1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

$ & İ'“. * & â K Resim 4. Mimetics'in yeni Framegrabber'i, renkli çalışmalara yeni boyutlar getiriyor. Fakat şu sıralar yalnızca MTSC versiyonu satılıyor. rin sayısı yalnızca çalışma belleği ta- rafından kısıtlanabiliyor. Bir başka özellik ise, farklı çözü- nürlüklerdeki resimlerden alınan de- tayların birbirine ya da resimlerin bir moddan diğerine aktarılabilmesi. Ve nihayet, tüm resmin 10 x 10 ayaklık (3 x3 m) bir çözünürlükle süper pos- ter olarak basılabilmesi olanağı. Ola- Banüstü bir program. Fakat rekabet uymuyor. Microil- lusions firması yeni ürünü olan “Photon Paint”” ile büyük ilgi top- ladı. Resim 1'de görülen tablo, bu çi- zim programıyla elde edilebilecek so- nuçlar hakkında bir fikir vermeye ye- tiyor sanırız. Doğaldır ki, HAM, Extra Halfbri- te ve Överscan, hem PAL hem NTSC olarak satışa sunulmuş durumda. 100 Dolarlık bir ek harcama ile Photon Paint'in, HAM modunda renkleri modifiye etme, iki doldurma (Fill) fonksiyonu, değişken pixel şekliyle büyütme, transparan ön ve arka plan renkleri gibi özelliklerini de elde ede- bilirsiniz. İlerki sayılarımızda daha yakından tanıtmaya çalışacağız bu enteresan programı. Microillusion'un diğer yeni ürün- leri, 150 Dolarlık Photon Video Cell Animator ve 300 Dolarlık Photon Vi- deo Transport Animator. Bu firma ileride kendinden sıkça bahsettirecek sanırız. Impulse firması ile entegre 3D- Ray-Tracing ve animasyon paketini “Silver”” (169 Dolar) olarak adlandır- mış. Özellikle nesnelerin hesaplanma- sındaki hız dikkat çekiyor. Impuls'- Resim 5. Mimetics'in Framegrabber'i aynı resim üzerinde iki milyon renge kadar kulla nabiliyor. 10 un ikinci ilginç ürünü ise 269 Dolar- lık “Turbo Silver”” (Resim 3). Akıllı bir ek donanımın katkısıyla AMIĞA'dan alınabilecek resim ka- litesini, Resim 4 ve $'te görebilirsiniz. AMIĞA aslında teknik verileri saye- sinde grafik alanında en yetenekli ki- şisel bilgisayarlardan biri, ama Wi- metics firmasının ürünü olan ““Fra- mebuffer” (700 Dolar) yardımıyla, NISC formatında olağanüstü şeyler yaratabiliyor. Aynı anda 740 x 480 noktalık çözümlemeyle iki milyondan (!) fazla rengi sergileyebiliyor (maa- lesef henüz yalnızca NISC modun- da). Newtek, Byte by Byte ya da Ae- gis firmalarının kullandığı grafik for- matlarını okuyabiliyor. Üretici firma, Framebuffer'ın PAL versiyonunu üretme konusunda büyük bellek har- caması nedeniyle bazı zorluklarla karşı karşıya. Bu versiyonun piyasa- ya ne zaman sürülebileceği hakkında henüz kesin bir bilgi yok. Byte by Byte firması, Sculpt 3D ve Animate 3D ile yeni animasyonlar geliştirmiş. Resim 6'da görülen jim- azkd Resim 6. Sculpt 3D kullanılarak yapılmış bir jimnastikçi demosu. Hareketlerin so- nundaki salto çok etkileyici. nastikçi demosu, henüz ağ örgüsü modeli adı verilen bir ön çalışma aşa- masında. Demo sırasında barfikste- ki hareketlerini mükemmel bir salto ile bitiriyor. “Modelling” tamamlan- dığında, bu etkileyici demo Sculpt 3D'nin yeteneklerini kanıtlayan bir örnek olacak. Fuarda Micro Magic firması, “Förms in Flight II”” adlı programı- nı sundu (Resim 7). Bu programda da hızın artırılmış olması, yeni versiyo- nu cazip kılıyor. Desktop Publishing (DTP) AMIGA'nın giderek önem kazan- dığı bir başka alan ise, Desktop Pus- lishing (Masa üstü Yayıncılık) ve hat- ta tüm metin işlem alanı. DTP programları alanında **Pro- fessional Page” ve “Shakespeare” kıyasıya bir mücadele sürdürüyorlar. Professional Page, Comdex'te yeni