31 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

31 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Haftalık Aktüalite MECMUASI YURTTA Sovyetler Birliği Başbakanı Millet Suya tirit ziyaret Geçen haftanın ortasından bu haf- tanın başına, Sovyetler Birliği Başbakanı Kosiginin ve yanındaki- lerin "Türkiyeyi ziyaretimizden ve yapmakta olduğumuz görüşmeler- den çok memnunuz" demelerinin se- bebini anlamayanlar, her halde, Ko- siginin Yeşilköyden ayrılması sura- sında yayınlanan tebliği okudukla- rında büsbütün şaşırmışlardır. Bir gazete havadisi gibi başlayıp ziyare- tin haberlerini veren tebliğin o kıs- mında bir, havanın karlı geçtiği be- lirtilmemiştir. Bunu takip eden "si- yasi kısım" ise "İki taraf Yakın ve 4 Cilt : XXXVII OLUP Orta Doğunun bir barış ve güvenlik bölgesi olmasını samimiyetle temen- ni ettiklerini teyit eylemişlerdir" gi- bi doğrusu, her halde herkesçe pek meçhul sanılan o tekerlemeleri bol bol ihtiva etmektedir. Bu tekerleme- ler saymakla bitecek gibi değildir. "Devletlerin, karşılıklı münasebetle- rinde iç işlerine ademi müdahale, e- gemenliğe saygı ve hak eşitliği pren- siplerine riayet etmeleri barışçı ve verimli işbirliğinin inkişafına, mil- letlerarası problemlerin halime ve dünyadaki gerginliğin (azalmasına yardım edecektir" lafi bir diğer te- kerleme, hele "Taraflar, Avrupa gü- venliği konusunda görüş teatisinde bulunmuşlar ve genel Avrupa işbir- liğinin çeşitli oalanlarda inkişafına Sayı: 654 31 Aralık 1966 BİTENLER Kosigin, Süleyman Demirel ile Dostlar alışverişte görsün her türlü imkânlarla yardım etmeğe amade bulunduklarım belirtmişler- dir Kaide başka bir keramettir. nun yanında, biri (Sovyetler Birliği öteki Türkiye için önemli iki konu üzerine tebliğde yer alan cümleler Vietnam hakkında Türki- yenin Rusyadan farklı ve Kıbrıs hakkında (Rusyanın o Türkiyeden farklı düşündüklerini ortaya koy-. maktadır. Rusya, Kıbrıs işinin gene ikili görüşmelerle halli yoluna sa- pılmasını bir ümitli gelişme olarak görmediğini saklamamıştır. Hattâ bu konudaki türk tezinin ne olduğu- nun bunca değişik tutumlardan son- ra merak edildiği ruslar tarafından söylenmiştir. Gerçekten de bundan evvelki Türk - Sovyet ortak bildiri- 31 Aralık 1966