11 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

11 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

AKİS derip bunu yayınlatınca söylentiler daha da genişlik kazandı. -Aybar da bunu istiyordu ya..-. Tabii gençler telgrafı ne atabilmişler ne satabil- mişler, başlarına dert diye almış- lardı. Halbuki Güneşsoy ve arka- daşları Sakaryadaki toplantıda TİP a karşı seçimleri kazanmış- lardı Bu haftanın içinde bu gençler- den biri, hayıflı hayıflı şöyle söylü- yordu: — Yahu, nisan komünist olur, hapsederler. “Ama, MM atıp insan komünist yapılır mı? Ajanslar A.A.'da partizanlık ürodaki işlerin en yoğunlaştığı saatlerde, o günkü haberlerin son taramasını yapan gazete sekre- terleri, devletin resmi haber yay- ma organı Anadolu Ajansının ver- diği bir düzeltmeyi hayretle okudu- lar. Bültenin 71. sayfasındaki dü- zeltmede şöyle deniyordu: "Dün An- karada, Gürsel Meydanında yapılan mitinge 150-200ü geçmiyen bir öğ- renci grupu katıldığı halde, bülte- nimizin 35 ve 36. sayfalarında yer a- lan 79 humaralı haberde "bâzı öğ- rencilerin katıldığı" ibaresi, bir zu- hul neticesi, "bini mütecaviz öğren- cilim katıldığı mitingde" şeklinde çıkmıştır. Gerek bu yanlışlığı, ge- rek metindeki konuşmalarda vuku- bulan diğer bazı hataları özür dile- yerek düzeltiriz;" Gazete sekreterlerinden bir kıs- mı işi daha da ciddiye alıp, düzel- tilmesi istenen haberi, muhtelif ga- zetelerden bir kere daha ve dikkat- YURTTA OLUP BİTENLER A.A.'nın merkezi Yeni V.C. Ocağı le okudular. Kullanılan anlatım şek- li dışında, haberin ayrıntılarında ö- nemli bir çelişme yoktu ve bunlar, Anadolu (o Ajansının bir gün önce vermiş olduğu habere tamamen u- yuyordu. Haber, gerek Ajans ve ge- rekse olayı özel muhabirlerine ta- kip ettiren gazeteler o tarâfından benzer şekilde verildiğine göre bu düzeltmenin anlam neydi? Sekreterler, o anda pek az kişi- nin cevabını verebileceği bu soru üstünde düşünedursunlar, odurum- dan haberdar olan ve yakın geçmiş- teki bazı olaylar (sebebiyle zaten kuşku içinde bulunan gazete sorum- 11 Şubat 1967 (İlâncılık: 8263) - 50 23