1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

kamçısı ve on tane sihirli haya- ti var. Hayatta kalabilmek için bu- lunduğunuz labirentte koşar- ken önünüze çıkan tüm yara- tıkları kamçınızla yok edin. Bu sayede alacağınız puanları fazladan hak veya zaman al- mada kullanabilirsiniz. Bu ara- da hemen belirtelim oyuna başladığınız yerden başka yer altında da ilerlemeniz Mmüm- kün. Yer üstünde İlerlemenin en tehlikeli tarafı karşılaşaca- ğınız yarıklar. Bu yarıklardan geçerken canavarların saldı- risına uğrarsanız kurtulmanız çok zor olur. Yol üzerinde karşılaşacağı- nız ağaçların bazılarında bü- yük küreler sallanmakta. Bu 'çinde yüz tane hücre bulu- nan bir yer düşünün. Bu yer- de isterseniz kendi başınıza, is- terseniz bir arkadaşınızla bir- likte düşmana karşı mücade- le edebilirsiniz. Mücadele edecekleriniz arasında birbi- rinden korkunç canavarlar, hayaletler, hortlaklar ve fare- ler sizi bekliyor. Bütün canavarlara rağmen sizi Uğraştıracak en büyük düşman fareler olacak. Çün- kü bunlar devamlı olarak sal- dırıyorlar ve hemen hemen her gittiğiniz yerde bulunuyor- lar. Bu korkunç ortamda yaşa- mak gerçekten zor ama İşini- zi kolaylaştıracak çeşitli eşya- lar var. Bu eşyalardan bazıla- ri yiyecek, silah, tılsım, büyülü zil, çeşitli ipuçları olan kağıtlar ve içinde çeşitli eşyalar olan sandıklar. Yolculuğunuz sırasında bu- lacağınız anahtarlar da size son derece yardımcı olacak- lar. Bulunduğunuz yerler ekra- nın Üst kısmında gösteriliyor. küreleri kırıp yok edebilirsiniz. Küreleri kırmak saçma gibi gözükebilir ama oyunu ancak bu küreleri kırarak bifirebilirsi- niz. Küreler kırıldıklarında fok zamanı kazanacaksınız. Fok zamanı son derece önemli, çünkü bu olmadan yer altına inmeniz mümkün değil. Her kademenin sonuna ge- lindiğinde eğer yeteri kadar fok zamanı toplamışsanız bir foka dönüşeceksiniz. Bundan sonra ödül kademesine geçe- bilirsiniz. Ancak her kademe- yi belirli bir süre içinde ta- mamlamanız gerektiğini unut- mayın, Ödül kademesinde büyük mücevherler ve şansınız varsa büyük kamçıyı toplamanız Ekranın alt sol kısmında sağlık durumunuz, pudanınız, topladı- ğınız eşyalar gösteriliyor. Çeşitli eşyalar topladığınız- da ve tüm yaratıkları yok etti- ginizde elinizdeki eşyaların gücü artmış olacak. Bir sonraki kademeye geç- mek İçin bulunduğunuz yerde başarıyla ilerleyip merdivenle- re ulaşmanız lazım. Buradan daha aşağıdaki hücreye ge- mümkün. Kahramanımızın DU kamçıya ihtiyacı yok olacak. Çünkü bir sonraki kademede kendisini tarih öncesi candad- varlar bekliyor. Doha sonraki kademeler daha da zorlaşacak, karşıla şacağınız canavarlar giderek kamçı vuruşlarınıza daha da- yanıklı hale gelecekler. Buna karşın bulunduğunuz yerlerde toplanabilecek eşyalar arta- cak. Oyunun Değerlendirmesi: Martech / Disket - kaset GRAFİK : 8 SESŞ Z ZORLUK : 8 DEĞER : 7 GENEL : 7 çeceksiniz. Aşağılara doğru ilerledikçe oyun daha da zor- laşacak. Her kademede içinde çeşifli bilgiler olan kâğıdı bulmaya çalışın. Bu kâğıtta bulunduğu- nuz kademe İle ilgili son dere- ce önemli bilgiler yazılıdır. Me- sela bulunduğunuz kademe- de karşılaşabileceğiniz tehli- keler veya bulunduğunuz ye- rin haritası. Her şeyden önce bu kâğit- ları toplamak son derece fay- dalı olabilir. Çünkü bu sayede aslında zehirli olan bir yiyece- ği yemekten kurtulabilirsiniz.