February 11, 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

February 11, 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

TÜLİDEN HABERLER Sunaylar ve torunları operada Bir eski müşteri Aylâ Dikmen sağcıyımış A vkaranın Gökdelen o gazinosu Klüp X'de şarkılar söyleyen Bal- kan Festivali birincisi Ayla Dikmen sağcıymış. Şimdi çok moda olan ortanın sağı ve solu esprilerini o da yapıyor. Geçirdiğimiz Cumartesi akşamı, salondaki omasaları orta- nın sağı-solu diye ayırarak espriler yaparken "Ben de sağcıyım' diye bir itirafta bulundu ama bir şişe şampanyayı solculara (kazandırdı. Klüp X bugünlerde çok kalabalık maşallah. Geçirdiğimiz Cumartesi akşamı AP'li Bakanlardan Nihat Kürşad, Ali Naili Erdem ve eşleri de oradaydılar ve tesadüfen ortanın solunda oturuyorlardı. Pussy Catin yalnız adamı Gesirdiğimiz hafta bir gece İstan- bulun yeni klüplerinden Pussy Cate gidenler Tevfik Döleni bir ma- 30 sada yapayalnız gördüler. Bu yal- nızlık kafalarda bir çağrışımla Ay- şe Dümeri düşündürdü, ama o gece Ayşe Dümer İstanbuldan çok u- zaklarda, Ankaradaydı. Gümüş el- biseler içinde yl pırıl bir genç kız. abazının karşı- sına geçip ipleri eserken görsey- diniz, onu, kırk yıllık hokkabaz sa- nırdınız- Kırmızı mendilli milletvekili Hariciyenin gözde bekârlarından Adnan Bulak, Helsinkiden Yeni Delhiye giden Osman Olcay ile Bir- leşmiş Milletlerden Fas Elçiliğine giden Vecdi Türel şerefine bir kok- teyl verdi. Osman Olcay Hariciye- mizin sayılı espritüellerinden biri. Eski dostları arasında formu yerin- deydi. Necla Olcay biraz kilo almış ve şık bir sefire olmuş. Adnan Bu- lakın yakın arkadaşı Tülin Okan, AKİS kısa kesilmiş saçlarıyla bu partinin ağırlık noktasıydı; belki de evsahi- belik vazifesini o yerine (getirdiği için.. Adnan Bulakın başka bir ya- kın dostu İlter Türkmen, Coşkun Kırca ile bir köşeye çekilmiş bir şeyler fısıldaşıyorlardı. Coşkun Kır- ın n sallanan kırmızı mendili görenler hafifçe gülümsedi- ler. Hususi partilerde, bilhassa A- merikan diplomatlarına Ortanın So- lu ve Genel Sekreter Bülent Ecevit hakkında çok garip şeyler söyleyen Coşkun Kırca, kırmızı mendili göğ- süne nasıl taktı diye hayratlar için- de kaldılar. O da işin fiyası canım!. Dağa çıkan eskiler Esi iktidar bakanlarından Celâl Yardımcı ve eşi Uludağa dinlen- meğe gitmişler. Celâl Yardımcı öy- le sporcu bir adam değil ama son zamanlarda (Yassıada hikayelerini anlatmaktan yorulmuş, biraz din- lenmeğe ihtiyacı varmış. Bir zaman- lar Ankarada şıklığı ve güzelliği ile tanınan eşi Harika Yardımcı renkli pantalonlar giyip (o kocasıyla yürü- yüşe çıkıyor. Büyük Otelin müşteri- leri de Celâl Yardımcının DP İkti- darında mı, AP İktidarında mı daha faal olduğunu düşünüyorlar. Ulu- dağ şu karlı günlerde tabii çok ka- labalık; yarışını pantalonlarla dağda yapı- yorlar şu sırada.. Uğultulu kemanlar enato Başkanının eşi Bn. Atasa- gun Çankayadaki başkanevini Ço- cuk Sevenler Derneğine açtı. Geçir- diğimiz hafta Başbakanın eşi Naz- miye Demirci ile bütün Bakanların eşleri bu evde toplandılar. Leylâk rengi elbisesi içinde (misafirlerini ağırlayan (oOBayan Atasagun günün kadınıydı. Bütün kadınlar onu ince- liyor, İbrahim Şevki Atasagunla na- sıl evlendiğini konuşuyorlardı. Ba- yan Atasagunun vaktiyle hemşire olduğunu, İbrahim Şevki Atasagun ile aynı hastanede çalıştıklarını bil- miyenler o gün öğrendiler. u hikâyeler, fısıldaşmalar yü- zünden salonlarda müthiş bir uğul- tu vardı, öyle ki Çocuk Sevenlerin misafirleri eğlendirmek için getir- dikleri sihirli kemanların sesi işitil- edi. Kalabalık kadın toplantıları partilerin grup toplantısına benzi- yor, sihirli kemanlar da sihrini kay- bedip uğultulu keman oluyor. 11 Şubat 1967