1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

lerin gösterildiği ekranlarda oyun düzenini ve takımda oy- nayacak oyuncuları seçece- giz. Atak ve orta saha alanla- rında dört, defansta beş dik- dörtgen alan yer alıyor. Bu alanlara 45 kişilik takim kad- rosundan oynamasını İstediği- miz oyuncuların isimlerini yer- leştireceğiz. Menü karşınıza Çı- kar çıkmaz ateş tuşuna basin. Joystick'i ileri geri götürerek İs- tediğiniz oyuncu İsmini bulun. Oyuncu isminin aldında üç bil- gi yer alıyor. Bu bilgiler soldan sağa doğru şöyle: Tek harf oyuncunun mMmevki- -sini belirtiyor. A harfi defans oyuncusunu, M harfi orta saha oyuncusunu, D harfi defans oyuncusunu, G harfi kalecile- ri temsil ediyor. SK., SKİLL (yetenek anlamına geliyor). Bu sayı 1 ile 9 arası- na olabilir. 9, en yüksek yete- nek. Aynı zamanda bunlar en pahalı oyuncu grubunu oluş- turuyor. Takımınızı yüksek yete- nekte oyunculardan oluşturur- sanız çok başarılı sonuçlar el- de edebilirsiniz. En sağdaki, Fİ. FİTNESS (takı- ma uyumluluk) bilgisini veriyor. Bu sayı 0-99 arasında olabilir. Yetenek değişmemesine kar- şın bu sayı oyuncunun de- vamlı olarak takımda bulun- mMması sonucunda düşüyor. Bu yüzden Fl. sayısı aşırı düşen oyuncuları bir iki hafta dinlen- meye almak çok yararlı olur. Fl. derecesi 60'ın altına İnen oyuncuyu takımdan kesmeni- zi tavsiye ederim. Joystick'i yukarı aşağı indire- rek İstediğiniz oyuncuyu bul- duktan sonra tekrar ateş tuşu- na basın. Kursor çıkınca Joys- tick'i aşağı yukarı çekerek kür- soru oyuncUuNUN oyNnaAaMASINI - istediğiniz kanada getirin. Bir . Maçın kaderini işte bu anda elinizde tutuyorsunuz. FM Il, diğer bir çok stratejik fTutbol simülasyonunun aksine İşi çok az şansa bırakıyor. Ta- kiım kurmada yapacağınız se- çim maçın kaderi açısından son derece önem taşıyor. Me- 42 sela defansı ele alalım: Defansta dört mevki var. Mesela takımı 4-3-3 düzeni ile oynatmak istiyoruz. Bu düzen bence en iyi takım düzeni. Bü düzende defansta üç oyuncu yer alacak. Eğer karşı takımın defansından üç kişi varsa (ol- dukça seyrek rastlanan bir durum) oyuncularınızı. yete- neklerine göre kendilerine eşit veya daha düşük yetenekte olan rakip oyuncunun karşısı- na yerleştirmeye bakın. Eğer elinizde rakip oyuncu kadar güçlü bir oyuncu yoksa, seçe- ceğiniz oyuncunun Fl. derece- si yüksek olanını seçmeye ça- lışın. kım bu alanda dört oyuncu bulunduruyorsa, takımınız ne kadar güçlü olursa olsun bu alanda iki oyuncu bulundur- mak maçı tehlikeye atmak demektir. Çünkü ofansa topu orta saha taşıyor. Güçsüz bir orta sahanız varsa defansını- zın İşi çok zorlaşacak ve ofan- sın top alması güçleşecekltir. Gerçi bu alan top alırsa büyük bir ihtimalle gole gidebilir ama böyle bir durumda ben- ce riske girmek gerekmez. Oyuncu seçerken başka bir alana dit oyuncuyu farklı bir alanda oynatırsanız oyuncu- nun yeteneği yarıya inecektir. İlk onbir seçimini tamamla- Oyuncu yerleştirmekte oldu- ğunuz alanda bazı mevkiler boş kalacaksa ve karşı takım da aynı durumdaysa oyuncu- ları karşıya veya farklı mevki- lere yerleştirmek takımın o alandaki performansını etkile- - yecektir. Ancak genelde dıiş kulvarlara top daha çok gitti- ğinden bu mevkiler tercih se- bebi olabilir. Takımınızı 4-2-4, 3-3-4, 4-4-2 düzenlerinde oynatmanız mümkün. FM İl'nin ilkine göre bir dezavantajıda bu oyun düzenlerinden başkasına izin vermemesi. Başarılı maçlar çıkarmak İs- tiyorsanız orta sahanıza gere- ken önemi verin. Eğer rakip ta- dığınızda atfteş tuşuna basın ve iki yedek oyuncuyu aynı şe- kilde seçip afeş tuşuna basın. Bundan sonra maçın ilk dev- resi başlayacak. Bu sırada odaya oyunu bilmeyen birisi girerse ilk anda rahatlıkfa te- levizyonda maç yayını başla- di zannedebilir. Devre arasın- da takımda değişiklik yapabi- lirsiniz. Ateş tuşuna basmak maçın iİkinci yarısını başlatır. Maç sırasında takımı çok dikkatli izleyin. Aksayan bir oyuncuyu Trahatlıkla tespit edebilirsiniz. Çünkü her hangi bir mevkide oynayan oyuncu sizin menüde belirlediğiniz oyuncudur. Bu sayede oyun- cuları İsimleriyle takip edebi-