25 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

25 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS jat rengi elbisesi ve mantosuyla İs- tanbulun şık kadınları seçimine ye- niden oy topluyor. Mefkure Şerbet- çi, Avrupa dönüşü, Paris modasının kısa etek modasına mukavemet e- den bir kadın olarak görünüyordu. Yeniköy grupunun kadınları da O gece hem şık, hem de çok faaldiler. Büyüklere eğlence P Maraş milletvekili Kemali Be- yazıt, torunu Kemali şerefine bir düğün yaptı. Küçük Kemali, Kavaklıdere Sporting Klübünün iç salonuna kurulan sünnet yatağın- da hafif sızlanarak yatarken, anne- si, babası, büyükannesi ve büyük- babası da sayısı üçyüzü aşan davet- lileriyle (o "tâbesabah" Oo eğlendiler. Ankara uzun zamandır böylesine bir sünnet düğünü görmemişti, de- nebilir. Hava biraz serin olmasay- dı misafirler daha da memnun ola- caklardı. Fakat misafirlerini ağırla- mak hususunda kuşsütünü bile u- nutmayan evsahipleri, meteoroloji raporlarını tabii ki değiştiremezler- di O akşam, CHP'nin" Ankarada bu- lunan bütün milletvekilleri, sena- törleri ve İl Teşkilâtı düğündeydi- ler. CHP'li kadınların görünüşü de, şıklık ve zerafet bakımından AP'li kadınların görünüşünden çok fark- lıydı. AP'liler,iktidar elbisesini de, modanın çizgilerini de hâlâ biraz rahatsız taşıyorlar. Eski alışkanlıklar Ankara Palas salonları, eski DP- lilerin karargâhı olmaktan kur- tulamadı. Eski iktidar mensupları eski alışkanlıklardan kolay kolay vazgeçemiyor, yine burada buluşu- yorlar. Samet Ağaoğluları, Zeyyad kabüzziyaları, Agâh Erozanları, Nec- mi Yücelleri ve Ahmet Tokuşları gördükçe insan, "takvim yaprakla- rı geriye mi çevriliyor?" diye düşü- nüyor. Tabii, pavyonun kalabalığı o büs- bütün 'başka. Orada politikadan rı- zak, karma bir kalabalık göze çar- pıyor ve Kanat Gürün şarkılarıyla dansetmekten başka bir şey odü- şünülmüyor. Sosyetenin AP kalecisi Ertuğrul Köprülü ve eşi, Kavaklı- ere Tenis Klübünde verdik- leri kokteylle sosyete alanında han- gi kaleyi tuttuklarını bir daha bös- terdiler. Tuna Köprülü, s şan tung elbisesi ve kısa saçlarıyla çok 25 Haziran 1966 TÜLİDEN HABERLER İhsan Topaloğlu ve Selahattin Özgür Toksin maçı ateşli bir AP kalecisiydi. o Klübün kapısından AP'li Bakanlar ve mil- letvekilleri girdikçe gözleri parlıyor, onları nasıl ağırlıyacağını bilemi- yordu. Fakat kokteylde sadece AP'- liler değil, bazı CHP'liler, çok sayı- da amerikalı ve yabancı diplomat, Dışişleri Bakanlığından bazı genel müdürler de vardı ve tam "kokteyl" bir kalabalıkta herkes, kendi mes- lek ve partisine göre gruplaşarak, birbirlerini süzüyordu. Petrol toksinleri Eski TPAO Genel Müdürü CHP se- natörü İhsan Topaloğlu, boş va- kitlerinde Hipodromdaki Tenis Klü- bünde raket sallıyor. Yakışıklı sena- törü görenler de petrol kokusu du- yar gibi oluyorlar. İhsan Topaloğlu geçen gün, ta- bii senatör Selâhattin Özgür ile maç yapıyordu. Anlaşılan biri opet- rol, öteki de ihtilâl toksinlerini atı- yordu. Son günlerde Türkeşin ko- nuşmaları, Dündar Seyhanın yazıla- rı, eski MBK üyesinde de hayli tok- sin birikimi yapmış olacak. Şeytan tırnağı Genç diplomatlarımızdan Yüksel Söylemez, Kıbrıs Bürosu çalış- , mihmandarlık görevleri a- rasında "Şeytan Tırnağı" adlı , şiir kitabını yayınlamağa da vakit obul- du. Ankaradaki birçok evde "Şeytan Tırnağı"ndan mısralar okunuyor, ye- ni şiir üzerine tartışmalar yapılıyor. Yüksel Söylemezin şairliği yanında ressamlığım da yabana atmamak lâzım. Bang-Kokda bulunduğu sı- rada açtığı sergiyle hayli ilgi topla- mış. Şurasını belirtmek yerinde o- lacak: Yüksel Söylemezin şiirleri hiç de diplomatik şiirler değil. Ha- riciyedeki kuşak değişikliğini o belir- ten, eski kuşağa da şeytanca tırnak atan şiirler... 21