17 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

17 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

"— Oradaki dalgalar, buradakilerden de fazla" dedi. Motörle iskeleye yanaşamadık, adanın etra- fını dönüp Aksalları plâj tarafına çıkardık. O- rada kendilerini bir araba bekliyordu. İsmet Pa- şa Genel Sekreterini görünce sevindi. Onu ku- cakladı, öptü. Hanımlar henüz bavulları açma- mışlardı ki C. H. P.'nin iki lideri aşağıdaki oturma odasında kendi meselelerine dalmışlar- dı bile. Aksal Genel Başkana, Ankaradaki du- rum hakkında bilgi verdi. O tarihlerde Aksal, İhtilâl üzerinde nüfuzlu bazı subaylarla temas ediyordu ve Ordunun nabzının da nasıl attığını biliyordu. Komite üyelerinden bir kısmıyla mü- nasebeti vardı. Nihayet, partililerin şikâyetle- rini bizzat kendilerinden işitiyordu. İsmet Paşayla Aksal, Heybeliadada koca 1960'da C.H.P.'nin Ankaradaki Genel Merkezi. Halk C.H.P.yi İhtilâl İdaresinin hatalarına açıktan bir on gün çalıştılar. C. H. P. 27 Mayısta halkın nazarında bir kurtuluş sembolüydü. Aradan üç ay geçmişti, artık o mevkii aynı yaygınlıkta iş- gal etmiyordu. Çok kimse diyordu ki: "C.H. P. eski iktidara karşı mükemmel mücadele etti. Bu iktidar şimdi bir sürü hata yapıyor. Niçin İsmet Paşa sesini çıkarıp ta bir şey söylemiyor ? Yani C. H. P. bu yapılanları tasvip ediyor mu?"* Tabii bu geniş kütleler o tarihlerde İsmet Paşanın ve partisinin nasıl müşkil bir durumda olduklarının farkında değillerdi. M. B. K. siya- si faaliyeti yasaklamıştı. C. H. P. kendi iç bün- yesinde bir siyasi faaliyeti devam ettiriyordu, ama açıktan bir vaziyet almasına imkân yoktu. Halbuki, memleketin siyasi hayatı elbette ki durmamıştı, önemli meseleleri Komite, bazen çok hafifçe ele alıyordu. Bilhassa genç üyelerin a İLAM RE Ni karşı çıkmıyor diye kınarken bu merkezin sâkinleri de İsmet Paşayı aynı sebepten tanıyorlardı. He- le bir takım eski Demokrat kalemlerin yeni idareyi seçimsiz işbaşında kalmak ve C.H.P.'ye karşı ıkarmamas da tedbir almak yollarına itmelerine İsmet Paşanın ses ç ı C.H.P. idarecilerini deli edi- yordu. Hepsi, aceleciydiler ve liderlerinin sabrındaki keramete inansalar da bunun neticesi alın- madan rahat edemiyorlardı. 84