1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

Normalde sizi yok edecek kuvvet alanlarını doğru kimlik kartlarıyla etkisiz hale getirebi- lirsiniz. Aynı şekilde bilgisayar terminallerine doğru kimlik kartı ile giriş yaparsanız son derece önemli bilgiler edine- bilirsiniz. Uzay istasyonunun bazı bö- lümlerine eğer gerekli kimlik kartını taşımıyorsanız giremez- siniz. Taşıdığınız eşyalardan İs- temediklerinizi kendi geminize transfer edebilirsiniz. Bu işlem size aynı zamanda puan da kazandırır. eşil başlı, büyük kafataslı bir yaratık düşünün. Bu ya- ratıklara Mekon İsmi veriliyor. Mekonların tek amacı yaşadı- ğımız Dünya gezegenini yok etmek. Bunun için Mekonlar genler ve hormonlar üzerinde çalışmaya başladılar. Bu ça- lişmalarının sonucunda orta- ya çıkan süper ırka SUPER TRE- ENS adını verdiler. Bu ırkın en büyük özelliği tek amaçlarının her şeyi tahrip etmek olması. Mekaonlar ortaya çıkardıkları bu yeni ırkı dünyaya göndere- rek amaçlarına ulaşmayı planlıyorlar. Onları durdurabi- lecek tek şey kahramanımız Dan. Dan, dünyayı korkunç sondan kurtarmak için Me- konların İideriyle karşılaşıp onu yok etmek zorunda. Oyunumuz dört kademe- den oluşuyor. Her kademede yok edilmesi gereken altı sü- per treens bulunuyor. Son ka- demede yedi süper İreens yok edilmeyi bekliyor. Dan, Mekon uzay gemisinin içinde labirent gibi koridorlar da jet motorunu sürerek ya- şam destek sistemlerini araştı- racak. Yaşam destek sistemlerinde yeni ırkın yavruları yetiştiriliyor. Bir yaşam destek sistemini vur- duktan sonra bulunduğumuz kademede kalan diğer beş yavruyu yok etmek için sınırlı Oyunun Değerlendirmesi: Firebird / Disket - kaset GRAFİK : ©6 SES 6 ZORLUK : 9 DEĞER : © GENEL 6 zamanınız kaldı demektir. Uzay jeti ile gemide ilerle- mek oldukça zor, çünkü yer çekimi alışılandan çok farklı. Gemide ilerlemek zaman za- man oldukça rahat, ancak sizi içine çekmeye kararlı olan bir tünele geldiğinizde işler zorla- şiyor. Bu tüneller genellikle sizi gitmek istemediğiniz yerlere gönderiyor. Bu yerlere çöp öğütme odalarını örnek vere- biliriz. Bu oyunun ilginç yanların- dan birisi de hem kötü hem de iyi tarafta oynayabilmeniz. İsterseniz yeşil büyük başlı Me- kon liderinin yerine geçmeniz ve Dan Dare'i durdurmaya çalışıp dünyayı yok etmeniz mümkün. Mekon liderini kont- rol ederseniz yeni ırkın bebek- lerini öldürmek yerine Dan Da- re gelmeden onları yetişkin hale getirmeye çalışmalısınız. Her kademede çeşitli İp uç- ları ve işinize yarayacak gizli araçlar var. Bu araçlardan bazıları kısa yoldan geçmeni- zi sağlayacak, bazıları ateş gücünüzü arttıracak. Gizli araçları bulmanın tek yolu bu- lunduğunuz kısımda uçup önünüze çıkan vurulabilecek her şeyi vurmak. Dan Dare olarak altı haya- tımız var, ancak Mekon'un muhafızları bizi devamlı ola- rak vurarak altı hakkımızı bitir- meye çalışıyor. Ancak hakla- rımızi Mmuhafızlar sayesinde değil, zaman limiti yüzünden kaybediyoruz. Çünkü ilk yav- ruyu vurduğumuzda otomatik olarak o bölümün kendi ken- dini yok etme sistemi çalışma- ya başliyor. Bu sistem çalışma- ya başladıktan sonra on Me- kon dakikamız var. Bu insan 37