11 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

11 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Kulağa Küpe Filozofçasına.. İ smet Paşa, gene hep hatırla- nacak, gene hep söylenecek bir laf ortaya âtftı. "Yem ara- yan kuşa komünist diyenler'- den bahsetti. "Uçan kuş” de- gil, "yem arayan uçan kuş.." Zira İsmet Paşa bilir ki, o "yem arayan uçan kuş" yok mu, işte o, asıl komünistin kol ladığı avdır. Sen "av'a "âvcı" dedin mi, zavallı "yem arayan uçan kuş” avcının öksesine bir düşer ki ne olduğunu hiç kim- se anlamaz. rayan o uçan kuş'a, gözdağı değil, yeni vermek lâ- zımdır, yem! lardı. Neticede Ecevit ile inönü me- seleyi hallettiler. Bildiri Komisyonu- na tekrar ödev Verildi ve ilk taslak kadar sert olmayan, fakat Merkez Yönetim Kurulunun ve İl Başkanla- rının şikâyetini ortadan kaldıran bir bildiri metni hazırlanarak kabul edildi. İnönü, genç yöneticilere bil- diriyi. yumuşatma isteğini o şöyle izah etti: - Onlara bir fırsat daha ver- mek istiyorum Genel Başkana göre bu, 22 Şu- battaki gibi atfedilebilecek nitelik- te bir "ilk isyan" Ama bir 21 Mayıs olursa o zaman kesin tedbire gidilir ve ikinci defa isyan edenle- rin âkibetleri -tabii Siyasi bakım- dan- 21 Mayısçılarınki gibi olurdu. Yassıada Çanak açanlar Meclis Basın oBürosundaki dik- dörtgen masanın etrafına topla- nan gazeteciler, bir ara not almayı da bırakıp, merakla söylenenleri dinlemeye başladılar. Masanın kar- şı ucunda oturan koyu renk elbise- ler giymiş genç adam, kendisini dinleyen gazetecilerin yüzlerine te- ker teker ve dikkatle baktıktan son ra: "— Yapılan neşriyat tehlikeli ve Orduyu tahrik edici mahiyettedir. Gerçi ordunun bunlara doğrudan doğruya cevap verebilecek bir dili 12 yoktur ama, konuşunca da 27 Ma- yıs diliyle konuşur" dedi. Olay, haftanın başındaki Salı gü- nü oldu. CHP Parti Meclisi üyesi İs- tanbul Milletvekili ve eski MBK Ge- nel Sekreteri Orhan Erkanlı, ö gün saat 11.00'de bir basın toplantısı yaparak, son günlerde bir kısım AP'li basının, -özellikle Ankarada ya- yınlanan Adalet Gazetesinin- 27 Ma- yıs sonrası cereyan ettiği iddia edi- len bazı olayları bahane ederek Or- duya ve subaylara karşı giriştiği kampanyanın yakın gelecekte yara- tabileceği tehlikelere dikkati çekti. eketin çeşitli yerlerinde gö- revli subaylardan mektuplar aldığı- nı, bunların "asker olduğumuz için biz konuşamıyoruz, bize iftira edi- yor, haysiyetimizle oynuyorlar, ha- fi sizler konuşun" dediklerini be- AKİS şöyle devam etti: — Ben kimsenin avukatı deği- lim. Fakat Türkiyenin kurtuluşu için anayasa ve hukuk dışı tuttun ve davranışlarıyla (o meşruluğunu kay- betmiş bir iktidara karşı direnme hakkını kullanarak 27 Mayıs devri- mini yapan silâh arkadaşlarımı, bu şerefsiz * ve alçakça ithamlar karşı- sında savunmak benim hem hak- kım, hem de vazifemdir." Bir memlekette İktidarı tutan basın, Ordu mensuplarının şeref ve haysiyetleriyle oynar ve o İktidar da bunları görmezlikten gelirse "tehlikeler mevcut olabileceğini" belirterek sözlerine devam eden es- ki ihtilâ Ici - Ordu ve subayların izzetinef- siyle oynamak büyük tehlikeler do- gurur. Ölçüyü kaçıranlara karşı ya- rın başka ölçüyü kaçıranlar çıkar- Orhan Erkanlı basili toplamfısında Bardak taşıma... . 21 Şubat 1967