1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

Yemekler. Bu konuda bazı gençlerin şikayetleri vardı. Kendi gençlik oteli anılarımızı ister istemez hatırladık. O zamanlar da bu otellerde yemek so- runu en yoğun tartışmaların ana ko- nusunu oluşturmaz mıydı? Hatta ba- zı durumlarda bu tartışmalar, yemek boykotuna kadar şiddetlenmez miy- di? Aslında anlaşılan bu kampta du- rum O kadar kötü değil. I4 yaşında bir genç, “gençlik oteli ölçülerine gö- re iyi” derken, bir başkası “ama ta- bii daha iyi olabilir” demek gereğini duyuyordu. Fiyatlar konusu açıldığında ise su- ratlar biraz uzuyordu. “Allah'tan be- nim masraflarımı babamlar ödüyor. Kurs ücretlerini biraz yüksek buluyo- rum” diyor bir genç. Bir diğeri ise ha- linden memnun: ““Saçma, para veri- yoruz ama karşılığını da alıyoruz. ”” Birden fazla kursa devam edildiği takdirde oldukça yüksek bir maliye- fte erişiyor olmasına karşın, biz de bu incelememiz sırasında ikincisinin ka- nısını paylaşma eğilimini edindik. 64'er: Birden fazla kampınıza de- vam eden köklü müşterileriniz oluyor mu? Jeans Behrmann: İki müşteri türü aslında bir denge oluşturuyar. Bazı- ları yalnızca bir hafta için çekinerek geliyor. Bazıları ise tutarlı bir şekil- de tüm kursları takip ediyor ve bun- lar bir sonraki yıl çoğunlukla başka bir kampımızda yine bizimle birlikte oluyor. 64'er: Tabii okurlarımızın en çoak ilgisini çeken konu, bilgisayarlar. Bu kamplarda en çok kullandığınız bil- gisayar tipi hangisi ve başka ne tür bilgisayarlar kullanıyorsunuz? Jeans Behrmann: Açıktır ki, en çok kullandığımız bilgisayar, Com- modore 64. Buradaki bilgisayarların yarısı C-64, dörtte biri Commodore 128 ve geri kalanı da AMIGA. Diğer kamplarımızda kişisel bilgisayarlar- dan da yararlanıyoruz. İstisnai ola- rak bir Commodore 16 sahibi kampı- mıza gelecek olursa, onun için kamp- ta bir C-16 olmasını sağlıyoruz, ya da bazen bir Scheider CPC. Aralarında Atari kullanıcıları da olmasına kar- şın, kamplarda pek Atari ST talebiyle karşılaşmıyoruz. Tabii hemen en bü- yük tartışma başlıyor: AMIĞA, Ata- ri ST'ye karşı. Hangisinin daha iyi ol- duğuna ilişkin sonu gelmez tartışma- lar. Bu noktada gözlemcilerin biri par- layan gözlerle konuşmamıza katılıyor ve büyük bir coşkuyla, kendi yanın- da getirmiş olduğu şahsi ST"'siyle En genç kampçı: Sebastian Schlagwein henüz dokuz yaşında. kamp üyelerinden birinin SI'sini V24 ve MIDI aracılığıyla birbirine nasıl bağladıklarını anlatıyor. Kabloyu pencerelerden geçirerek manastırın duvarı boyunca uzatmışlar ve geceleri kendi odalarında oldukları halde be- raberce Flight Simulation ve MIDI Maze oynamışlar. Anlatışından çı- kardığımız, bu kampta yaşanan key- Jin yalnızca öğrenciler tarafından ol- madığıydı. Dergiye dönerken kamp hakkında olumlu izlenimlere sahiptik. Misafir- ler son derece mutluydu, kursları da oldukça başarılı bir biçimde sürdürü- yorlardı. Çoğu şimdiden Westensee ve Benediktbeuern'de açılacak (1988 sonbaharında) kampın hayalini kuru- yorlardı. Gençlerle yaptığımız konuş- malarda sorun olarak ortaya konan iki konu, yemekler ve ücretlerdi. Fa- kat yine de gençler son derece mut- luydular. Bizi kızdıran ise, 14 yaşı- mızdayken böyle kamplara gideme- miş olmamızdı. Her türlü gerginlik- ten uzak bir atmosferde oyun içinde bilgisayarla tanışmak ile her şeyi ev- de kendi başına halletmeye çalışmak arasında tabii ki çok büyük fark var. Kampta sunulan olanaklar ve fiyatlar CompuCamp'ın organize ettiği kampların fiyatları haftalık 595 Mark'tan başlıyor. Ek bir kursun fi- yatı ise 315 Mark (uzun süreli kalan- lar için üçüncü haftadan sonraki kurslar ücretsiz). Bir defada yapılan iki rezervasyona 30 Mark iskonta uy- gulanıyor (üçüncü rezervasyondan itibaren her biri için 50 Mark iskon- to). Ayrıca her katılan gence kampın bir T-Shirt'ü veriliyor. Benediktbeuern'de bir haftalık kampın kişi başına fiyatı 675 Mark. 3.1.-8,1.1989 arasındaki kısa hafta için 495 Mark'lık özel bir fiyat uygu- lanıyor. Geziler, incelemeler, müzeler gibi özel etkinlikler için peşin olarak 30 Mark alınıyor. Her misafirin katıldığı etkinlik gözönünde bulundurularak yapılan hesap sonucunda para art- mışsa, üstü iade ediliyor. Keşif gezisinde: Kamp, katılanlara rahat bir atmosferde okul baskısı olmaksızın öğren- me olanağı sağlıyor. 69