1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

Toplanın Çocuklar başlıyor TRT Televizyonu'nun 2. kanalında çocukların ilgiyle izlediği ““Toplanın Çocuklar Başlıyor”” programında AMIĞA ve Commodore 64'ler büyük ilgi gördü. Pazartesi günleri 2. kanalda ya- yınlanan “Merhaba Çocuklar” ku- şağı içinde, yapımcılığını birçok başarılı çocuk programına İmzası- nı atmış olan Semra Sevim'in yap- tığı “Toplanın Çocuklar Başlıyor” adlı bir program var. Her hafta İs- tanbul'un bir başka semtinde uy- gun bir sokak ya da alanda çeki- len program, çocuklara oyun ve eğlence aortamı içinde değişik ve ilginç konularda bilgiler vermeyi amaçlıyor. Geçtiğimiz ay içinde TRT'den şir- ketimize bu programda kendileri- ne yardımcı olmamız teklifi geldi. 8 Ağustos Pazartesi günü akşamı yayınlanacak bölümde Levent Le- vazım Sitesi'nde kurulacak sette semt çocuklarına ve ekrandan programı izleyecek tüm çocuklara bilgisayar olgusunun tanıtılması ve bilgi verilmesi isteniyordu. Verilen sürenin çok kısa olmasına ve bay- ram tatilinden yeni çıkılmış olması nedeniyle personel azlığının do- gurduğu sorunlara rağmen, teklifi hemen kabul ettik. 4 Ağustos Per- şembe günü sabahı elemanlarımız ve bilgisayarlarımızla birlikte yeni bilgisayarcılarla tanışmak ve he- nüz bilgisayarcı olmayan çocukla- ra bu yetenekli makineleri tanıtmak 6 ve sevdirmek için çekimin yapıla- cağı sokağa gittik. TRT ekibinin hazırlamış olduğu izin bir Mmasanın üzerine üç tane AMIGA 500 ve iki tane Cammodo- re 6Â yerleştirdik. Hazırlıkların ta- mamlanmasından sonra progra- mın çekimine geçildi. Sunucular programa bilgisayarlardan bah- sederek başladılar. Sunuculardan birinin makineler hakkında övgü dolu sözlerine, AMISA'lardan biri “bizim hakkımızda böyle düşündü- ğünüz için teşekkür ederiz” diyerek cevap verdi. Makinenin oldukça net bir biçimde konuşması, çekimi izleyen çocukları, sunucuları ve TRT görevlilerini oldukça şaşırttı. Daha sonra programın iki kışkırtıcısından biri olan palyaço, semt sokakları- nı dolaşarak megafonla çocukla- rı sete davet etti. Evlerden çıkarak etrafında toplanan çocukları “fa- reli köyün kavalcısı” gibi peşine ta- karak, çekimin yapılacağı sete ge- tirdi. Bu sırada bazı annelerin ço- cuklarının ardından “gel buraya! Daha kahvaltını bitirmedin” ya da “sütünü bitir de öyle git” diye ba- gırışları, büyük bir heyecan yaşd- makta olan çocuklar tarafından duyulmadı bile. Göreviiler tarafından yaşanan büyük zorluk bundan sonra başla- dı. Sete gelen çocukların hepsi bil- gisayarların kurulu olduğu masa- nın etrafına yığıldılar. Commodo- re 64 ya da AMIGA konusunda tec- rübeli olanlar derhal kendilerini gösterdiler. Bilgisayar olgusuyla ilk defa karşılaşanlar da hiçbir çekin- genlik göstermeksizin makinelerle oynamaya başladılar. Önce prog- ramın başka bir bölümünün çekil-