7 Şubat 1938 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 82

7 Şubat 1938 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 82

Her Ay kapamış öylece yatıyorduk. Artık canımız ne yemek, ne de sigara istiyordu. Bir kelime ile hiçbir şey istemiyorduk. Gün ortasından sonra güneş odamızı kavurmağa başladı. Oda- mızın içi kaynıyordu. Perdeleri bile indirmeğe üşeniyorduk. Aşağıda, otelin önünde bir latarna çalıyordu. Bir sokak müur- . ganniyesi iğrenç bir sesle bir şarkı tutturdu. Bu vaziyet ilânihaye böyle sürüp gidemezdi. Fakat gel- gelelim işte sürüp gidiyordu. Diyorlar ki “fakirler,, yemek yemeden kırk gün dayanabilirlermiş... Düşündükçe vaziyetimizi gülünç bulmağa başladık. Acaba işin sonu neye varacaktı. Merak ettiğimiz nokta bu- rası idi. Halbuki mesele, basit bir surette neticelendi: Kori- dorda tahta sandalların çıkardığı bir ses duyuldu. Kapımız gıcırtı ile açıldı. Kapıda Arnold göründü; derin derin nefes alıyordu. Ah sevgili Arnold! Harikulâde gençliğimizin arkada- şı, yorulmak bilmiyen Odesa komsamolü Arnold!.. Bizim ilk siyasi komiserimiz, söz söyleyişlerimizin organizatörü Ar- nold!.. Parti, iki partisiz şairin mukadderatını senin eline teslim etti. Sana: “Onları güzel koru, onlar kabiliyetli ço- cuklardır, onlar bizim işimize yararlar, onları mitinğlerde söz söylemeğe alıştır, onları adam et!,, dedi. Sen bizim rehberimiz ve arkadaşımız oldun!... Bize inandın. Biz seni aldatmadık; sen de partiyi aldatmadın. Sen bizi sabahtan akşama kadar fabrikalara, kulüple- re, mekteplere, sanatoryomlara taşır dururdun!.. Biz bura- larda kısık seslerimizle kendi şiirlerimizi okurduk.. Bu €s- nada sen, kulis arasında durur, sarı çillerle örtülü ellerini karnının üstüne bağlar, memnuniyetinden yarı kapalı göz- lerle bizi dinlerdin. Muvaffak olduğumuz zamanlar sevinç- le yanımıza koşar, dost ve ihtimamlı ellerinle sırtımızı ok- şar, ve bundan sonraki toplantıya geç kalmamamız için bizi yavaş yavaş kapıya doğru iterdin!.. Sokağa çıkınca, ikram- lı bir ev sahibi gibi bizi otomobile yerleştirir, kendin de giderayak, ekseriya hareket halindeki otomobile atlardın.. Otomobilde başında arkaya atılmış Vrangel'den kalma bir