31 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

31 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Tüli'den haberler Smokinsiz Başbakan Bu satırlar yazılırken, Kosigin İs- tanbuldan ayrımak üzereydi. Bü- yük şehirlerimizdeki protokol sos- yetesi, kuzeyli misafirin gelişiyle il- gili dedikodularla meşguldü. Kosigi- nin karşılanışı, şerefine verilen Zi- yafetler, bu ziyafetlerde görülen şık- ık, türk - sovyet ilişkilerinde bu zi- yaretten sonra beklenen veya bek- lenmeyen gelişmeler konuşuluyordu. Kosigin şerefine verilen ziyafet- lerin başlıca özelliği, erkeklerin smokin giymeyişiydi. Sovyet Başba- kanının smokini yoktu.'Bu yüzden, erkeklerin gündüz elbiseleri giydik- leri akşam yemeklerinde kadınlar da tuvalet giyernetiler. Fakat şıklı- Sa söz yoktu. a Meclisin tören salonunda," So Elçiliğinde, Ankara Palasta, Hariciye Köşkünde kadınlar, misafir Başbakanı brokar- lar, danteller içinde o selâmladılar. İzmir ve İstanbulda da altın ve gümüş elbiselerle... Hiltondaki ye- mekte, tatsız bir olay da geçti ama, Burhan Felek, tecrübeli bir gazeteci olarak, meseleyi tatlılıkla halletti. Bizim foto muhabirleri, basın hürri- yetini eksiksiz bir şekilde kullanmak istiyorlar. Pirincin taşını ayıklamak için protokolcularla Kosiginin mu- hafızları hayli terlediler. Kosigin, İstanbulda trafikçileri de biraz terletti. Hiltondan Şale Köş- küne yürüyerek gitmek ( isteyince, büyük şehrin zaten bozuk olan tra- fiği altüst oldu. Kosiginin bu ziyaretisin yorum- ları arasında, Başbakan. Süleyman Demirelin eşi Nazmiye Demirele de geniş yer veriliyor. Bayan Demire- lin, bazı konularda rahatlık ve tabi- ilik bakımında kocasını yaya bırak- Bayan Demirelin yemeğinde davetliler Mr. Hartda oradaydı 31 Aralık 1966 tığı söylenebilir. Sovyet Elçiliğinde- i yemekte Kosigin ile konuşması birgok gazetede yer aldı. Bayan De- mirci, dünya barışından bile bahset- ti, maşallah. Kosiginin gelişi birçok gözü de, nedense, Amerikan Büyük Elçisi Mr. Harta çevirdi. Büyük Elçi han- gi ziyafete geldi, hangisine gelme- di, niçin gelmedi, diye yorumlar ya- pıldı. Havaalanına gelmeyen Mr. Hart, Ankara Palasta, Başbakan De- mirci ve eşinin Öğle yemeğinde ve bir de Sovyet Elçiliğindeki (resmi kabulde bulundu. Diplomatlar çev- resinde bu davranış çok diplomatik bulunuyordu. Aksi halde, Kosigin dünya barışı ve Vietnam savaşı ko- nularında Amerikaya en sert şekil- de çatarken, Büyük Elçinin durumu- nun daha güç olacağı, toplantıları terketmek zorunda kalacağı belirti liyor. Fırsat bu fırsat Geçtiğimiz hafta Ankara, gökdelen bir otele kavuştu: Ankara Oteli. Cumartesi aksana verilen açılış kokteylinde binlerce davetli, otelin salonlarını gözden geçirdiler, içiçe salonları, güzel dekoru, hele 21. kat- taki roofu çok beğendiler. Bütün Bakanlar, senatörler, banka genel müdürleri, yüksek rütbeli subaylar, açılışta hazır bulundular. Ankaralı kadınlar, şıklıklarım göstermek i- çin her fırsattan yararlandılar. Ba- zı kadınlar, pırıl pırıl elbiseleriyle, Ankaranın apartmanlarının camla- rında fazlaca görülen noel ağaçla- rına benzemişlerdi. CHP'nin eski Genel Sekreteri Kemal Satırın eşi, siyah tayyörüyle çok şıktı. Senatör Mustafa Deliveli, Celâl Ertuğ ve Mehmet Yardımcının hanımları da siyahlar giymişlerdi. Play - Boy çok rağbette İstanbulun sayısı gittikçe çoğalan klüpleri arasında Play - Boy çok rağbette. Hele yeni gelen fransız şar- kıcı pek beğeniliyor. Sosyete edebi- yatında her devirde adı çok geçen kişilerden Ferda Kahraman da İs- 29