3 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

3 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Tunus hazırlığı ilerliyor Cumhurbaşkanı Cevdet Sunayın Tunusu ziyareti sırasında bir de film festivali (o yapılacakmış. Faha- mettin Arvay -Tunus Elçilik Müste- şarı-, bu film işiyle çok uğraştı. Bu arada, Türkân Şorayın Feride rolü- nü oynadığı Çalıkuşu da Tunusa gi- diyor. Festivalde bir derece alması beklenebilir. Tunuslular Yılanların Öcü ve Karanlıkta Uyananlar film- leriyle daha çok ilgileniyorlarmış ama, derece halk oyuyla verilmiye- ceğine göre. Çalıkuşu daha şanslı demektir. Geçtiğimiz hafta Çalıkuşunu An- karadaki odiplomatlardan bir grup seyretti. Fakat o gün, Senato Başka- nı İbrahim Şevki Atasagunun da yemeği vardı, bu yüzden, herkes fil- me gitmeğe vakit ayıramadı. Fakat, gidemiyenler pek de pişman olmuş görünmüyorlar. ünkü Meclisin tören salonlarında verilen yemekte de çok renkli filmler sey- redildi. Bu filmlerin başrollerini de İnönü ve Bayan Demirel oynuyor- lardı. CHP lideri ile AP başının eşi- nin samimi konuşması da birçok kimse tarafindan meraklı bir film gibi seyredildi. Bazıları, "İnönü, Bn. Demirel ile ne konuşabilir?" diye merak etti. İnönüyü yakından tanı yanlar ise, "İnönü herkesle konuşa cak bir şey bulur" diye düşündüler Evet, hele demokrasi adına olursa.. İki piyanist geldi Geçtiğimiz hafta Ankaraya, bir Doğudan -Japonyadan-, öteki de Batıdan -Belçikadan-, iki piyanist geldi. Kordiplomatik çevreleri ve bazı başkenttiler müzikal gecelel geçirdiler. Japon ve Belçika Elçilik- lerinde piyanistler şerefine düzen- lenen büfeler çok nefisti. Japon sefiresi Miyazaki, son ay- 28 Çalıkuşunu seyredenlerden bir grup Tunus yolcusu, film 3 Aralık 1966