1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

yazılım ürünleri gösterildi. Bu yeni ürünlerin sayıca çokluğu, düzeltilmiş ve geliştirilmiş versiyonların bolluğu ve yazılım ve donanım üreticilerin, AMIĞA'nın henüz bu işin başlangı- cında olduğuna ilişkin kanıları, gele- cekte bu makineye ilişkin birçok il- ginç kullanımın beklenmesini haklı kılan gelişmelerdi. Yönetim Kurulu Başkanı Irvıng Gould, toplantıda, o güne kadar tüm dünyada satılan AMIĞA sayısının 600.000'i bulduğunu açıkladı. Yapı- lan araştırmalar bunların yaklaşık ya- rısının Avrupa Topluluğu ülkelerin- de, bu sayının yarısı olan 150.000 ma- kinenin ise Federal Almanya'da sa- tıldığını gösteriyor. AMIĞA'nın Amerika Birleşik Devletleri'nde he- nüz kısıtlı sayılabilecek ölçüde kabul görmüş olması nedeniyle, Amerikalı yazılım üreticileri, satış sayılarında- ki bu dağılımı biraz hayret ve gıpta ile izliyorlar. Yeni programlar üretir- ken de PAL çözülmeli versiyonları ve uluslararası karakterleri içeren ürün- ler geliştirmeye özen gösteriyorlar. Bu gelişme, birçok programın eskiye oranla çok daha kısa sürelerde Avru- pa ve Federal Almanya'da piyasaya sürülmesine neden olduğundan, özel- likle sevindirici. Peki, Atlanta'da sergilenen yeni- likler nelerdi? Sunulan 150 yeniliğin tamamını bu yazıda detaylı bir şekil- de tanıtmak mümkün değil. Bu ne- denle her kullanım alanından yoğun birer kesit vermeye çalışacağız. Video Son dönemde AMIGA''yla ilişkili en önemli alan, Desktop Video, Bu kavram, ilk kez AMIGĞA sayesinde hayat buldu. Electronics Art firma- sının Deluxe Productions ürünleri, profesyonel video alanında merkezi bir rol oynuyor. Video, ticaret ve eği- tim grafikleri için geliştirilen Deluxe Productions serisi, 672 x444 çözü- nürlükte 16 rengiyle, televizyon ka- litesiyle, 40 farklı özel efektiyle, bu alanda seçkin bir ürün. Associated Computer Services (ACS) Software Division, 199 Dolar fiyatla satılan Deluxe Productions'ı, “Station Manager'”” adıyla satışa sun- duğu sistemin içinde pazarlıyor. İçer- diği diğer sekiz yazılım ve donamı bi- leşeniyle bu sistem, ABD'de birçok diğer özel televizyon istasyonu tara- fından, hava durumu, spor ve borsa haberleri gibi yayınlarda açıklayıcı grafikler oluşturmak amacıyla kulla- nıliyor. AMIGA'ya dayalı bu sistem, Resim 2. Electronic Arts tırmasının '“Deluxe Photolab”' programı, tüm grafik modların' kullanabiliyor. Çıkışı poster boyutlarında almak mümkün. e “a 7 ı.“ıııı“;. ü -—ı < İ L,, Mkun | t K Resim 3. Impulse firmasının "Turbo Silver”' benzer işleri daha önce yapan sistem- lere oranla çok daha ucuza malolu- yor. Electronic Arts (BA), AMIGA'nın ilk günlerinden bu yana açıkça bu makineye angaje olmuş firmalardan biri. Başlangıçta umduğu satış ra- kamlarına erişememiş olmasına kar- şın, bu faaliyetini durdurmak bir ya- na, AMIĞA için yazılım üretmeye daha büyük bir hızla devam ediyor. Bugüne kadar Electronic Arts tara- fından üretilmiş olan program sayısı 53; firma yöneticisi Trip Hawkins'- in ifadesine göre bu sayı daha da ar- tacak. Deluxe Paint I'nin yanında en programıyla çizilmiş bir "Uçan Hollandalı”. ilginç ürünlerden biri, 150 Dolar'a sa- tışa çıkan “Deluxe Photolab”' (Resim 2). Bu program aslında üç parçadan oluşuyor, diğer bir deyişle “üçü bi- rarada”. Bunlardan “Paint”, AMI- GA'nın tüm grafik modlarını, bu arada HAM (4096 renk) ve Exira Halfbrite (320 x 400 çözünürlükte 64 renk) modlarını da kullanabilen bir çizim programı. Resmin boyutları artık artık “Chip-RAM”''la sınırlı değil. 2 MByfte'lik bir genişletme birimi saye- sinde 32 renkli ve 2240 x 1400 çözü- nürlükte bir resim oluşturmak müm- kün. Farklı çözünürlükteki resimle- 9