11 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

11 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER ikazda bulunuyordu: "Bugün yem arayan uçan kuşu komünist olarak itham edenler fırsat bulurlarsa kısa yoldan diktaya gideceklerdir. Bun- ların CHP'yi bir âlet olarak kullan- malarına ii koymayı ve CHP'yi komünistlikten kurtarmak iddiasını taşıyanların mürteci dikta taraftar- larıyla hiç bir zaman temasa girme- melerim' tavsiye ederim." Bu sivrisinek, anlayan için, saz sesiydi. Doğrusu istenilirse İl Temsilcile- rinin hepsi, Ankaraya, Feyzioğluna kıymak i için gelmemişlerdi. Gerçi e- zici bir çoğunluk 8leri haksız, on- arın davranışını yakışıksız bulu- yordu ama bunların içinde bir Fey- zioğlunun mevcudiyeti kendilerini atıfet hislerine itiyordu. İl Tem- silcilerinin gözünde öteki 7'nin zer- rece önemi yoktu. Onları bir tekme- de partinin kapısı dışına itmek hiç birinin -belki Ferit (Melen Vanda, Orhan Öztrak Tekirdağda bir üzün- tü yaratacaktı- kılını kıpırdatacak önemde değildi. Ama Feyzioğluyu tutmuş, onu sevmiş, onu tak- dir etmiş, ondan bir şeyler bekle- mişti. Feyzioglu da CHP'ye şüphe- siz, en verimli yıllarında hizmet et- mişti. Bu, bazı hisleri harekete geçi- riyordu. Tıpkı vaktiyle "Kasım Gü- lek Hadiseleri" sırasında olduğu gi- bi.. Nitekim bir hadise, bunun tipik misalim teşkil etti. Parti Meclisi salonunun girişine rastlayan merdiven aralığında siga- rasından sinirli nefesler çeken Fey- zioğlunun etrafım, arkadaşları çe- virmişlerdi. Tavır ve sözleri ile 8'ler hareketinin liderine moral vermeye çalışıyorlardı. Bu sırada köşede si- garasını içen orta boylu, kumral, kendi halinde görünen adam Feyzi- oğlunun yanına geldi ve şöyle dedi: "— Sayın Feyzioglu (o sustukça yükselir, konuştukça batarsınız.." Dikkatler bu sözlerin sahibinin üzerine çevrildi. Kırklareli İl Tem- silcisi olduğu öğrenilen partilinin sözü Feyzioğlunu etkilemişti, "bili- yorum" gibilerden kafasını öne ar- kaya salladı. Kırklareli Temsilcisi, "— Sizi sevdiğimiz için bunu söylüyoruz" diye, ikazının gerekçe- sini anlatmaya çalıştı. Feyzioglu iyi niyeti açıkça belli olan partiliye, neden susamadığını izaha girişti. Allanım günü gazete- lerde kendilerine hakaret ediliyor- du. Bu yayın organları arasında CHP'lilerin sahibi olduğu dergiler ve hattâ Parti Organı vardı.. Sonra, konuşmalar tahrif ediliyordu... Fey- zioğlunun konuşmağa son vereme- me gerekçesi diye sıraladıkları, ay- lar ve yi zaten tekrarladık- ları o Kirklareli İl Temsilcisi ile Feyzi- CHP il başkanları İnönüyü dinliyorlar Gerçekler gün ışığında AKİS oğlu arasındaki bu konuşma top- lantının ikinci günü, akşam saatle- rinde geçti. O gün, CHP Teşkilâtını temsil edenlerin sabır ve müsama- halarında önemli bir azalma görülü- yordu. Nitekim o gece bildiri üze- rinde yapılan çalışmalarda, İL Baş- kanlarının isyan areketini mah- küm etmekte gösterdikleri sert eği- limi, -düşününüz-, açıkça taraf tut- tuğu iddi frenlemeğe çalıştı. Toplantıya, cevitle Feyzioğlunu öpüştürürüz, o- lur biter" diye gelenler bile, artık, meselenin tatlılıkla çözülebilecek tarafı kalmadığını görüp anlamış- lardı Takke düşünce.. İ Başkanlarının toplantısı 8'leri hep korkutmuştu ve bunlar, top- lantının tehiri için cansiperane ça- lışmışlardı. Fakat başarı kazanama- yınca ve toplantının yapılacağı anla- şıldığında bilhassa oCoşkun Kırca ve o tip kulisciler bir propagandaya girişmişlerdi: "— Ne olacak yani? İl Başkanla- rı dajma mebusları ekarte edip yer- lerini almak isterler. Onların vara- cağı karar, elbette Grupun aleyhin- de olacaktır Oysa, ilk ve geçer yanı varmış gibi görünen iddia, bu top- lantı için yanlıştı. Çünkü toplantı öyle bir şekilde düzenlenmişti ki, sonucu tâyin edecek olan sadece il Başkanlarının inisyatifi değildi. Ge- nel Merkezin verdiği odirektifle şu usul izlenmişti: tilerde önce ilçeler ayrı ayrı toplanmış ve toplantının a- ğırlığını teşkil eden konu üzerinde karar almışlardı; sonra ilçe temsil- cileri il seviyesinde toplanmışlar ve bir il kararı, yazılı olarak tesbit e- dilmişti. Bu toplantılarda, Ankara- ya İl Başkanları ile birlikte gitmek üzere birer de il temsilcisi seçilmiş- ti. İl Başkanı ve İl Temsilcisi Anka- rada münhasıran illerinde alman yazılı kararı savunacaklardı. Sonun- da ortaya çıkacak olan görüş, bu e tabii sonucu olarak m CHP Teşkilâtının eğilimini ak- seiiecekii Böylece, Teşkilâtın gö- rüşü en az Kurultaydaki kadar sıh- hatle tâyin edilebilecekti. Prosedü- rün tâyini ve toplantının organizas- yonunda önemli rolü, ekibin teşki- lâtçı adamı, Genel Sekreter | Yar- dımcısı Lebit Yurdoğlu oynadı. Bu gerçek oöğrenildiğinde 8'ler son çare olarak "toplantıda hır çı- 11 Şubat 1967