1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

ünya UzZay savunma sis- temleri kimliği belirsiz bü- yük bir çizim yüzünden alar- ma geçti. Yaklaşık on milyon ton ağırlığındaki bu cisim kü- çük bir ay büyüklüğünde. Dünyayı tehdit eden cismin varlığını araştırma görevi bize verildi. Ancak görev için gifti- ğimiz uzay cismi bizi afiyetle yedi. Dünyadan bir uzay cismi olarak görülen bu esne aslın- da bir canlı. Eğer dünyaya bu durumu bildiremezsek, dünya da bu yaratığın yemek listesin- de yer alacak. Yaratığın midesine indik ama hâlâ tek parçayız. Başka bir galaksiden gelmiş ve sizi canlı canlı yemiş olan yaratık- tan nasıl kurtulacaksınız? Eğer kurfulmayı başaramazsanız yanınızdaki kısıtlı araç ve ge- reçle milyarlarca ışık yolu uzaklığa canavarın midesin- de gitmek zorunda kalacaksı- nIZ. Bu yaratıktan kurtulabilmek için bütün iç organlarını tek tek yok etmek lazım. bunun için canavarın damarlarında ilerleyip tek tek hayati organ- ları bularak yok edeceğiz. Ancak içinde bulunduğu- muz damarların labirentten hiçbir farkı yok. Daha da kö- tüsü, damarların içinde cana- varı yabancılara karşı koru- yan çeşitli minik yaratıklar bizi yok etmeye çalışıyorlar. Biraz garip ama bu cana- varı yok etmek için gerekli olan bütün silahları canavarın içinde bulmak mümkün. Ayrı- ca bu uzay canavarının için- de işinize yarayacak birçok eşya do bulabilirsiniz. Bu eşyalar görev sırasında son derece yardımcı olacak- lar. Mesela canavarın İçini gösteren harita en çok İşinize yarayacak eşyalardan. Bu ol- madan canavarın içinde kay- 44 bolmak son derece kolay. Haritadan başka enerji kris- talleri, koruyucu kasklar, sizi son derece güçlü silahlara ulaştıracak anahtarlar ve baş- ka yararlı silahlar bulmanız mümkün. Oyuna ilk başladığınızda et- rafta dolaşın ve içinde harita bulunan sandığı bulmaya ça- lışın. Daha sonra silahları bu- lun. Artık işe başlayabilirsiniz. Haritaya sık sık bakmayı ih- mal etmeyin. Haritaya bakar- ken kimse size dokunamaz, ancak harita bir kerede sade- ce üç dakika ekranda kalır. Harita ekranda iken bulmak istediğiniz eşyaların yerlerini belirleyin. Harita, aynı zamanda bu- lunduğunuz kademede düş- manlara karşı kullanmanız ge- reken en etkkili silahı da göste- rir. Etraftaki silahları ve cepha- neyi bulmak size puan kazan- dırır. Her 10000 puanda fazla- dan bir hak kazanırsınız. Her kademe dört düzeyden oluşuyor. Bulunduğunuz kade- meyi tamamlamadan süper silahın üç parçasını toplamak gerekir. Bu silah yok edeceği- niz organın etrafındaki kalka- nı İndirir. Böylece organı yok etmek kolaylaşır. Organlar son derece bü- yük. İlk karşılaşacağınız or- gan, böbrek. Kurt benzeri ya- ratıkları bu organa gönderdi- gğinizde, böbrek bulunduğu yerde zikzaklar çizmeye baş- layacak. Eğer daha evvel enerji kristalini almışsanız, böbrek sizden kaçar. Bu saye- de karşı duvarda bulunan sü- per silahiı alarak organı yok edebilirsiniz. Organı yok ettiğinizde bütün damarlar kararacak ve ekra- nın alt kısımlarında bir sonra- ki kademeye geçmenizi sağ- layacak geçit açılacak. Mücadeleniz sırasında en büyük sorun silahları toplar- ken karşınıza çıkacak. Çünkü silahlar duvarların rengine çok benzeyen zarların altında gizlidir. Oyunun Değerlendirmesi: Ocean / Disket - kaset GRAFİK : 7 SES / ZORLUK : 7 DEĞER : 6 GENEL 7