1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 66

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 66

BİLGİSAYAR KAM Çev: Balaban TOZAN Gelişmiş Batı ülkelerinde yaz aylarında öğrenciler için çeşitli etkinlikler düzenlenir. Son yıllarda özellikle Federal Almanya'da kurulan ve yaygınlaşan bilgisayar kampları da bu etkinliklerden biri, Federal Almanya'da yayımlanan en önemli bilgisayar dergilerinden biri olan 64'er, bu kamplardan birini ziyaret etti ve yöneticileriyle görüştü. Aşağıda 64'er yazarlarından P.Pfliegensdörfer'in Kuzey Bavyera'daki Benediktbeuern bilgisayar kampındaki izlenimlerini okuyacaksınız. Çevre, daha kampa girmeden ye- terince umut veriyordu. Tarihi ve saygıdeğer görünümlü Benediktbeu- ern Manastırı'nın arka planındaki karla kaplı tepeler, ressam elinden çıkmış bir peyzaj izlenimi yaratıyor- du.- Binanın yan bölüklerinden biri 150 yataklı gençlik oteli “Don Bos- co” idi. Yaz tatillerinde otelin büyük bir bölümü Hamburg merkezli seya- hat organizasyonu “CompuCamp”' tarafından kiralanıyordu. Böyle bir bilgisayar kampında neler yaşandığı- nı gözlerimizle görmek için büyük bir heyecanla binaya girdik. Pek şaşırdığımız söylenemez. İçe- risi aynen bir manastırda bulunan bir gençlik otelinin nasıl olabileceği hak- kındaki varsayımlarımıza uyuyordu. Tahtayla kaplı ve büyük bir bölümü rengarenk boyalı kalın duvarlar ra- hat bir ortam sağlıyordu. Compu- Camp organizasyonunun yönetici asistanlarından Jens Behrmann ile bir söyleşi yaptık: 64'er: Benediktbeurn, Compu- Camp'in Federal Almanya ve Avus- turya'da organize ettiği altı bilgisayar kampından yalnızca biri. Sizin gibi üst düzey yöneticilerinden birinin bu- rada ne işi var? Jens Behrmann: Ben hiçbir zaman bir masa başı adamı olmadım. Şu sı- ralar Boomerang Workshop'u yöne- tiyorum. Rutin ziyaretlerimin dışın- da, böyle özel bir durum olduğunda da buraya gelmem son derece nor- mal. 64'er: Şu sırada kampra kaç misa- fir ve gözlemci bulunuyor? Jens Behrmann: Şu sırada kampı- 66 mızda yoğun spor kursları nedeniyle bir tür “olumlu istisna” durumu var. Otuz misafir ve dokuz gözlemci bu- lunuyor. Normal koşullarda 5-6 mi- safire bir gözlemci düşüyor. 64'er: Gözlemci olarak kimler gö- rev yapıyor? Jens Behrmann: Tatil gözlemcile- rini, spor öğretmenlerini, bilgisayar öğretmenlerini ve kamp yöneticisini ayrı ayrı değerlendirmek gerekiyor. Genellikle konuyla bağlantısı olan ve gençlerle ilişki kurmasını bilen üni- versite ve doktora öğrencileri görev yapıyor. Genç bir ekibin görev yapı- yor olması, kampa son derece gerekli olan bir dinamizm kazandırıyor. Kamp yöneticilerimizin çoğu daha önce kamplarda gözlemci olarak ça- lışmış kişiler. Bunlar genellikle hep aynı kampta görevli oluyorlar, böy- lece hem çevre hakkında daha çok bilgi sahibi oluyorlar hem de otel yö- neticileriyle daha köklü ilişkiler edin- miş oluyorlar. Bu çok önemli. Bura- da Benediktbeurn'de kamp yönetici- liğini Gesa Sellmann yapıyor. Kendisi geçen yazdan beri üç ayını burada ge- çirmiş durumda. 64'er: Bir tür gündelik plan kulla- nıyor musunuz? Jean Behrmann: Tabii. Saat 7.45”- te kalkılıyor. Kahvaltı saat 8.00'de. Kurslar 9.00'da başlıyor ve 12.00'ye kadar sürüyor. Sonra öğle tatili var. Öğleden sonra spor kursları veya ser- best saatler var. 64'er: Bu, bize yatılı okul disipli- nini hatırlattı biraz?! Jens Behrmann: Katiyen. Her ko- nuda son derece esneğiz. Hava koşul- Bilgisayar tatili için ideal: Benediktbeuern manastırı ve larını, mevsimi, katılımı ya da özel is- tekleri her zaman gözönüne alabili- riz. İsterse bunlar çok kısa vadeli ol- sun, 64'er: Çalışılacak dersler haricin- de çocuklara neler veriliyor? Jens Behrmann: Birazdan görece- ğiniz gibi burayı sadece ders yapılan bir yer olarak almak yanlış. Örneğin bir kampta bugünlerde bir kayak, bir tenis bir de yakın savunma kursu sü- Tüyor. Ayrıca Bavyera Film Stüdyo- ları, Olimpiyat Köyü, Deutsches Mu- seum (Federal Almanya'nın en büyük müzesi) gibi yerleri görmeleri için Münih'e turlarımız var. Ayrıca bura- da Benediktbeurn'de de bazı etkinlik- lerimiz var: Banyoları gezme, Kochel gölünde kanoya binme, gece yürü- yüşleri vb. Her cuma otel binamızda disko da var. 64'er: Bu tür etkinliklerin ücreti ek- sıra olarak mı alınıyor, yoksa başta ödenen ücretin içine mi dahil? Bu tür masrafları nasıl ahsil ediyorsunuz? Jens Behrmann: Kampa katılan her çocuk, bu tür etkinlikler için baş- ta 30 Mark ödüyor. Bu para, spor ve bilgisayar kurslarının ücretlerine da- hil değil. Hangi çocuğun hangi etkin- liğe katıldığı titizlikle not ediliyor ve