1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

Yine Magnetic Scrolls ve yine ne- fis bir adventure. Bu yeni Magnetic Serolls oyunu şimdi Amiga'da ve herhalde siz bu dergiyi okurken 64'te de çıkmış olacak. En başta şu- nu söyleyeyim; eğer şu sıralar boş vaktiniz varsa ve hâlâ bu oyunu al- madıysanız hiç durmayın, bu oyunu , bir yerden edinin ve bu adventure ustalarının en son eserinin karşısı- na geçip keyfinize bakın. Pawn ve Guild of Thives'in efsa- nevi Kerovnia'sı ve Jinxter'ın espri- li ve tuhaf dünyasından sonra sıra artık bugünün gerçek dünyası Üze- rine kurulu bir adventure'da idi ve öyle oldu. Corruption, günümüz Londra'sının küçük bir kesitini konu 46 alıyor ve pek çok yeni değişik özel- liği birarada sunuyor. Buradâ, Corruption'ı önceki Scerolls adventure'ları ile karşılaştır- mayacağım, ancak şunu söyleye- yim bana diğer adventurelardan bi- raz değişik geldi. Öncelikle konunun günümüzde kalabalık bir şehirde geçmesi oyunun havasını değişik - bir hale getiriyor. Bunun sonucu ola- rak oyunda ilk göze çarpan şeyler- den biri karşınıza çıkan karakterle- rin çokluğu. Oyunda yaklaşık olarak 30 karakter var, ancak hepsiyle ile- tişim kurmanız mümkün değil. Bu- nunla birlikte iletişim kurabildiğiniz karakterler o kadar güzel canlandı- rılmışlar ki, hepsinin kendine has ki- Hazırlayan: CAN ÖZTÜRK Birkaç aydır ara verdiğim ad- venture tanıtımına bu ay yeni bir adventure ile devam ediyorum. Her nedense, geçtiğimiz aylarda pek yeni ve güzel adventure oyunlarına rastlamadık.. Zaten adventure-tanıtımına bu neden- le ara vermiştim. Ancak sonba- harın başladığı şu günlerde ba- na iki yeni adventure ulaştı. Bun- lardan, Magnetic Scrolls'un çı- kardığı Corruption'ın. tanıtımını bu sayıda veriyorum. Yanda bir- kaç resmini gördüğünüz ve şu sı- ralar oynayarak test ettiğim Fran- sız adventure oyunu (İngilizcesi de mevcut) Mortville Manor'un tanıtımı ise önümüzdeki ay Ma- cera Peşinde köşemizde bulabi- lirsiniz. Bu ayki sürpriz adventure çö- zümümüz Magnetic Scrolls'un piyasaya çıkardığı ilk adventure olan The Pawn. Ancak oyunun uzunluğunu da dikkate alarak çözümü iki bölüm halinde vere- ceğim. Bu arada her zaman ol- duğu gibi okurların ortak dertle- rine adventure ipuçları bölümün- de çözüm yolları göstermeye de- vam edeceğim. şiliklerini oyun sırasında görüşleri ve düşünceleri yoluyla anlayabiliyorsu- nuz. Örneğin, oyunun başında tanı- dığınız sekreteriniz; bir Margaret var. Bu kadın ne kadar patronu ol- saniz da size kızıp “Lütfen gidin, ben de işimi yapabileyim'' demek- ten çekinmiyor. Şirketin avukatın- dan sekreterinizi sorduğunuzda “ona kolay kolay söz geçiremezsin” diye bir cevap alıyorsunuz. Oyunun konusu, Borsada dönen kanunsuz olayların içyüzünü bilen bir kişi olarak suçlu damgası yeme- niz ve kendinizi temize çıkarmaya uğraşmanızla ilgili. Adınız Derek ve borsa simsarlarının kurmuş olduğu. bir şirketin ortağı durumundasınız.