3 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

3 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS ları Japonyada geçirmişti. Elçilikte- ki konserden bir gün Önce Ankara- ya dönerek, misafirlerini ayağının tozuyla ağırladı. Polonya, Amerika, Suudi Arabistan, İsveç, Romen ve Fransız elçileri de japon piyanisti dinlediler. Kordiplomatiğin çok hoş kadınlarından biri olan Fransız se- firesi De Juniac çocuk bekliyormuş ve hamileliği güç geçiren kadınlar- danmış. Büyük Elçi, bu yüzden, bü- --n toplantılarda yalnız görünüyor. Suudi Arabistan sefiresi Shiabi de yaz sonunda sarılıktan yatağa düş- müştü, İstanbuldan yeni döndü. Bu yüzden Suudi Arabistan Elçisi de birçok toplantıda yalnızdı. Pazar akşamı da Belçika Elçisi Fenaux ve eşi, belçikalı piyanist şe- refine yüzelli kişi kadar bir kalaba- lık topladılar. Aralarında Suna Kan, Faruk Güvenç, Necil Kâzım Akses gibi tanınmış müzisyenler de vardı. O gece, müzikal konular dışında çok konuşulan bir mesele, Ürdünde- ki son olaylar oldu. Bu olayları ya- kından izleyenlerden biri de, tabii yeni Ürdün Elçimiz Halük Kura idi. Pipo özentisi Muazzez Kurdoğlu, şüphesiz ki, Devlet Tiyatrosunun önemli aktrislerinden birisidir. e "Küskün- ler Kahvesi"ndeki oyunu da çok be- geniliyor. Bu oyunda erkeklere ni- çin düşman olduğu tam anlaşılamı- yor ama, Amalia tipi kolay kolay unutulacak cinsten değil. Amalia'- nın pipo içişi de doğrusu bir âlem! Kokusu bütün salonu dolduruyor. Seyirci hanımlardan birçoğunda pi- poya karşı istek uyandırdığı anlaşı- lıyor. Zira Ankaranın moda hasta- ları, "Küskünler Kahvesi"ni seyret- tikten sonra birer piyo edinip dene- meye başlamışlar bile. Moda sal- gınlaşırsa, kabahat, tabii (Muazzez Kurdoğlunda. Mirasın cilveleri A P'li kadınlar arasında İpek Men- deresin büyük süksesi var. Han- gi toplantıya gitse, salon alkıştan çınlıyor. Melâhat Gedikler, Neriman Ağaoğlular, hattâ Nilüfer Gürsoy- lar geride kalıyor. İpek Menderesin, hattâ Yüksel Menderesin politikada iddiaları nedir, ihtirasları nedir, bunu belli etmiyorlar ama, doğ- rusu, bir mirası güzel taşıyorlar. İpek Menderesin gençliği, güzel- 3 Aralık 1966 Klüpler çoğalıyor gece hayatında bir gedik açıldı. Vaktiyle "her toplantı mutlaka Sü- reyyada biter" prensibi vardı. Şimdi, sosyete veya elçilik toplantıla- rından sonra gidilecek yer kolay bulunmuyor. TÜLİDEN HABERLER Ankarada, meşhur Süreyyanın kapanmasıyla Gediği karşılamak içinse Ankarada birbiri ardına klüpler açılmakta. Bu yeniler içinde en revaçta bulunanı, Kızılay Gökdelenindeki Klüp X ile biraz ileri- sinde, fakat yerin altındaki Alpay. Yukardaki resimde Klüp X'in bir gecesi görülüyor, İlk e dansedenler, C.H.P.'nin eski İçişleri Ba- Öztrakla e kanı Orhan eşidir. liği de ağır basiyor tabii. AP çevresinde (o şimdilik ondan güzeli yok. Bazı kıskanç söylentilere hedef olması da hiç şüphesiz bu yüzden. Alaturka çok rağbette İstanbulda alaturka müzik çok rağ- bette. Maksim ve Kazablanka ga- zinoları adam almıyor. Zeki Mü- renin, Nesrin Sipahinin şarkıları ağızlarda dolaşıyor. Ajda Pekkan ve Nilüfer Aydanın sahneye çıkması da, genç ve güzel kadın seyretmek- ten hoşlananları bu gazinolara top- luyor. Istanbulun çok iyi çalışan der- neklerinden Çocuk Dostları Derne- ği, bu alaturka sevgisinden faydala- narak bir gece hazırlamakla meş- gul. Gece, Maksimde olacak. Büyük eğlence yerlerini tekelinde tutan ahri Aslan, Süreyya Ağaoğlu ve arkadaşları için büyük bir jest ya parak, o gece gazinosunun kapısını yalnız sosyeteye açacak. Şimdi bü- tün hanımlar bu alaturka geceye ha- zırlanıyorlar. Bu arada Zeki Müren de, Çocuk Dostları Derneği için bir sürpriz hazırlıyormuş. Bakalım, bu sürpriz ne olacak... Önemli konular Eski Bakanlardan Muammer Ça- vuşoğlu ile eşi İhsan Çavuşoğlu, kızlarını evlendirmeğe hazırlanıyor- lar. Eski Demokratlarla AP'liler, Aralığın ikinci haftasında bu düğü- nü kutlayacaklar. Damat, İstanbul AP İl Yönetim Kurulundan Yener Selimoğlu. Bu düğün için davetiye alanlar iki şeyi çok merak ediyorlar: Süley- man Demirelden hâlâ, "kocasının umum müdürü" diye Bahseden -bir de Bayar böyle konuşuyor- İhsan Çavuşoğlu, damadına acaba ne he- diye edecek? AP İktidarından iyi bir iş, ilerde de bir milletvekilliği koparabilecek mi? İkincisi, acaba Süleyman Demirel bu nikâhta tanık olacak mı? Başbakana yakın çevreler, Bn. Çavuşoğlunun bazı taktik hataları yüzünden bu şansı kaybettiğini id- dia ediyorlar ama, hiç de belli ol- maz. 22)