sondaj çalışması yapmıştır. Sancarın, ilk sondajının müsbet sonuç verdiğini, bütün çevrelerde urultay kararının çok iyi karşılan- dığını, Genel Merkezdeki genç arka- daşlarına naklederken gösterdiği heyecan ve sevinç CHP'deki hare- ketin alelade nitelikleri aşan bir an- lam taşıdığını gösteren bir başka belirtidir. 23