1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

HLŞA Torih Ağustos 1944. Yer Fran- sa, Metz İstasyonu, İkinci Dünya Savaşı'nın Fransası'nda Almanların Louvre müzesin- den kaççırdıkları değerli tablo- ları kurtarmaya çalışıyoruz. Fransa direniş teşkilatının bir üyesi olarak tabloların taşındı- ğı treni arkadaşlarımızla birlik- te kaçırıp batıya dost ülkele- re gitmeliyiz. Yol üzerinde di- - Teniş örgütünden destek ala- biliriz. Ancak görevin tamam- lanması genelde bizim başa- rımıza bağlı. Oyunumuz Medtz İstasyonun- da başlıyor. İlk olarak İstas- yonda beklemekte olan ireni çalmamız gerekiyor. Ancak bu sırada istasyonda mevzi- lenmiş olan düşman askerleri- ni makinalı tüfeğimizle saf dı- şi birakmamız gerekiyor. Düş- manlarımız sarı işiıkların yandı- ğı pencerelerden çıkıp ateş ediyorlar. Tüm askerleri öldür- düğümüzde treni ele geçire- bilirsiniz. Treni ele geçirmemizle birlik- te oyunumuzun ikinci aşama- sı başlıyor. İkinci aşamada gö- rüntü değişerek trenin kontrol odasını gösteriyor. Karşımızda treni kontrol etmemizi sağla- yacak çeşitli aletler var. Kulla- nabileceğimiz aletler: Basınç, hız, isi göstergesi, fırın, güç, frenler, buhar bırakma kolu, düdük, ileri geri vites, son ola- rak sinyal İşaretleri. İlk olarak fırını açarak kömür atın. Tüm cletleri kullanmak için Joystick yeterli. İstediğiniz aleti seçmek için joystick'i sa- ğa veya sola çekin. Seçilen caleti çalıştırmak için ateş tuşu- na basarak ileri geri çekmek gerekli. Oyunda daha İlerle- meden bu kontrolları öğren- mek İyi olur. Tren ile hareket halindeyken Alman uçaklarının saldırısına Uğrama şansınız her zaman var, Saldırı sırasında görüntü- yü trenin ön veya arka üst ta- rafına çevirmeniz gerekir. Bun- dan sonra bütün yapmanız gereken makineli tüfekle uçakları düşürmek, F7 tuşuna basarak skoru, kazana, frenlere gelen hasar miktarını öğrenebilirsiniz. Oyu- na ara vermek içinde bu tuş- tan yararlanabilirsiniz. Ayrıca karşınıza çıkan ekranda arka- daşlarınızdan İsteyebileceği- niz yardımları ve sayılarını öğ- renebilirsiniz. F4 tuşuna bastığınızda oyu- na yeniden başlamak isteyip İstemediğiniz soruluyor. Bdi Trenin üst ön bölümündeki makineli tüfek için '1”, üst arka bölümündeki makineli tüfek için 2” tuşuna basın. Tekrar trenin kontrol odasına dön- mek İçin '3', nerede olduğu- nuzu gösteren harita için '4” tu- şuna basmak gerekiyor. Arkadaşlarınızdan yardım istemek İçin geldiğiniz bir is- tasyonda durun. Aslında yolu- nuz üstündeki istasyonlarda durmadan geçebilirsiniz ama sonunda kömür veya su al- mak için istasyonda durmanız gerekecektir. Bir istasyonda durduğunuzda ilk olarak İstas- yonu ele geçirmeniz gereki- yor. Bundan sonra arkadaşla- VAŞITNIN