17 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

17 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

AKİS Osman Bölükbaşı Ağzını açtı.. barını gölgeleyebilecek bir iddianın açığa çıkması için verdiğini söyle- di. Ama, konuşma tarzı ile, zaman zaman Bölükbaşıyı itham etti ve iddianın iftiradan ibaret olduğu ha- vasını yaratmaya çalıştı. Sonra Bölukbaşı, elinde teypi, çantası ve yığınla doküman Olduğu halde kürsüye geldi ve iddiasını sanki ispatlıyamıyacakmış gibi çe- kingen bir eda ile konuşmaya baş- ladı. İddia şuydu: Geçen devre Baş- bakan, Meclis kürsüsünde bir ko- nuşmasında "seçimleri o yenileriz" demiş, sonra bu, "politik" bulunma- mış ve yalanlanmıştı. MP'liler Mec- lis tutanaklarını incelemişler ve tu- tanak ile teyp bandının tahrif edil- diğini tesbit etmişlerdi. Bununla il- gili iddialarını ortaya atınca, Meclis Başkanı Bozbeyli, konunun incele- neceğini söylemiş, fakat bu incele- me görevini ısrarla Meclis baskını- na adı karışan AP'li İdare Âmirine vermişti. Bunun üzerine MP bu in- celemeye itiraz etmişti. Sonradan TRT'de Başbakanın "seçimleri yeni- leriz" cümlesini aynen saklıyan mü- 17 Aralık 1966 Ferruh Bozbeyli .ve gözünü yumdu hürlü bir band olduğu öğrenilince, sahtekârlığı yapanlar, kaşla göz a- rasında ses bandlarını eski hale so- kuvermişlerdi. Şimdi de AP'liler a- raştırma önergesini kendileri veri- yorlardı. YURTTA OLUP BİTENLER Beklenmiyen vesika "Bölükbaşı, "— Yalnız, bir şeyi unutmuşlar" dedi ve bunun ne olduğunu açıkla- dı: Olayın cereyan ettiği tarihte MP, Başkanlık Divanına başvurarak, o- naylı tutanak örneği istemiş ve al- . Bu tutanak örneğini Bölük- relin "seçimleri yenileriz" sözü yok- tu. Yani bu, tahrif edilmiş, sonra da gerçek şekline sokulmuş tuta- nakların, ilk tahrif edildiği sıradaki durumunun delili idi. Bölükbaşı, e- lindeki fotokopileri, oturumu yöne- ten Nurettin Oka bir espri ile verdi ve, " — Bunu bulmak için bir gece saatlerce kütüphanede araştırma yaptım. Sabah sekizde buldum ve Arşimet gibi 'buldum, buldum' di- ye bağırdım" dedi. AP sıralarında sanki kutup rüz- gârı esiyordu. Şimdi mesele, büyük bir önem ve vehamet kazanmıştır. Çünkü tu- tanakların ve bandların önce tahrif edildiği, sonra da iş anlaşılınca es- ki şekline sokulduğu delille ortaya konmuştur. Araştırma o önergesini, beklenmeyen delili hesaba katma- dan veren AP'lilerin ne yapacakla- rı, önergeye müspet oy kullanıp çe merakla beklen- mektedir Bu olay, İnönünün meşhur "Eş- kiyanm gece ne yapacağı belli ol- maz" cümlesini tekrar hatırlara ge- tirdi.