11 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

11 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Dünden Bugüne Höfizaları nisyanla fazla malül bulunmayanlar bu- gün merak etmektedirler, acaba 1957'lerin, 1958'- lerin, 1959'ların, hattâ 1962'lerin, 1963'lerin Turhan Feyzioğlusu şimdiki Turhan Feyzloğluyla karşılaş- saydı onu tanır mıydı? Şimdi, C.H.P. içindeki bir ihtilâfta İnönüyü, İnönü açık vaziyet aldı diye "hizip başı" olarak suçlayan bu Turhan Feyzioğlu o Turhan Feyzioğluyu, yani aynı ithamı Kasım Gülek veya Nihat Erim, yahut Avni Doğan yaparken bunun bir liderlik görevi olduğu gö- rüşünü savunan Turhan Feyzioğluyu tanır mıydı? Ne güzel ve ne doğru konuşurdu, o Turhan Feyzioğlu! Bir partide iki temayül belirecek, bir partide bazı kimseler birtakım davranışlarda bulunacaklar, par- tinin sevk ve idaresini elinde tutan, bundan sorumlu Genel Başkan hareketsiz, pasif kalacak, fikrini söyle- meyecek, kimden yana olduğunu belirtmeyecek.. Tur- han Feyzioğlu, o eski Turhan Feyzioğlu derdi ki: "Böylesine belki Genel Başkan derler ama, her halde lider demezleri" Ve bilhassa Kasım Gülek, İnönünün "tarihi ağırlık'ından sızlanırken o Turhan Feyzioğlu "Liderler tarihi (o ağırlıklarından tecrit o edilebilirler mi?" diye sorardı. Evet, o Turhan Feyzioğlu, partiiçi bir şiddetli çekişmede İnönünün liderlik görevini ifa etmesinden ve bunu yaparken tarihi ağırlığının elbet- te ki rol oynamasından şikâyet eden bu Turhan Feyzi- oğlunu acaba tanır mıydı? Ya bugün, Kâmuran Evliyaoğluna "Sen D.P.'nin Gençlik Kollarını idare ederdin, daha düne kadar A.P'liydin. Seni aramıza aldık, dağdan gelip bağda- kini kovmaya kalkışıyorsun. Sen kimsin bakalım?" diye çatan bu Turban Feyzioğlu kendisi ve Hür. P.'li arkadaşları, Paksütler ve Kırcalar, Çelikbaşlar C.H.P.'- ye girdiklerinde Güleğin ve Öztrakların, Gölelerin söyledikleri aynı türkü karşısında isyan eden o Tur- han Feyzioğlunu acaba tanır mıydı? Gülek de kendisi- ni, dağdan gelenlerin kovduklarını söylerdi ve o Tur- ban Feyzioğlu bu Turhan Feyzioğlunun aksine derdi ki: "Bir partiye bağlılık yarışı kayıt numarasına de- gil, o partiye o gün yapılan hizmete göre olur. Parti- ye dün giren partili hep partiliymiş gibi muamele gö- rür," Bu Turhan Feyzioğlu o Turhan Feyzioğlunu aca- ba nasıl tanır? O Turhan Feyzioğlu daha başka da güzel fikirler, doğru sözler söylerdi. Kasım Gülek eksiklikleri, hata- ları belirtildiğinde, ilk ve en fazla bu dergide belirtil- diğinde partilileri tahrik için kendisini mazlum gös- terecek bir hava yaratmak için "C.H.P.'yi AKİS idare ediyor. C.H.P.'yi Damat Bey idare ediyor" diye bağı- rırdı ve o Turhan Feyzioğlu "Hiç kimsede C.H.P.'yi 11 Şubat 1967 idare etmek kudreti yoktur. C.H.P.'yi lideri ve yetkili organları idare eder" der, koca İsmet Paşayı şunun veya bunun idare ettiğini ileri sürenlere kahkahalar- la gülerdi. O Turhan Feyzioğlu İnönüyü kimsenin idare edemeyeceğini iyi bilinil ve İnönüyü iyi tanırdı Şimdi, bu Turhan Feyzioğlu bir takım kriptoların isimlerini sayıyor, beyannamesine oKırcaların imza bastığı dergiler söylüyor, demekler söylüyor, Kim di yor. Yurdakul Fincancıoğlu diyor, Esatoğlu diyor ve bunlar bazı fikirler yazdıkları için C.H.P.'yi onlar ida- re ediyor, İnönüyü onlar idare ediyor, ben C.H.P.'yi onlardan kurtaracağım diyor. O Turhan Feyzioğlu bu Turhan Feyzioğluya rastlasaydı onu tanır mıydı? ta- nımaz mıydı bilinmez ama onu bir ayıplardı, bir ayıp lardı ve mutlaka yakasından çekip bir aynanın kar şısına götürür: "— Bak, ne hale geldin, akılsız!" derdi. Yeni Dorian Grey'in aklı yok değildir ama, yazık ki ihtirası onun bir parmak üstündedir ve bu hal ona, üzerinden on yıl bile geçmemiş bir maziyi unutturup onu gülünç edebilmektedir. Turhan Feyzioğlu Yalnız adam...