17 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

17 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Meclisi üyelerinden bazılarının im- zası toplandı. Hareketin çekirdeği, tabii Feyzioğlu grupu idi. Bu grup, söylediği sebep mantıki göründü- günden ortadaki bazı üyelerin de imzasını alabildi. Söylenen sebep, Demirelin o, İhtilâl konusundaki ipe sapa gelmez konuşmalarıyla Tu- ralın durumu, ona hücumlar, hü- cumların tepkisiydi. (CHP bunlar hakkında nasıl bir vaziyet almalıy- dı? Parti Meclisi bunu görüşse iyi ederdi! Ancak, tertip kulaklara gelmek- te gecikmedi. Bu grup, Ecevitin Ege gezisi sırasında yaptığı konuşmaları derlemiş, bunları makaslamış, pa- sajlar çıkarmıştı. Pasajların içinde, konuşmaların heyeti umumiyesi bi- linmeyince kulak tırmalayan lâflar vardı. Bir kısmını Ecevit misal di- ye, bazılarını kendi şahsi görüşü o- larak söylemişti. Bazılarında ise, gerçekten ihtiyatsızlık etmişti, ha- tali kelimeler kullanmıştı. Ortanın Solunun çomakçıları -zira, bunların bir kendi fikirleri olmadığından müsbet değil menfidirler» bunun ü- zerinde Eceviti sıgaya çekecekler, bir mesele çıkaracaklar, yeni Genel Sekreterin gezilerinin ne kadar te- sirli olduğunu bildiklerinden bu ge- zilerden bir yenisini de önleyecek- lerdi. Grupun bir niyeti de, Parti Mec- lisinde Genel Sekreterle Merkez İ- dare Kurulu hakkında güven oyuna gitmekti. Genel Sekreterle Merkez İdare Kurulu 11 kişidir ve bunlar, bir güven oylamasmda oy hakkın- dan mahrumdurlar. Öyle olunca, o- yun güvensizlik oyu almasının ihti- mali çoktur. Ancak, yeni Genel Sek- reterle yeni Merkez --are Kurulu seçilirken herkes oy hakkına malik- tir ve o halde, geçen defaki çoğun- luğun tekrar belirmesi mukadder- dir. Ecevitin aleyhindeki gruptan biri bu hususta şunu söyledi: — Ne olacak? Ecevit ve takımı bir güvensizlik oyu alarak yıpranır ve tekrar seçilse bile. kuvvetinden kaybeder ya.. Fakat durum, Genel Başkanın sertçe bir müdahalesiyle önlendi. İ- nönü, Parti Meclisinin olağanüstü toplanmasına lüzum görmüyordu. Meclis zaten Aralıkta toplanacaktı. Ne acele ediliyordu? Bunun üzeri- ne bazı imza sahipleri, vaziyeti an- ladıklarından imzalarını geri aldı- lar. İmzaların miktarı, zaten gerek- li nisbeti bulmuyordu. Bir de fire verilince, Feyzioği takımının terti- bi suya düşt Bunun küçük intikamım takım, hâkim olduğu Meclis Grupu İdare Kurulunda aldı. Genel Başkan, pet- rol konusunda Meclis Araştırması yapacak Meclis Komisyonuna gire- Ecevit. Madende halkarasında Halk için, halka doğru.. AKİS cek CHP'li üyeler arasında eski Sa- nayi Bakam ve Merkez İdare Kuru- lu üyesi Muammer Ertenin de bu- lunmasını istemişti. Erten, gördü- gü Bakanlık görevi itibariyle ko- nuyla ilgiliydi. Grup İdare Kurulu, "yer olmadığı" bahanesiyle bu ar- zuyu yerine getirmedi. Komisyonun teşekkül tarzı Mecliste oylanırken CHP'nin Meclis Grupunun Başkan Vekilleri kendi . listelerini iki defa Genel Başkanın Önüne getirdiler. İ- nönü iki listeyi de buruşturup cebi- ne koydu ve Ertensiz bu listeyi san- dığa atmadı. Böyle davranışlarla (o ufaldığını, daha da ufaldığını anlamayan, ta- lihsiz Turhan Feyzioğluydu. Neyi muhafaza edecekler? Malatyada, bunların bir kısmın- dan haberli, bir kısmından ha- bersiz olarak İl Başkam Ahmet Fı- rat tarafından şerefine verilen ziya- fette hazır bulunan ve daha sonra da partinin mahalli yöneticileriyle otelde bir toplantı Ecevit ve beraberindekiler, ertesi gün Elâzı- ğa geçtiler. Elâzığlılar Ecrviti, şehrin 50 ki- lometre dışındaki Hanketi bucağın- da karşıladılar. Aynı akşam şehirde- ki Saray Sinemasında konuşan E- cevit ye arkadaşlarını 2000'e yalan kişi dinledi Ji Başkanının "Ecevit rahat geçsin" gerekçesiyle koridor- ları boşaltmak istemesine rağmen koridorlar ve sinemanın önü de ko- nuşmayı dinleyenlerle doluydu. Bu manzarayı gören yaşlı bir Elâzığlı, — Onbeş yıldır bu memlekette GE kalabalık bir siyasi top- lantı görmedim" dedi. Bu toplantıdan önce ise Tunceli- ne gidilmişti. Yol üzerindeki Pertek ilçesinde bir toplantı yapıldı. İlçe- nin Kaymakamı ile beraber 200'e ya- lan Perteklinin dikkatle izledikleri toplantıda Ecevit, memleketimizde milli gelir dağılımındaki dengesizli- ge değindi. Ardından, bölgeler ara- sındaki farkların sebeplerini açıkla- dı. Orman ve insan ilişkisi üzerinde de duran Ecevit, - Orman denilince sadece ağaç düşünülüyor. Halbuki bizim politi- kamızda önce insan gelir. Önce in- san düşünülünce, o insanın ağacı da koruyacağı tabiidir.." dedi. 17 Aralık 1966