1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

ha sonraki kademelerde bu araçları her yönden de bek- leyebilirsiniz. Eğer glden bir araca çarparsanız yakıt kay- bedersiniz. Eğer parketmiş bir araca çarparsanız bir araç, daha doğrusu bir hak kaybe- dersiniz. Eğer yakıt durumunuz tehli- keli bir şekilde düşerse boşluk tuşuna basarak benzin İstas- yonuna gidebilirsiniz. Yakıt al- mak için ateş tuşuna basıp al- dığınız puanları yakıt ile değiş- tirebilirsiniz. Araçları yok etmek için ara- banızın silahını kullanmanız gerekiyor. Ancak yolda giden araçlara önden veya arka- dan birkaç kere çarparsanız sllahları kaybedersiniz. Bu du- rumda tek yapabileceğiniz önünüze gelen engellerden sakınarak karşınıza esrarengiz bir şekilde çıkacak olan silah- ları aramak olacaktır. Yolda rastlayacağınız cisim- ler kullanabileceğiniz silahlar olabileceği gibi bunlar bubi tuzağı da olabilir. Ekranın sol alt köşesinde be- lirtilen miktarda aracı vurduk- tan sonra bir sonraki yola ge- çebilirsiniz. Yol üstündeki araçlara çarparak yok etmek İ k çıkan bilgisayar oyunların- dan biri PACMAN'dır. Bilgisa- yar oyunlarının öncülerinden diyebileceğimiz bu oyun şim- di karşımıza geliştirilmiş üç bo- sadece yakıt kaybına sebep olmuyor. Aynı zamanda bu- lunduğunuz kademeyi ta- mamlamak İçin vurmanız ge- reken araç sayısını da artlırı- yor. Aracınızı kontrol etmek son derece basit. Joystick'i sağa çekerek aracı hızlandırabilir, sola çekerek yavaşlatabilirsi- niz. İleri ve geri giderek yolda yutlu gösterimle geliyor. Oyunumuz PACMAN'ın va- tanında geçiyor. Buraya Pac- land ismini veriyoruz. Kahra- manımızın adı Pacey. Kahra- manımız pacland'de bir yol- culuğa çıkacak, ancak bu ül- kede yaşayan diğer yaratıkla- rın hepsi kahramanımız gibi dost canlısı olmadığından pacey'nin işi oldukça zor. Her yolculuk dört kademe- den oluşuyor. Pacey her ka- demeyi tamamladığında bir ödül olacak. Alacağı ödül bu- lunduğu kademeyi tamamla- dığı zamanın kısalığına göre değişiyor. sağa veya sola gitmesini sağ- layabilirsiniz. Oyunun Değerlendirmesi: CRL / Disket - kaset GRAFİK : 86 SES ! 6 ZORLUK : 6 DEĞER : 6 GENEL : 6 Kahramanımız yolda ilerler- ken karşısına çıkan çeşitli düş- manlardan koşarak, yürüye- rek veya atlayarak kurtulmak zorunda. Kahramanımızın kar- şılayacağı düşmanlar orijinal Pacman oyunundaki hayalet- lere benziyor. Ancak bu sefer daha gelişmişler. Artık hiçbir şeyi umursamadan sizi kova- lamak yerine, yok etmek işini zekice yapmaya çalışıyorlar. Düşmanlarınız sizi arabayla ezmeye, pencerelerden veya uçaklardan çeşitli eşyalar atarak öldürmeye çalışıyorlar. Bütün bunlar daha ilk yolcu- lukta oluyor. Daha sonraki yol- culuklarda başınıza gelecek- ler bunun yanında çocuk oyuncağı gibi kalacak. Oyunda ilerledikçe hayalet- ler sizi sadece izlemenin yeter- 41