31 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

31 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

sezilmiştir. Milli Birliğin üstüne titriyen Devlet ve Komite uyanıktır. Mahutlar bildiklerinden şaşmasalar bile, gafiller ne zaman gözlerini açacaklar?" Daha bir süre önce Menderesten lütuf dilen- mek için yazdığı "piyazcı mektuplar" eski Baş- bakanın meşhur kasasından çıkmış olan Et- hem İzzet Benicenin yazdığı ise şuydu : "Doğrusu, bu ihtar ve ikaz davet eden söz- lerin sarfına Türk basınının sebebiyet vermiş ol- masını istemezdik.. Ne yazık ki, bir kısım gar' zete ve dergiler ne geçmişten, ne günün olayla- rından ders edinmiş değillerdir.. Daha dün bir, bugün iki, fikir hürriyetine kavuşan Türk ba- sınına Devlet ve Hükümet Başkanından ye- rinde ve yüzde milyon haklı bir tenbih ve ihtar gelmesine önayak olurlar ve Milli Birlik Ko- mitesini fikir ve tutum aykırılıklarına (ouğrat- mak gayretinin bu memlekete ve bu millete böyle bir zamanda ancak büyük zararlar geti- rebileceğini takdir etmezler miydi?" Türkeşin şahsi organı Öncü ise şu havayı çalıyordu "Sabrı, güleryüzlülüğü ile 27 Mayıs İnkı- lâbının Centilmen İhtilâl diye vasıflandırılma- sına âmil olan Milli Birlik Komitesini şahsında temsil eden sayın Başkan Gürselin son beya- natı vesilesiyle, yüzünde müşahade ettiğimiz ızdırap çizgileri, milli menfaatlerimizi vicdan- larımıza ölçü yapmadan vuku bulan bir gidişin sürpriz sayılmaması gereken tezahürüdür. Bünyesinde tehlikeli bir operasyon o geçir- miş olan Türk milletinin nekahat devresinde, onun üzerine titreyen hekimlerimizi gücendir- memek ve onlara yardımcı olmak ilk vicdan vazifemiz iken bunda kusur işlendiğine (oinan- mamız lâzımdır. Bizler, Sayın Başkan Gürsel'in '"..Ayrıca tenkid müessesesini tezyif ve tecavüz derecesi- ne çıkaranlara içinde bulunduğumuz şartları' hatırlatmak isterim.' demesine mahal bırakma- yacak bir yolu benimsemiş olmalı değil miy- dik?" Nihayet meşhur gericilerden Kadircan Kaflı, Gürselin demecinde eski iktidarı haklı gösterebilecek bir nokta bulmuş olmaktan memnun, şöyle yazıyordu : "Milli Birlik Komitesi hakkında şüphe u- yandıracak neşriyatta bulunanlar bilhassa ken- dilerini iktidara aday sayan partilerin mensup- ları arasında bulunabilir; bu gibiler (o iktidara susamışlığın tesiriyle demeçleri tahrif (o yoluna sapmaktadırlar. YAZISIZ Bu karikatür -Turbanındır- Akisin 1 9 6 0 Sonbaharında yayınlanmış bir sayısında çıkmıştır ve günün manzarasını her türlü tahlilden daha iyi belirtmektedir. Gerçekten de o günler Demokratların eski kalemleri M . B. K. içindeki "kalıcı cereyanlar"ı kime karşı savunuyorlardı, bilir misiniz? Menderes - le mücadele etmiş ve onun devrilmesinde M.B.K. üyeleri derecesinde tesirli olmuş "bir kısım basın"a karşı! 103