1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

yuna adını veren kişi Amerika Birleşik Devletle- rinde 1847 yılında BBLL X-1 ti- pi uçcakla ilk ses hızını aşan ki- şidir. Şimdi emekli olan bu ge- neral pilotluk eğitiminizde; size yardımcı olacak, Uçuşlarda kullanabileceği- niz uçakların çeşidi oldukça fazla. Ses hızının iki katına çı- kabilecek F16 uçağından tu- tun da demode olmuş uçak- lara kadar bir çok uçağı de- neme uçuşuna çıkarabilirsiniz. Uyunumuz beş ayrı şekilde oynanabilir: Tanıtıcı uçuş Test uçuşu Yarış Düzenleme uçuşu Öğretici uçuş Bu seçenekleri joystick kulla- narak seçebılırsınız Seçtiğiniz uçağa (Joystick ile seçebelirsiniz), aletlere ve çev- reye alışmak için tanıtıcı uçuş 32 That's a soarry W yoto land an sirplane. seçeneğini seçin. Bunun seç- tiğinizde Uuçağınızla slalom pistinde yere yakın bir uçuş ya- pacaksınız. Eğer iyi bir pilot değilseniz öğretici Uçuş size temel Uçuş kurallarını, düz uçuş, tırman- ma, alçalma, iniş, kalkiş gibi gerekli uçuş bilgilerini öğretir. Çeşitli hareketleri deneme- den evvel gösterileri izleyin. İle- ri eğitimde keskin dönüşleri nasıl yapacağınız öğretilecek. Bundan başka döngüler de öğreneceklerinizin arasında., Test uçuşu oyunumuUzun en zor seçeneklerinden birisini oluşturuyor. Göreviniz size veri- len uçağın performansını ölç- mek, Mesela bir F-16 uçağı ile 80000 feet yüksekliğe tırman- mayı deneyebilirsiniz. Yeteneklerinizi çeşitli uçak- larda çeşitli manevralarla de- neyin. Oyunumuzun kusurlarından birisi uçağın kontrollara der- hal cevap vermemesi. Altimet- re çok ufak çizilmiş ve hassas bilgi veremiyor. Bu yüzden al- çak uçuşlarda tehlike artıyor. Eğer uçuşunuz başarısızlıkla sonuçlanırsa Chuck Yeagers- ın resmi çıkıyor ve kendisi size uyarıda bulunuyor. Eğer inişlerde hava alanını