1 Eylül 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 21

1 Eylül 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 21

Eprom programlamak sanıldığı kadar zor değil. Ama yine de özel araç ve programa ihtiyacınız var. Işte size yapımı kolay, ucuz ve oldukça hızlı bir eprom programlayıcısı. Küçük olmasına karşın yaptığı işler ba- kımından diğer türlerinden eksik kalmamakta. 2764 ile 27256 arasındaki tüm epromları programlayabildiği gi- bi, ayrıca 12,5 volt'luk programlama gerilimi isteyen CM0OO Eprom'lar da bu alet ile programlanabilir. Bu programlayıcının asıl özelliği sürati. Programlamak istediğinizde karşınıza üç seçenek çıkıyor. Birinci ve en hızlı seçenek 8 KByte'lik bir eprom 5 saniyenin altında programlanmakta. Bu süre boş byte'ların (içeriği IFF) sa- yısına göre daha az olabilir. Tüm bunların yanında epromun boş veya dolu oldu- Bunu test etmek, epromu okuma, programlamayı tekrar- lama gibi seçeneklere sahipsiniz. Bütün bunlar değişik me- nüler yardımıyla sağlanmaktadır. Gerekli olan Programları BDE ve MDE ile yazılacağı- nı biliyorsunuz. Bundan sonra iş devreyi hazırlamaya ka- liyor. Ayrı ayrı iki devreyi basıp monte ettikten sonra be- lirtilen 10 yolu kablo ile ikisini bağlayın. Herşeyi son bir kez gözden geçirdikten sonra devreyi bilgisayarınız ka- palı iken User-port'a ve Joystick portlarına yerleştiren. Basıc programı yükledikten sonra diğer makinedeki prog- ram kendinden yüklenecektir. Bundan sonra epram prog- ramlamaya başlayabilirsiniz. Eprom programlamak için size üç ayrı hız sunulmuş: 1. Turbo Speed: Bu seçenek ile 8 KByte'lık bir eprom 5 saniyenin al- tında hatta boş byte'lar çoğunlukta ise daha da az bir sü- rede programlanabilir. Bu diğer programlayıcılara göre oldukça yüksek bir sürattir. Her byte 0,1 ms içinde yakılır. Bu seçenek size zaman kazancından başka epromları birçok kez kullanabilmenizi sağlar. Programlama süresi kısaldığı için epromun ömrü artar. Bu şekilde epromu- nuzu defalarca silip programlayabilirsiniz. Bu seçeneğin kötü yanları ise eprom üzerindeki bilgilerin belli bir süre sonra kaybolma ihtimali. Bu bilgilerin ne kadar süre son- ra kaybolacağını söylemek imkansız. Siza bu epromdan eproma değişir. 21