11 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

11 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Tüli'den haberler Hoffmann'ı dinlerken za Gün, Ankaralıların karşısına Şen Duldan sonra Hoffmann'ın taşbebek sevgilisi olarak çıktı. Ge- çirdiğimiz Cumartesi operanın ga- lasında bulunanlar, pembe elbiseli, bale papuçlu taşbebeği çok beğen- diler ve dakikalarca alkışladılar. O pera sese dayanan bir sanat ama aktrisliği de yabana atmamalı. Azra Gün de iyi bir aktris. Nitekim şim- diye kadar film çevirmek için bir- çok teklif almış ve hepsini reddet- miş. Son teklifi de Ordu Film Mer- kezi yapmış, lâkin Azra Gün opera sahnesinden başka yerde görünmek istemiyormuş.. Gala gecesinin seyircileri çok ka- labalık ve şıktı. Gümüş ve altın mo- dası İstanbuldan Ankaraya geçmiş durumda. Operanın holünde birçok kadın gümüş ve altın suyuna bat- mış gibiydi. İspanyadan dönen Su- na Korad altın rengi topuzu, bro- kar mantosuyla çok şıktı. Azra Gü- nün oyununu büyük bir dikkatle iz- ledi. Gala gecesi, herkes sahne dışın- da da bir şeylerle ilgileniyordu ga- liba. Bazı seyirciler perde araların- da Cumhurbaşkanı Sunayın oturdu- gu locayı izliyorlardı, bazıları da ön sıralarda oturan bakanları... AP'li Bakanlardan Mehmet Turgutun ön sıranın kenarında, âdeta kabine dı- şı bir görünüşü vardı, kendisi de efkârlıcaydı. Kâmil Ocakın alatur- kadan hoşlandığım bilenler, Offen bach müziğini odikkatle izlediğini görünce biraz şaşırdılar. Milli Sa- vunma Bakam Topaloğlu ve eşi, alkışlarıyla (dikkati (o çekiyorlardı. Genel Kurmay İkinci Başkanının e- şi etrafına tebessümler saçıyor, bü- yükanneliğini tebrik edenlere kü- çük Refiği anlatıyordu. (CHP'den Prof. Yavuz Abadan Nermin Aba- dan, Sırrı Atalay ve İsmail Arardan başka kimse yoktu Onları görenler de küçük kurultayı düşünüyorlar- dı... Perde kapanınca yükselen al- kışlar. Aydın Günün sahneye çıkı- şı, Devlet Operasının kumkumaları- nın keyfini kaçırmışa benzer... Balerin - soprano , Azra Gün | kuliste bülerienie Bir koltukta iki karpuz 11 Şubat 1967 29