1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

Rafa Disneyland, dünyanın en büyüleyici eğlence parkı. Walt Disney (| 1955 yılında bu parkta çizgi film kahramanlarını hayata geçirmiş ve onlara bir şehir hediye etmişti. Bu hayal dünyasına dalanlar, Miki ve Donald'la mutlu saatler geçiriyorlar. Fakat kimse Disneyland'ın giderek dev bir bilgisayara dönüştüğünü görmüyor. V:ğî_ L.&V Grup rehberi olan robot coşkuyla, ““Oh, hep bunu yapmak istiyordum'” diye bağırdığı sırada, eşlik etmekte "olduğu kırk yolcu çok farklı şeylerle ilgilenmekteydiler. Görünmez dev bir el tarafından sallandılar ve koltukla- rına yapıştılar. Uzay gemisi ölüm yıl- dızı yönünde sağa doğru sert bir dö- nüş yaptığında, emniyet kemerleri karınlarını acıtacak kadar sıktı. Ge- zegenin pürüzlü yüzeyi büyük bir hız- la yaklaştı. İmparatorluk kuvvetleri- nin atışları sağda solda patlamaya başlayınca, gemi içindekileri rahatsız edecek şekilde titredi. Herhalde avcı gemilerinden biri atışta isabet kaydet- mişti. Ancak son sakikada rehber ro- bot gemiye yeniden hakim oldu ve çok tehlikeli bir pike uçuşu sırasında gemiyi yapay bir kanyondan geçirme- yi başardı. Gergin bir biçimde ön mo- nitörü izleyen yolculardan bastırma- dıkları bir iç geçirme sesi yükseldi. Nihayet, özledikleri hedefe ulaşmış- lardı: Ana reaktörün girişi. Kırk yolcu ve rehber robot mace- ralarının sonunda gemiyi terkeder- ken, olanlara en fazla on metre uzak- lıktaki bir bankta genç bir kadın otu- ruyor ve sıcak Kaliforniya güneşinin tadını çıkarıyordu. Onun ilgisi şaşır- tıcı uzay yolculuklarından çok, kar- şısındaki yapay Matterhorn dağının tepesinde masmavi göğe yükselen Newswanstone Şatosu'na yönelmiş- ti. Şatonun arkasında bir vahşi Batı kentinin olması, ön tarafta ultramo- dern bir manyetik trenin sessizce iler- lemesi, genç kadının huzurunu boz- muyordu. Ancak önünden insan bü- yüklüğünde bir Miki Maus geçtiğin- de, bir reaksiyon gösterdi: Çantasın- dan fotoğraf makinesini çıkardı. Za- ten onlara şaşırmasını gerektirecek bir durum yoktu ortada. Orası Dis- neyland'dı. Bu harikalar ülkesinin demir kapı- larından içeri girdiğinizde, gerçeklik, duvarların öbür yanında kalır. İnsan, Disneyland'da kapıların dışındakin- den farklı kuralların geçerli olduğu fikrine çok çabuk alışır. Ziyaretçile- rin gözlerinin önünde fantezinin ve modern masalların bir kompozisyo- nu yaşanır. Asıl büyüleyici olan ise 8 işin ziyaretçilerin gözlerinden sakla- nan kısmıdır. Bu harikayı mümkün kılan şey, en modern teknolojidir. ALIŞILMAMIŞ: MAKARALAR ÜZERİNDE BİR GEMİ Göze çarpmayacak biçimde kullanılmış olan teknoloji, ziya- retçiyi her adımında izliyor. neğin yapay Matterhorn dağı- nın içine yerleştirilmiş olan tehlikeler treninde bir V bilgisayar, iki araba 4 arasında bulunması gereken asgari mesa- feyi garantilemek j için, — arabalar- daki yolcuların ağırlıklarından yola çıkarak tam dolaşma sü- resini hesaplı- — yor. Çünkü ta- mamı erişkin- lerle dolu bir v A araba, içinde tek bir çocuk bulunan bir