1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

mek kapıların açılmasını, du- varların ortadan kaybolması- nı-sağlar. Diğer nesneler veya semboller yakıtınızın artmasını sağlar. Gezegende ilerlerken yap- manız gereken iki şey Enerji Toplama cihazlarının yerini sapfamak. Bu cihazların göre- vi ana silaha enerji toplamak- tır. Eğer bu cihazları yok edip enerji toplama hızını azali- mazsanız silah ateşlenir ve ge- zegen yok olur. Enerji toplama cihazlarının büyük kısmı binaların içinde gizlidir..Bunları yok etmek İçin binaya giriş kapılarını bulup yok edin. Ancak bu işlem he- men hemen tüm enerjinizi alır. Eğer enerji seviyeniz sıfıra dü- şerse sonunuz geldi demeklir. Acı sona ulaşmanın bundan başka yolları da var. Koruyu- cu tanklar ay yüzeyinde göz- lemi çin tur atarlar. Bu tanklar etki alanına girdiğinizde der- hal ateş açarlar. enerji toplama cihazları el- masa benzer şekilde kristal yapıdadırlar. Ve uzun kolonla- rın tepesinde yer alırlar. Kısa bir lazer atışı bunları etkisiz ha- le getirmeye yeter. Bu cihazlar ana kuüvvet toplama ağına bağlıdırlar. Eğer vurduğunuz cihaz iki aktif cihaz arasında ise kısa bir|:süre sonra tekrar aktif hale gelecekltir. Bu cihaz- ları yok etmede başarılı olabil- mek için hattın en ucundakin- den İşe başlamak gerekiyor. Bu işlemin sonunda sıra ile gi- derek silahın yanındaki cihaz - dahi tümünü yok edebilirsiniz. Eğer cihazları devre dışı birak- — mazsanız enerji seviyesi kritik düzeye ulaşır. Kritik durumu ekranın yanındaki enerji Öl- çerden izleyebilirsiniz. Kullanabileceğiniz diğer bir araç da Jetinizdir. Bu aracın sı- nırlı Mmiktarda yakıtı. vardır. Araç sayesinde ayı havadan . dolaşabilirsiniz. bu sayede Cİ- hazları bulmak daha kolay olur. Havadan tankları bulup yok etmek de daha kolay ola- caktır. Enerji çeviriciler saye- 34 sinde aracınıza yakıt transferi yapabilirsiniz. Yürümek ve Jet ile dolaşma- nın dışında ayın diğer tarafla- rina gitmenin bir yolu daha var. Teleportlar sayesinde çok uzak bölümlere gidebilirsiniz. Ancak İlk önce bunlar için ge- rekli kristalleri bulmanız gere- kir. Bunlar kristaller olmadan aktif duruma geçmezler. Oyunumuzun grafik özellik- leri son derece güzel, Bu gü- zelliği sağlayan üç boyutlu görüntüler. Ancak bu görüntü- nün oyuna kötü bir yan etkisi olmuş. Her hareketf sonunda görüntü tekrar hesaplanarak çizildiğinden oyunun hızı son derece yavaş. Bu nedenle Joystick hareketlere . bazen geç cevap veriyor. Buna rağ- men oyunumuz bu türün en güzel örneklerinden birisi. Oyunun Değerlendirmesi Incentive / Disket - Kaset GRAFİK : 10 SES :8 ZORLUK : 7 DEĞER : 10 GENEL .. -9