1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

et'in izleyecekleri yol bende var. İstiyenler telefon edebilir. Demin saydığımız gemiler Korsan (Pırate) veya korsan avcısı (Pırate-Hunter) değilse maksimum tonajları. demin yazdığımız rakamlardır. Fakat eğer gemiler Pırate veya Pırate-Hunter ise o zaman ge- milerin maksimum tonajlarını geçerler. Mesela ben bir ke- re 48 top 418 adamlık bir Kal- yon'a rastlamıştım. Tabif işini bitirdim ama epeyce zorlan- dım. Ayrıca bu arada Barba- ros adlı bir arkadaşımız 55 topluk:bir War galleon'a (sa- : vaş kalyonu) rastlamıştır. Bir de bir arkadaşımın 34 topluk bir (bargue) barka'ya rastlaması ilginç bir olaydır. (Tabif bura- da bilgisayarın ve driver'in or- tak bir azizliği söz konusu). Sıra geldi şehirlere. Bütün yıl- larda ve bütün durumlarda oyunun en kuvvetli stratejik ye- rine sahip olan şehir Cartega- na'dır. Çünkü denizden saldır- mak imkânsızdır. (Kaleye çıka- mazsınız.) Karadan saldırmak da (4000 adamdan düşük ise- niz) intihar olur. Eğer bir şehre saldırdığınız ve yendiğiniz taktirde ekran- da “The Town is Warning” ya- zısı çıkınca beklediğiniz kadar para yağmalayamazsınız. Şehre iki şekilde saldırırsınız. Birincisi karadandır. Kara sa- vaşı: Kara savaşında sizin adamlarınız en azla üç grubu ayrılır. Altta bulunan yazıların sol tarafı size dittir. Burada gruplarınızdaki adamları, yanlarındaki tüfekleri, morali- nizi ve nerede bulunduğunu- zu öğrenebilirsiniz. Savaş sırı- sında yapılan atışlar sizin kont- rolünüz altında değildir. Fakat * siyah grup ateş edemez, ama düğmeye bir kaç saniye sü- rekli basarsanız başka bir gru- ba geçebilirsiniz. Bütün grub- ları toptan hareket ettirmek için düğmeye basıp Joystiek'i o yöne doğru İtmeniz yeterli- dir. Gruplarınızdan biri “Panic” olursa sizin konirolü- 52 Fransızlar mavi, İngilizler kırmızı, İspanyollar açık yeşil, Hollandalılar ise koyu yeşil bayrak kullanırlar. Dikkat edin yanlış gemiye saldırmayın. nüzden çıkar ve kaçmaya başlar. Moral durumlarını en iyiden en kötüye yazıyorum: STRONG, FİRN, ANGRY, SHA- KEN,PANIC. Kale ile yapılacak savaş ise ikinci savaştır. Kale ile normal olarak herhangi bir gemi'ile dövüştüğünüz gibi dövüşün. Yalnız kaleye ne kadar atar- sanız atın. Yine atınca “No Damage” yazar.Buönemli de- ğildir. Herhangi bir gemi ile karşı- laşıp deniz savaşı yapmaya karar verirseniz, deniz savaşı şöyle olur: Karşınıza çıkan gemiye gö- re elinizde bulunan gemiler- den birini seçin. Size kullana- cağınız top ve adam sayısı ve- rilir. SGalleon ya da war galle- onlara, galleon ya da Fast galleon İle saldırın. Küçük ge- milere ise sizde küçük gemiler- le saldırın. Büyük gemilerin manevraları çok yavaştır. (Fast gall. hariç) Ama süratleri yüksektir. Savaş sırasında ön- ce rüzgara bakın. Eğer rüzgar arkadan esiyorsa işiniz kolay, ama karşısındaysanız düşman gemiyi hemen vurmalısınız. Yoksa kaçar bu da adamla- rın Mmoral durumunu efkkiler. Gemiyi yaraladıktan sonra Joystic'i yukarı itin (yelkenler açılır; raising sail) ve geminin üstüne gider. Düşman gemi- sinde, yani düşman gemisine dit yazılı bölümde en altta “Fullsails” yazıyorsa gemi ya kaçıyor, ya da teslim olmuş demektir (Tabii sürati () ise). “Battle sails” de ise size ateş edecek demektir. Gemilere hasar verebilirsiniz: Sail demage: Yelkenlerde hasar var demektir. Geminin hızı 4-2 mil düşer, Lost a most: Ana direk kay- bedildi. Hızınız yarıya kadar iner. Hull a most: Geminiz su alı- yor. Hız tamamıyle düşer. Kovaladığınız gemiye arka- dan yaklaşın. Korsanlar ve korsan avcılari:sizi. bırakmaz. Ancak yaralandıklarında ka- çarlar. Adam avantajları var- sa sizi bordalarlar. Herhangi bir durumda (de- nizde sakin sakin giderken) karşınıza bir gemi çıkınca he- men bayrağına bakın. Fran- sızlar Mavi, İngilizler kırmızı, İspanyollar açık yeşil, Hollan- dalılar ise koyu yeşil bayrak kullanırlar. Dikkat edin yanlış gemiye saldırmayın. Limana girince karşınıza dört seçenek çıkar: 4)Sail iİnto harbor veya Marceh into Town: Sail into Hor- bor'u seçerseniz geminiz ya- da gemileriniz batar, korsan- lık hayatınız sona erer, March into Town seçeneğini görürse- niz seçin, yararını göreceksi- NİZ. 2)Attack Town: Attack Town adındain da anlaşılacağı gibi şehre saldırmcik isterseniz kul- lanacağınız bu seçenektir. Sneak into Town: Bu seçe- nek bir anlamda şehre girmek