1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

C-64’ün ses olanakları herkesçe bi- liniyor artık. Fakat C-64 herkesin sandığı gibi TV veya monitörün ho- parlöründen ses vermiyor. Bilgisaya- rınızın teybinde de müzik dinleyebi- leceğinizi biliyor musunuz? Aşağıdaki programı yazın (PRG1) ve teybinizden kaseti çıkartın. RUN komutuyla programı çalıştırdığınızda artık teybinizden gelen müziği dinle- yebilirsiniz. Yazdığınız programda çalan müzi- ğin bilgileri 3-6. data satırlarında sak- h. Okunan ilk değer notayı, ikinci de- ğer ise çalma süresini belirtiyor. Mü- ziği çaldıran makine dili programı ise 16. satırda bulunuyor. Eğer teybiniz yeni ise ses biraz za- yıf gelebilir. Zira sesin kaynağı nor- mal bir hoparlör değil. Teybinizin motoru bilgisâyar tarafından ileri geri kumanda edilerek bu sesler çıkıyor. Size tavsiyem bu şekilde uzun süre müzik dinlemeyin. Bilgisayarınızdan ses alabileceğiniz ikinci bir kaynak ise User-Port. İlk olarak yapacağınız iş bir hoparlör almak ve GND ile Pb6'- ya bağlamak. Aşağıdaki programı yazdığınızda hoparlörden istediğiniz frekansta ses çıkarabilirsiniz. (PRG2) Program size istediğiniz sesin fre- kansını soracaktır. 16 ile 20.000 Herz arasındaki sesler oldukça kaliteli bir şekilde elde edilebilir. Yukarıda belirtilen iki yöntemden başka disk driver'ınızın motorundan da müzik dinleyebilirsiniz. Fakat bu şekilde disket sürücünüze büyük za- rarlar verebilirsiniz. Bu nedenle bu yöntemi burada göstermiyorum. 28