12 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

12 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SOSYAL HAYAT Defileler Hazır elbise Kumral saçlı siyah elbiseli (ince kadın AKİS yazarına çizdiği bir modeli göstererek : "—Giyim, çağımızda çok önem- li yeni bir sorun olmuştur. Eskiden, bir kısım insanlar süslenmek için giyinirler, diğerleri ancak ihtiyaç- tan ile yetinirlerdi. Bugün ise her kadın yeteri kadar iyi, temiz, deği- şik giyinmek ihtiyacındadır. Bunun için de ne çok fazla parası, ne de, eskisi gibi harcayacak vakti vardır. Bu bakımdan butikler ve butiklerde her zevke, vücuda uygun kıyafet- 30 ler çağımızın kadınının en önemli bir ihtiyacım karşılamakta, ona birkaç dakika içinde bir gardorp yapma veya acele bir yere giderken, birkaç dakika içinde vücuduna tıpa- tp uyan bir elbise bulma imkanı- nı vermektedir. Ayrıca hazır elbisenin en büyük iyiliği, yakışanın çabuk bulunması- dır. Bu elbiseye bir hayli masraf edip, eziyetini çektikten sonra onu kendisine yakıştırmayan veya onun ihtiyaçlarına cevap vermediğini gö- ren bir kadın o elbiseyi dolaba as- maktan başka çare bulamaz, onu giyse de istiyerek giymez. Hazır el- bisede bu dertler yoktur, giyersi- (Basın A: 14218) 393 niz, yakışırsa alırsınız yoksa başka- sını denersiniz. Ayrıca çalışan, vak- ti çok az olan kadınlar için hazır elbise bugün vazgeçilmez bir 70- runluk olmuştur. Sabahleyin büro- ya giden bir pratik tayyör, içindeki elbise ile şık bir kokteyl kıyafeti haline gelebilir. İki parçalı, üç par- çalı, çok iş gören kıyafetler, çağımı- zın ihtiyaçlarını karşılayan bir ica- dıdır. Kadına büyük kolaylık sağla- mış, onun yardımına koşmuştur çünkü bugünün kadım çok cephe- lidir. Hem çalışmak, sosyal faaliyet- lere girmek, hem evinin işine koş- mak, misafir ağarlamak ve ne ya- parsa yapsın daima temiz, iyi yakı- şacak şekilde giyinmek o zorunda- dır Siyah işlemeli elbiseli genç kadın bir soluk sustu. Açık duran kapı- dan ayak sesleri gelmeye başlamış- t. Kışa hazırlık Olay geride bıraktığımız hafta so- nunda Ziya Gökalp caddesindeki bir küçük apartmanın üst katında geçiyordu. Terzi Ayten, o gün, Anka- ralılara ilk defilesini sunuyor o ve Butik Aytenin açılışını oyapıyordu. Saat 13'de misafirler, birdenbire sa- lonları doldurmuşlardı. Defile Me- riç Sümenin giydiği işlemeli, ispan- yol paçalı bir beyaz poplin pijama ile başladı ve bunu şık ev kıyafetle- ri, uzun ve kısa sabahlıklar, pija- malar izledi. Bursa ipeğinden yapıl- mış kısa bir pembe dezabiye özel- likle ilgi toplamıştı. Sabah kıyafet- lerinden sonra güzel sokak kıyafet- leri, bu arada ince gri tweedden ya- pılmış arkası plili modern bir tay- yör göründü. Tayyörü, çok moda o- lan, eflatun renkte aksesuarlar ta- mamlıyordu. Eflatun bluz, eşarp hissi verecek bir fiyonkla bağlan- mıştı ve zarif manken, ayaklarına ince eflatun yünden yapılmış örgü çoraplar giyinmişti. Sabah ve sokak kıyafetlerini izleyen, öğleden sonra elbiselerinde de eflatun ve mor, yı- lın modasını aksettiriyordu. Düm- düz, kolsuz bir mor elbisenin, yan dikişi, tek bir taraftan eflatun bir bandı gösterecek şekilde ayrık di- kilmişti ve bir noktada mor bir fi- yonkla kapanıyordu. Siyah gami- türlü kırmızı bir elbise-ceket takı- mına "Karadut" ismi verilmişti. Defilenin en sükseli parçalan, a- biye kıyafetler ve gece kıyafetleri, özellikle çok havalı uzun etekler ol- 12 Kasım 1966