1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

de gerçekleşiyor ki, seyirci otomatik- man kendini videonun bir parçası gi- bi hissediyor. Bu mükemmel koordi- nasyonu tabii ki bilgisayarlar sağlı- yor. İçeriği, müziği, efektleri ve gö- rüntüleri “Capt'ın Eo'”'nun günümü- zün en iyi müzik video klipi olması- nı sağlıyor. Senkronizasyon, diğer bileşenlerin ne zaman kullanılacağını belirleyen bir CD-Player'deki RS232 bağlantı- sı üzerinden sağlanıyor. Bir sürü ge- reç ve sistemin uyumlu çalışması ge- rektiğinden, Disney teknisyenleri tüm bu gerçekleri birbirinden ayrı çalıştır- maktan çekindiler. Günün birinde meydana gelebilecek ufak bir kayma, tüm şovu bozabilirdi. Bu nedenle tüm sistem her çalıştırıldığında müziğe gö- re yeniden ayarlanıyor. Bu karmaşık sistem işin uzmanı teknisyenler tarafından her gün bü- yük bir titizlikle denetleniyor, çünkü zamanlamada saniyenin yüzde biri kadar bile bir sapma olmaması gere- kiyor. Herhangi bir prizdeki gevşek- likten meydana gelecek ufak bir kon- tak bile her şeyi karman çorman ede- bilir. Bakım sırasında en yoğun ilgi gören kısım ise İazerler. Lazerlerin de çok özenli ayarlanması' gerekiyor, çünkü gösteri sırasında demetlenmiş bir lazer ışınının kontrolsuz bir biçim- de seyircilere ulaşması, herhangi bir seyircinin doğrudan gözüne gelmesi, körlüğe neden olabilir. Bu video klip mutlaka izlenmesi gereken bir olay. Ama Disneyland'- ın ziyaretçilerine sunduğu en mükem- mel gösteri değil. ““Capt'n Eo” bina- sının hemen yanında en etkileyici at- raksiyon sergileniyor: “Star Tours”. Bu gösteri Disney Imagineering ve bi- limkurgu sinemasının klasiği olarak kabul edilen “Yıldızlar Savaşı” fil- minin yaratıcısı Lucas Films firma- Haziran ortasından Eylül başına kadar parkın her günü çok etkileyi- ci bir havai fişek gösterisiyle kapa- nır. “Göklerdeki Fanteziler”” adını taşıyan gösteride havai fişek uzman- ları saat dokuz buçuktan itibaren berrak gökyüzünde ışık ve ateşle il- ginç kompozisyonlar oluştururlar. Tabil Anaheim kenti sakinlerinin bu gösterilerinden pek memnun olduk- ları söylenemez. Dizi film klasikle- sının ortak çalışmasıyla geliştirilmiş. Star Tours'da, üzerinde yıldızlar sa- vaşının. üçüncü döneminin yaşan- makta olduğu orman gezegeni En- dor'a yapılan bir uçuşun hikâyesi canlandırılıyor. rinden ““Bard's Tale”'in programcı- sı Bill Heinemann da bu rahatsız olan kişilerden biri. Parkın yakının- da bir banliyöde oturan Heinemann, yazları her akşam gösteri başladığı anda günün yorgunluğu nedeniyle haketmiş olduğu huzurdan kopuyor. Parkın açıldığı tarihten bu yana 30 yıldan fazla bir sürede toplam 2 600 havai fişek gösterisi yapılmış durum- da. — Bir çok ziyaretçi iki ya da üç kez katılmak istediğinden, Star Tours binasının önün- de her zaman müthiş bir kalabalık oluyar. Uçuş sırasında yanlış gidebilecek her şey, mutlaka yanlış gidiyor. Çün- kü gemiyi yöneten robot maalesef uzay limanındaki doku terkederken biraz aklını oynatmış durumda. Bu- nu da pek kınamamak lazım, çünkü onun da ilk uçuşu bu. Böylece yolcu- lar hedefe erişmeden önce uzay İstas- yonunda, bir uzay savaşı bölgesinde ve ölüm yıldızına yapılan bir saldırı- da geçen nefes kesici çılgın bir yolcu- luğa katılmış oluyorlar. 10 dakikalık filmin trük çekimleri, Lucas Films”- in şimdiye kadar yapmış olduğu en başarılı olay olarak kabul ediliyor. Aslında film yalnızca bir detay. Tam olarak bakıldığında Star Tours, günümüzde para karşılığında elde edilebilecek en iyi uçuş simulasyonu., Star Tours binasına girdiğinizde, kendinizi gezegenler arası uçuşlar için hazırlanmış bir istasyonda hissediyor- sunuz. Girişin hemen yanında, “Yıl- dızlar Savaşı”'ndan tanıdığımız yu- 13