1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

Resim 9. "Benchwark Modula-2”'nin yara- tıcısı Leon Fremkel, ürünüyle haklı bir gu- rür düyüyor. ramcı Leon Frenkel (Resim 9), bu di- lin kullanım kitaplarını da tamamla- mış. Ayrıca pazarlama ve satış hak- larımı da elinde bulunduruyor. Tipik bir Amerikan kariyeri. Comdex'te ilan edilen diğer bir ge- lişme ise, Philgerma firmasının AMI- GA için yeni bir Prolog çeviricisi ge- lişiirmekte olduğu. Böylece hemen tüm programlama yelpazesi, AMI- GA alanında temsil ediliyor olacak. Manx firmasının “Source Debug- ger''i nihayet tamamlandı. 75 Dolar karşılığında satılan program, Aztec C ile birlikte kullanılabilecek, Diğer Ürünler ve Oyunlar Sergilenen ürünler arasında iki de telekomünikasyon programı vardı. Oxxt firmasının *“A-Talk HHI'ü, 99 Resim 10. Haitex'in 3D gözlüğü yeni bir oyun keyfi yaratacağa benzer. 12 Dolar'a satılıyor. Daha önceki versi- yon olan A-Talk Plus'tan farkı, bir de öğretici modun eklenmiş olması. — Diğer terminal programı ise 100 Do- larlık ““Dr. Term Professional”', Üre- ten firma ise Progressive Peripherals & Software, Dr. T's Music Software firmasının yeni bir ürünü, ““Keyboard Control- led Seguencer V 1.6””, Müzik uzman- larının ortak kanısı, bu programın AMICĞGA için geliştirilmiş en iyi segu- encer olduğu. Dr. T's firması, ““The Copyist” adlı programının da yakın- da piyasaya verileceğini açıkladı. Bu program, kendi bestelerinizi lazer ya da matris yazıcılar aracılığıyla nota kâğıdına basmanızı sağlıyor. Gelecekte AMIĞA ile oyun oynar- ken, ekran karşısında Haitex'in üret- tiği fütürist gözlükle (Resim 10) otu- rup oturmayacağınız, X-Specs 3D için yapılacak programlara bağlı. 125 Dolar karşılığında programıyla bir- likte satılan bu 3D gözlük, üç boyut- u oyunlar dünyasına girilmesine ola- nak sağlıyor. Böylece artık düşman uzay gemileri, uzayın derinliklerinden üzerinize doğru saldıracaklar. AMI- GA'da bu üç boyut efekti gerçekten çok etkileyici. Diğer birçok yazılım firması da pi- yasaya yepyeni oyunlar sürdüler, Dis- covery Software firmasının yeni Oyu- nu, 30 Dolar fiyatla satılan ““Zo- om!”., Mindscape firması ise ünlü oyunu ““Superstar İIce Hockey”i AMIGA'ya uyarlamış (Fiyatı: S0 Do- lar). Resim 11. Yazılırır, lazer yazıcı ve scanner bir arada. C Ltd. kompe sistemi pazarlıyor. Constellation Software firması, Avrupa oyunlarını ABD pazarına sü- rüyor. Bunlar arasında “Mission Ele- vator”', “Emerald Mine”' ve ““Crystal Hammer” gibi oyunlar var. Hepsinin fiyatı da 20 Dolar'ın altında. Ameri- kalı yazılım üreticileri, bunun bir sa- vaş fiyatı olduğu fikrinde birleşiyor- lar. Yeni Donanımiar Doğaldır ki, fuarda AMIGA için geliştirilmiş birçok donanım ürünü de sergilendi. C Ltd. firması bir 300 DPl-Scanner ve lazer yazıcıda çok hızlı çıkış almayı sağlayan bir sistem pazarlıyor (Resim 11). Firma, önce- likle SCSI arabirimli “*Lazerxpress'” lazer yazıcıyı tanıttı. “Publishing Partner Professional” adlı DIP prog- ramı, “Express Paint” adlı çizim programı ve 500'den fazla karakter setiyle birlikte ““Lazerxpress”'in fiyatı 2499 Dolar. Bu sistemde bir grafiğin yazıcıdan çıkması 10 saniyeden az sü- rüyor. Tanınmış firmalardan Xetec fuar- da AMIĞA 500 ve 2000 için disk sü- rücüler ve streamer'lar sergilediği (Resim 12). SH-20 (21 MByte, 699 Dolar) ve SH-40 (43 MByte, 899 Do- lar) yeni FFS formatında (FFS - Fast File System) saniyede 300 KByte'lık okuma hızlarıyla izleyenleri şaşkınlığa sürüklediler. 650 Dolarlık Sitreamer-Backup-System ST1-4D ise 20 MByte'lık bir güvenlik kopyasını 4 dakikada tamamlayabiliyor. Uzun zamandan beri kendisinden bahsedilen ve nihayet piyasaya çıkanı