12 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

12 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

AKİS TÜLİDEN HABERLER ve Neriman Ağaoğlu, Sovyet Rusya- daki balayı yolculuğundan sonra çocuklarının balayına şahit olacak- lar.. Sitare Ağaoğlunun nişanlısı İs- tanbulun çok iddialı bir modacısı, Söylemezoğlu ailesinden, Bergin Uz- berk. Nikâh töreni iki ailenin yakın- ları ve dostları ile hayli kalabalıktı. Fakat eski DP'den de yeni AP'den de hiç kimseler, hattâ İhsan Sabri Çağlayangil bile yoktu... Sitare A- gâoğlu, nişanlısının diktiği turuncu bir tuvalet giymişti. Bazı misafir- ler, "Neriman Ağaoğlu da buncan sonra damadından mı giyinecek?" diye merak ediyorlardı. Günseli Ba- şar aileden değil, gelin ve damadın akranı da sayılmaz, fakat misafir- ler arasındaydı... Meyhaneler çoğalıyor Ankarada meyhaneler Bulvarda Orhanın Yeri, çoğalıyor. biraz i- da da İstanbulun Ancelosu bir mey- hane açtı. Kent Oteli bu pavyonu eski o İstanbuldan bir köşe olarak dekore etmişti. Fakat bir türlü tut- madı. Öğle saatlerinde sihirli ke- manlarla yemek yemektense Ance- lonun yönettiği bir meyhanede ka- fayı çekmek daha iyi tabii. Ancelo- da başta AP'li milletvekilleri ve se- natörler, bir çok tanıdığa rastlamak mümkün. Doğrusunu isterseniz şu 12 Kasım 1966 Orhanın Yerinde eğlenenler Tütsülü kafa ile yüksek politika Sanma kafayı tütselemeden politika mak da mümkün olmasa gerek, Orhanın yeri, Altanın köşesi de en çok politikacılarla dolu... Püf noktalar Paris Sefiremiz Ekselans Müşerref Vergin ve eşi hayatlarından pek memnunlar Müşerref Verginin bir Vietnam budisti cezbe- siyle uğraştığı (o tâyin işi başarıyla sonuçlandı. Şimdi yeni Paris Sefi- remiz bir kitap hazırlamakla meş- gulmüş: "Parise tâyin edilmek iste- yenlerin el kitabı". Bu kıymetli e- serin Dışişleri Bakanlığı çevresinde çok iyi satış yapacağından hiç kim- se şüphe etmiyor. Zira bunda, Pa- ris Sefiremiz başarısının bazı püf noktalarını açıklıyormuş. Hastahanede vaız mı? Bursa Askeri Hastahanesini roma- tizma, siyatik, lumbago sancıla- rından kıvrananların tedavi gördü- gü bir köşe sananlar biraz yanılı- yor. Türbeler şehrinin, askeri has- tananesi bile, iktidarın havasından uzak kalamıyor. Tedaviye giden has- talar çok ilginç hikâyeler nakledi- yorlar. Hastahanenin büyük salo- nunda, İstanbuldan bir hanım, hem de bir doktor eşi, tepeden tırnağa yeşiller giyerek (Kuran-ı Kerimden tefsirler yapıyormuş. Bazı hastalar merak edip, gidip seyretmişler, ye- şil elbiseli hanımın konuşmasından hiç bir şey anlamamışlar. Fakat a- sıl anlaşılmayan nokta başhekimin böyle bir toplantıya nasıl izin ver- diği, yoksa fizik tedavinin bir de metafizik tarafı mı var? Defileler devam ediyor... İstanbulda kış partileri henüz baş- lamadı, fakat terzi Muallânın Hil- tonda yaptığı defileden sonra başla- yacağa (benziyor. Yardımseverler Derneği yararına yapılan defilede bütün kadınlar dikkat kesilmiş, kış boyunca giyecekleri elbiseleri seçi- yorlardı. O gün Hilton salonlarında iğne atsanız yere düşmezdi. Kadın- lar sardalya (okutusundaki balıklar gibi üstüste (o yığılmışlar, sıcaktan buram buram terliyerek Muallânın çıplak elbiselerini (o seyrediyorlardı. Kış sezonu, partilerde açılmasa bi- le, Parisin çizgileri artık İstanbu- lun malı olmuş. Herkesin sırtında triko tayyörler, emprime jerseler, chaneller , vardı... Kalabalık ara- sında seçilebilenler Eczacıbaşı kar- deşlerin m Sadıkoğlu ailesinin kadınlarıyd 1. Yeni butik, yeni mankenler Tülin Okan manken okulunu açma- dı, fakat Ankarada yeni man- kenler türedi. o Bilhassa balerinler mankenliğe çok yakışıyor. Geçirdi- gimiz hafta Ankaranın moda haya- tına yeni katılan Butik Aytenin mo- dellerini sunanlardan biri Devlet Balesinin ai yıldızı Meriç Gü- ventürkdü.. 29