1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

ulaşan diğer stratejik futbol oyunları oldular. Oynanan oyundan parça- lar gösterilmesi Football Ma- nager ile başladı. Bu konuda başarılı olan diğer oyun The Double oldu. Ancak bu oyu- nun tempo düşüklüğü kendisi için oldukça kötü bir puan oluşturuyordu. Futbolseverler yeni bir stratejik futbol progra- miı beklerken sonunda uzun zamandan beri çıkması ümit edilen Football Manager | geldi. bu oyunun İkinci özelli- ği AMGİA'daki ilk ciddi starte- jik futbol programı olmasıdır. Bu türün gelişim tarihini gör- dükfen sonra oyunumuzu İn- celeyebiliriz: Oyunun başlaması ile birlik- te ilk karşımıza çıkan menüde yöneteceğimiz takımın ismini seçmemiz isteniyor. Listedeki — 92 takımdan İstediğimize ula- şana kadar NO seçeneğini Joystick ile seçip ateş tuşuna basmanız gerekiyor. AMISGA'- da bu görevi mouse üstlen- mMmiş. Ancak hemen söylemeli- yim, mouse kontrolu son dere- ce kötü. Kontrol şeklinin böyle- , sine kötü yapılması oyun için kötü bir puan. İkinci kötü pu- an 92 takımlık uzun listede ta- kım arama sırasında geliyor. Eğer aradığınız takımı yanlış- lıkla geçerseniz, 92 takımı bir kere daha taramanız gereki- yor, Bu menüden sonra sıra takı- ma yapılan yardım miktarını seçmeye geliyor ama en faz- da İki hakkımız var. Buradan. alacağımız yardım takımın 500000 Pound'una eklene- cek. Paranın miktarının yüksek olması önemli, çünkü işin ba- şında takım elemanları pek iyi olmadığından bol miktarda. transfer yapmanız gerekecek. Bu seçimi tamamladığınızda oyunun zorluk derecesi seçile- cek. Zorluk derecese 1 İle 9 arasında olabilir. Hangi takımı ' seçerseniz seçim işe dördün- cü ligten başlayacağınız için tavsiyem, başlangıçta zorluk derecesi olarak 1 veya 2'Yİ seçmenizdir. Aksi takdirde uzun sezonlar boyunca altlig- lerde oynamaya mMmahkum olursunuz. Ligde 24 takım ol- duğundan bir sezon 23 hafta sürüyor. Sanırım oyun mono- tonlaşmasın diyerek ligi tek devreli oynafıyorlar. Bundan sonraki menü eski bir oyuna devam mı, yeni bir oyuna başlamaık mı istediğini- zi soruyor. Eski bir oyunu seçer- seniz yüklemek veya oyunu saklamak arasında seçim ya- pacaksınız. FM İl'nin bu seçe- neğe sahip olması çok büyük bir avantaj, çünkü bir sezonu tek bir oturumda bitirmek im- kansız. Tabit hiç yatmadan bütün gece takım yönetmek isterseniz o sizin bileceğiniz bir şey. “Oyunu saklamak veya yük- lemek isteyip İstemediğiniz her haftanın sonunda sorulacak. Bu sayede çok önemli maçları ve önemli kupa maçlarını farklı taktiklerle oynama şan- sına sahipsiniz. Ayrıca bu me- nüde yönetim bilgileri yer alı- yor. * MANAGEMENT RECORD (yö- neticilik dosyası) SUCCESS PTS (başarı puanı): Bu puan başarılı maçlar çıkar- manıza ve kupa maçlarında tur. atlayarak başarı göster- menize göre zaman İçinde ar- tacaktır. Ancak bu puanın art- ması için oldukça sabırlı olma: nız gerekecek. SEASONS (Sezon): Takım ba- şında kaçıncı sezonu geçir- mekte olduğunuzu gösteriyor. CHAMPIONSHIPS (Şampiyon- luk): Takımın başına geçtiği- mizden beri elde ettiğiniz şampiyonluk sayısı. F.A. CUP WIİNS (F.A Kupa sa- yısı): Bu kupayı kaç kere ka- zandığınız gösteriliyor. LEAGUE CUP WINS (Lig Kupa sayısı): Bu kupayı kaç kere ka- zandığınız gösteriliyor. SKILL LEVEL (zorluk düzeyi): Oynamakta olduğunuz sezon İçin seçmiş bulunduğunuz zor- luk düzeyi. Bütün bu seçimlerden sonra haftalarca sürecek olan uzun lig mücedelesi başlıyor. Karşı- miza çıkan menüde karşılaşa- cağımız takımın ismi ve lig sı- ralamasındaki yeri veriliyor. El- bette aynı bilgileri kendi takı- mımız için buradan öğrenebi- | liriz. Eğer takımımızın adı sağ tarafta yazılmışsa deplasman- da, sol tarafta yazılmışsa evde oynuyoruz demekltir. Bu bilgi yapacağınız oyun taktiğinden çok önemli bir rol oynayacak. Ateş tuşuna veya mouse tu- şuna bastığımızda karşımıza üç ekran içinde seçeceğimiz takım düzeni ve oyuncu seçi- mi - geliyor. ÜÇ ekranda oyun sahasının orta sahası ve kale- 41