12 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

12 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Tüli'den haberler Kısmeti açık güzel.. Evvel zaman bakanlarından Celâl Yardımcının eşi Harika Yardım- cı yeğeni Samra Kızıltanın güzellik kraliçesi seçilemediğine üzüle koy- sun, geçtiğimiz Perşembe, seçimi, 19 jüri üyesinden 13 oy alarak ka- zanan İnci Asena Hiltonda bir oda- ya yerleşti. Londraya gidinceye ka- dar geçecek günleri de oldukça yor- gun geçirdi. Güzellik kraliçesi ol- mak kolay değil, İnci Asena son bir hafta yemek yemeğe bile vakit bu- lamadı. Sabahtan akşama kadar ta- nınmış terzilerin atelyelerinde tu- valet, manto, tayyör provaları, her- gün öğleden önce 10-12 arasında Hiltonda "çamsakızı çoban arma- ğanı" kabilinden hediyelerin kabu- lü, çeşitli oröportajlar için berber Demirde saç taratma fasılları ile za- man su gibi aktı. Londradaki prog- ram da hayli yüklü olduğuna göre Kraliçenin dinlenmesi ancak dönüş- te mümkün olabilecek... Türkiye Güzellik Kraliçesi Londraya pek şık gidiyor. İstanbulun o taran- mış terzilerinin hazırladığı zen- gin bir gardrobu var. Terzi Nedret, Butik Canan, Lütfiye Arıbal, Suat Aysan, Faize ve Sevim Moda salo- nunda hazırlanan elbise ve tayyör- lere yenilerini eklediler. İlk za- manlar Samra Kızıltanın tuttuğu söylenen, -balo gecesi Samranın giy- tuvaletle bu söylentiyi diği güzel haklı çıkartan- Terzi Muallâ da Kra- liçeye güzel bir tuvalet hazırlamış- tır. Bukadar kısa zamanda, buka- dar çok elbiseye sahip olmak kolay değil, bu tempoya hiç bir kadın da- yanamaz. Zoraki yolculuklar kahramanı Geçen gün Akşam Gazetesi, bir haberinde AP Kars milletvekili Celâl Nuri Koçun Trabzondan Er- zurum a giden uçağı zorla durdur- duğunu yazıyordu. Haberi okuyan bazı senatör ve milletvekilleri bı- yık altından kıs kıs güldüler ve is- ter istemez Celâl Nuri Koçun baş- ka bir yolculuğu da zorla yaptığını hatırladılar. Türk parlâmentosun- dan bir heyetin Batı Almanyaya yaptığı yolculukta da Celâl Nuri Koç az zor göstermemişti. Bu ola- yı, Meclis Başkanı Ferruh Bozbeyli de çok iyi hatırlar. Almanyaya gide- cek milletvekilleri için kura Orhan Seyfi Orhona çıkmış, fakat AP'nin tonton milletvekili bu yolculuğu gö- ze alamayıp şansını Celâl Nuri Koça devretmişti. Ferruh Bozbeyli bu yolculuğu önlemek için hava ala- nına motosikletli haberciler yolladı ama Celâl Nuri Koçu yolundan dön- dürmek mümkün olmadı. Zorla başlayan Almanya yolculuğu da Ce- lâl Nuri Koç yönünden çok eğlence- li geçmiş, fakat arkadaşları çok ter- lemişler. Eline bir lügat alıp "leh liebe Deutschland" diye konuşma- (AKİS: 392) ya başlıyormuş, ayağı sıktığı için is- karpinlerini terlik gibi giyiyormuş.. Geçirdiğimiz hafta Meclis kori- dorlarında bu hikâyeler bir daha anlatıldı, İbrahim Şevki Atasagun ve arkadaşları Almanyada epeyce terlemişler, fakat şimdi bu hikâye- leri kahkahalarla hatırlıyorlar.. Modacı damat ve Ağaoğlu ailesi Eski hikâyeyi siz de duymuş ola- caksınız: Vaktiyle Paris Opera- sında bir yıldız, localardan birinde oturan bir erkeğe sahneden en güzel iltifatları yollar. Locadaki adam neye uğradığını şaşırır. Oyun sona erince yıldızın yanına gider, beraber yemeğe çıkmalarım ister. Kadın ra- zı olur, bir arabaya binerler, Bou- logne ormanları civarında bir villâ- ya giderler. Yemek faslı sona erer, güzel kadın geceyi de villâda geçi- rir. Erkek mesut, fakat büyük bir şaşkınlık içindedir. Bukadar büyük bir iltifata nail olmanın sebebini sorunca aldığı cevap ise yüzüne bir tokat gibi inmiştir: Güzel kadın sev- diği erkeğe kızdığını, onu operada- ki en çirkin erkekle aldatmağa ka- rarlı olduğunu söyler... Hikâyenin kahramanı, yakın ta- rihimizde bir. çok (hikâyelerin de kahramanı olan Ağaoğlu Ahmet beyden başkası değildir. Aileye çok yabancı karışmış da olsa şimdi de durum çok farklı değil. Ağaoğlu ai- lesinin fertleri (ogüzellikten o biraz mahrum kişiler, geçirdiğimiz hafta Bebekde Süreyya Restoranda yapı- lan bir nişan töreninde bulunanlar, kalabalığa rağmen Ağaoğlu ailesi- nin çizgilerini farketmekte güçlük çekmiyorlardı. Samet Ağaoğlu, Sü- reyya Ağaoğlu, Gültekin Ağaoğlu, Suna Giritli, Tektaş Ağaoğlu, Mus- tafa Ağaoğlu, Ağaoğlu Ahmet Be- yin karakteristik çizgilerini aynen taşıyorlardı. Bu aralık Ağaoğlu ai- lesinde evlenenler, nişanlananlar birbirini takibedeceğe benziyor. Si- tare Ağaoğlunun nişanından sonra, Mustafa Ağaoğlunun da eski eşiyle nikâh tazelemesi bekleniyor. Samet 12 Kasım 1966