11 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

11 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS dı ki İl Başkanları bıkkınlık belir- tileri gösterdiler. Ancak görünen ir şey daha vardı: Feyzioğlu aşa- ğıdan alıyordu: Hata ettiğini söyle- i. Turan Güneş hakkındaki bir sö- zünü, Güneşin açıklaması üzerine ö- zür dileyerek geri aldı, ve bu arada 11 Başkanlarının sık sık tekrarla- dıkları bir temenni olan "istifa"ya cevap vererek "arkadaşlarımla gö- rüşmem lâzım" dedi. Toplantıdan ayrılırken bu hu- susta sorulan soruya daha yuvarlak, kaçamak cevap verdi, "Biz Grup Yöneticileri (Gruba karşı sorumlu- yuz" dedi Pazar gününün ağırlığını İnönü- nün tatlı-sert açıklamaları teşkil et- ti. Feyzioğlu konuşmasında mevki GU olmadığım ispat için bir za r İnönünün kendisine Ge- nel Sekreterlik teklif ettiğini ve ka- bul etmediğini söylemişti. İnönü bundan bahsederek, bir ara politi- kayı-bırakmaya karar verdiğini ve liderliği teslim alması ihtimali olan bütün adaylara aynı teklifi yaptığı- nı ve bütün hepsinden -nedense!- aynı mahviyetkâr red cevabı aldığı- nı açıkladı... ir oyun çevirmeye kalkan her CHP'linin "İnönüye kar- şı değilim" sözünü tekrarlaması ile eğlenen İnönü, "— Ben de sabahlara kadar uyu- yamam, acaba benim aleyhimde bir komplo var mı, diye! Bana böyle şüphelerle gelirler, 'Paşam bir hare- etimiz var ama sana karşı değil' derler" dedi. Bu sırada salon kahkahadan ki- ralıyordu. Sinirlenen Feyzioğlu ise kapıda nı in or, nı usuller, hep aynı u- suller" a söyleniyordu. Beklenmeyen çıkış ece bildiri üzerindeki müzakere- lere başlandığında Teşkilât Tem- silcileri, Genel Başkanın ve Parti- nin hangi mesele ile karşı karşıya olduğunu tam olarak anlamışlardı. Bildiri Komisyonunun getirdiği sert taslak müzakeresi başladığında oya sunulsa derhal ve aynen kabul edi- lebilirdi. Ama İnönü -belki de ken- disine üstüste gele en ve "Paşam Feyzioğlu elinizi öpüp af dileyecek. ağırlığını, bildiriyi yumuşatmak için ullanmağa başladı. 8'ler aleyhin- deki sert hükümleri "şu da çıksın", "bunu değiştirelim" diye değiştiri- 11 Şubat 1967 YURTTA OLUP BİTENLER Feyzioğlunun elyazısını havi broşür II. Fens mektubu yordu. Buna karşı Teşkilât Temsil- cileri mırın kırın etmeye o başladı- lar. Sonra tepkiler sertleşti. İzmir Temsilcisi söz aldı ve: — Paşam, bildiri sizin değil, İl Başkanlarının bildirisidir" dedi. Fakat Genel Başkan ısrar edi- yordu. Geceyarısından sonra saat 02. 15te Paşam İnönüye: — am, bize 15 dakika izin verin. Adi toplantı istediler" dedi. Birden, hisseden İnönü en de g releceğim ama" dedi. Toplan ntıda, “bildirinin aldığı ha- lin, İl nır nm. tepkilerine yol gençlerin gerginliğini açtığını ve Merkez Yönetim Kurulu- nu da müşkil duruma düşüreceğini söyleyen gençler istifa edeceklerini bildirdiler. Heyecanlı dakikalar ya- şandı. Haberi Seyfi Sadi Pencaptan duyan eski Gülekçi Adana Temsil- cisi Fazıl Güleç birden şaşırdı. He- men İstanbul İl Başkanı Ali Sohto- rike koştu: "— Aman âbi, bunlar istifa edi- yormuş. Tutamayız, gider parti, bir çare bul" diye çırpınmaya başladı... Haber karşısında, diğer Teşkilât Temsilcilerinin tepkileri daha da büyük oldu. Alt kattaki odada ise İnönü derin bir sessizliğe (dalmış düşünüyor, gençler odayı adımlıyor- 11