1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

Oyunun başında, ortağınız olan Da- vid Rogers kendisiyle ortak olmak- la çok iyi bir iş yaptığınızı anlatıyor ve sizi odanıza getirip yerleşmeniz için ayrılıyor. Bundan sonra etrafı- nızda dönen gizli ve tehlikeli oyun- ları, gizli belgeleri bularak ortaya çı- karmalısınız. Daha en baştan orta- ğınız David'in pek tekin bir kimse ol- madığını şirketin avukatıyla yaptığı konuşmayı kapıdan dinleyerek an- liyorsunuz. Oyunda herkes günlük işini yapı- yor. Bu arada tabil çıkıp başka yer- lere de gidebiliyorlar. Oyunun bir özelliği, bu kişileri Follow - isim ko- mutuyla izleyebilmeniz. Bu komutu verdikten sonra izlediğiniz kişi ne- reye giderse siz de otomatik oraya gidiyorsunuz ve o kimse tekrar baş- ka bir yere gidene kadar o yerde ka- labiliyorsunuz. Bu özellik kişilerin dost veya düşman olduklarını anla- manıza yardım ediyor. Oyunda karakterlerarası iletişim bir kimseye birisi hakkında bir şey sorma ve bir şey bahsetme şeklin- de yapılıyor. Sorularınıza çoğu za- man istediğiniz cevapları vermeyip . ihtiyatlı davransalar da verdikleri ce- vaplar çoğu kez işinize yarıyor. İlk başta karşılaşacağınız karakterler ortağınız David, sekreteriniz Marga- ret, şirket avukatı Mr. Hughes, Da- vid'in sekreteri Theresa, temizlikçi kadın Barbara ve kapıcı Jarvis bu- lunuyor. Daha sonra Londra'nın ka- labalık caddelerinde dolaşmaya çı- kıp eşiniz Jenny ile öğle yemeği için Le Monaco restoranına gidiyorsu- nuz.Jenny yemekte sizden boşan- mak istediğini açıklıyor. Bundan sonra bütün olaylar aleyhinize geli- , şiyor ve tam bir batağın içine düşü- yorsunuz. Oyunu ilk oynadığınızda polis ta- rafından yakalanmanız çok kolay. Yakalandıktan sonra mahkemeye çıkarılıp suçlu bulunuyor ve iki yıl hapse mahküm ediliyorsunuz. Bu sahneler çok trajik yapılmaya çalı- şılmış. Ve tabif oyun da burada so- na eriyor. Oyunda ilerleyebilmek için sürekli bilgi ve belge toplama- nız ve ortada dönen olayları açığa çıkarmaya çalışmalısınız. Aslında borsa simsarlığı pek cez- bedici bir konu değil ve Pawn veya Guild of Thieves'i zevkle oynadıysa- nız bu oyunda da aynı zevki alama- yabilirsiniz, ancak yine de gerçek hayatı mükemmel simule etmesin- den dolayı ben Corruption'ı zevkli buldum. Üstelik Scrolls her yeni oyununda yaptığı gibi bu oyun da parser'ı geliştirmiş. Yani programın komutlarınızı anlama düzeyi olağa- nüstü. Durum böyle olunca anlat- mak istediğiniz şeyi bilgisayarın an- layabilmesi için çok uğraşmıyorsu- nuz. Başka bir değişiklik eskiden sağ üst köşede gösterilen skor ve kornut sayısının yerini zaman almış olma- sı. Oyun gerçek zamanda oynanıyor ve verdiğiniz her komut zamanı bir dakika ilerletiyor. Ayrıca bazı rande- vularınızın (eşinizle yediğiniz yemek gibi) vaktinin gelip gelmediğini bu saate bakarak kontrol edebiliyorsu- nuz 30 kadar grafik bulunuyor. Şehir içinde dolaştığınızda bazı grafikler gerçek mekânları yansıtmakta. Oyu- nu oynarken size oyunun bir harita- sını çıkarmanızı Öneririm. Çünkü oyun oldukça geniş ve neyin nere- de olduğunu hatırlamanız bakımın- dan bir harita size çok yardımcı ola- caktır. Öte yandan karakterleri bir- birlerine sorarak çok yararlı bilgiler edineceksiniz. Son olarak, oyunun değerlendir- . Mesini yaparken neleri gözönüne al- dığımı belirtmek istiyorum. Önce grafikten bahsedelim. Grafikleri iki bakımdan inceleyebiliriz. Birincisi, sanatsal olarak yani ne kadar güzel çizilmiş olduklarına bakarak. Zanne- diyorum bana piyasada Scrolls'un adventure'larından daha güzel gra- fikleri olan bir adventure göstere- mezsiniz. Burada bu grafikleri yara- tan sanatçıların emeklerini de dikka- d taan O.yunda yaklaşık 50 kadar yer ve te alıyorum. İkincisi, bu grafiklerin, oyunda ilerlememize ne gibi bir kat- kısı ne olabilir? Bu grafikler o kadar gerçekçi yapılmışlar ki sırf grafikle- re bakarak bazı ipuçları elde etmek mümkün. Örneğin bu grafiklerde in- sanların yüzlerindeki ifadelere kadar çoğu şeyi bulabiliyorsunuz. O hal- de en başarılıya en yüksek puan vermek gerektiğini düşünerek on üzerinden on veriyorum. İkinci değerlendirdiğim nokta, zorluk. Ancak burada şuna dikkat edin. Oyun çok zor ve çözülmesi im- kânsız bilmecelere sahipse 10 pu- * an vermiyorum. Burada bilmecele- rin nasıl düzenlendiği ve çözümle- rindeki mantık asıl puanı alıyor. Bil- mecenin çözümü zor fakat mantık- lıysa çözümünün verdiği zevk daha fazla oluyor. Corruption'ın bilmece- leri genelde mantıklı ve akıllıca an- cak konunun yabancılığı nedeniyle bazen yanılgılara düşebiliyorsunuz. Ancak dokuz puan bence hak edi- yor. Değerlendirmede gözönüne alı- nan başka bir özellik de Atmosfer. Oyunun atmosferi grafik, metin ve parser'ın ne kadar iyi olduğuna bağ- lıdır. Gerçek hayatı son derece İyi canlandıran Corruption hem nefis grafiklere hem detaylı ve iyi yazılmış bir metne hem de iyi bir kelime ha- zinesine sahipken burada da rahat- lıkla on puanı veriyorum. Oynanabilirlik atmosfer ve zorluk- la yakından ilgili. Ayrıca oyundaki özellikler de oynanabilirliği etkiliyor. Başta iyi bir parser ile her zaman si- zi oyuna bağlayacak cevaplar ala- bildiğiniz Corruption'ın bu değerlen- dirmede on yerine sekiz almasının nedeni bazı karakterlerle iletişim ku- ramamamız ve konunun adventure- lara biraz yabancı kalması. Ancak diğer bakımlardan çok iyi. Son olarak global olarak bir de- ğerlendirme yapıyorum ve oyunun genel kalitesi ve piyasadaki diğer adventure'lar içindeki değeriyle di- ğer aldığı puanları hesaba katarak bir genellemeye varıyorum. Ayrıca şimdi on vermemin başka bir nede- ni de bu güzel oyunu kaçırmamanız içindir. Magnetic Scrolls/Rainbird Commodore 64, Amiga DEĞERLENDIRME Grafik Zorluk : 9 Atmosfer :10 Oynanabılırlık 8 nel 10