1 Mayıs 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

1 Mayıs 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ğınız maksimum on karakterlik komuta RETURN tuşu- nu da ekleyebilirsiniz. Böylece tuşa basılır basılmaz ko- mut çalışır. Mesela F41 tuşuna LİST kormutunu RETURN tuşu ile birlikte yüklersek, her F1 tuşuna basıldığında program İistesini alırız. Normal olarak SHFT tuşları ile birlikte kullanıldığın- da sekiz tane fonksiyon tuşu vardır. Programımız fonk- siyon tuşlarının sayısını onaltıya çıkarıyor. Onaltı fonk- siyon tuşunu elde etmek için basılması gereken tuş kombinasyonları: H -> H F2 —-> SHFT FM FB ->R FA —> SHH F3 F5 ->F5 FĞ >>— SHFT ES F7 —> F7 FB — SHFT F7 F9. -> COMMODORE F1 F40 -> COMMODORE F3 F44 -> COMMODORE F5 F412 -> COMMODORE F7 FA3-> CTRLFA F14 -> CTRL F3 FH15—> CIİRL F5 F16 —> CTRL F7 Program ilk olarak gerekli makina dilindeki prog- ramı hafızaya yerleştiriyor. Daha sonra 16 fonksiyon tuşu için gerekli tanımlamaları hafızaya yerleştiriyor. Hafızaya yerleştirilen tanımlamalar 300 numaralı sa- tırdaki DATA'larda saklanıyor. İsteğinize göre bu ta- nımlamaları değiştirebilirsiniz. Ancak tanımlamanın en fazla on karakter olabileceğini unutmamak gere- kiyor. Tuşa basılır basılmaz İstenilen komutun uygulan- mMasını İstersek RETURN tuşunu da tanımlamaya ekle- mek gerekir. Sola bakan ok tuşu RETURN tuşunu tem- sil ediyor. 250 numaralı satırda sola bakan ok tuşu RE- TURN'e çevriliyor. Eğer tanımlamanın içinde çift tırnak işareti kullanmak isterseniz bunun yerine tek tırnak İşa- retini kullanın. Tanımlamanın içinde virgül kullanma- nız gerekiyorsa tanımlamayı tırnak içine alın. Tanımlamalar $CFOO adresinden başlayarak hafı- zaya yerleştiriliyor. Eğer hafızanın bu bölgesini baş- ka bir iş için kullanmak istiyorsanız veya tanımlama- ların başka bir yere yerleştirilmesini istiyorsanız 230 nu- maralı satırdaki adresi değiştirmek gerekir. Bundan başka 170 numaralı satırdaki DATA komutunda yer alan O ve 207 numaralı sayıları yeni adrese göre LOW, HIGH byte düzeninde yerleştirin. Yeni kullanılan ad- res bölgesinde en az 160 byte (16 tuş * 10 karakter) olmalı. RUN/STOP-RESTORE tuşlarına basarak fonksiyon tuş- larındaki tanımlamaları etkisiz hale getirebilirsiniz. Tek- rar aktif hale getirmek için SYS 828 komutunu kullan- mak gerekir. OYUNLAR İÇİN KOLAYLIKLAR Defender of the Crown (AMIGA) Gezici orduya asker naklederken K tuşunu basılı tutarak mouse ile şovalye almaya çalışırsanız HOME CASTLE'inizda 1024 şovalyeye sahip olursunuz. Bun- dan başka 1024 şovalye de gezici ordunuza geçer. Bu yöntem hiç paranız olmasa bile çalışıyor. Toplam olarak 2048 şovalyeniz olduğundan bir kaleye bas- kiın düzenlediğinizde birkaç kılıç darbesi baskını ba- şarıya ulaştırmaya yetiyor. Bu ipucunu gönderen, İstanbul'dan Sinan Erel'e te- şekkür ediyoruz. BUGGY BOY Her yarış pistinde sınırsız zaman elde edebilmek İçin aşağıdaki POKE komutlarını kullanın. İlk olarak oyu- nu yükleyin ve C64'ü RESET edin. Ve sıra ile POKE ko- mutlarını girin: POKE 4768,133 POKE 4769,20 POKE 39927,96 POKE 2048,32 POKE 2049,104 POKE 2050,13 SYS 2560 GHOSTBUSTERS İsim verdikten sonra banka hesabı sorusuna Y ile evet cevabı verin. Sorulan numaraya 125 yazdığınız- da oyuna 5400005 ile başlayabilirsiniz. İstanbul'dan Hasan Şapoğlu'na teşekkür ediyoruz. MAKİNE DİLİ Bazı ilginç adreslerin içeriği ve işlevlerini görelim: SOOAO: Bu adres ve $OOA/ ile $00A2 C64'ün saatini

Bu sayıdan diğer sayfalar: