31 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

31 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER Bu soğuk sözler, salonda buz gi- bi bir hava yarattı. Toplantıların olumlu konuşma- larından birisini Turgut Göle yaptı. "Eteklerimizle taş topluyoruz" diye konuşmasına başlayan Göle, Ecevit ve arkadaşlarının çalışmalarını öve- — Kendi bölgemde, CHP'ye çok uzak olan gruplarda bile bir yakın- laşma var" dedi. Ortanın Solunun en inançlı savu- nucularından Kemal Sarıibrahimoğ- lu, Ecevit ve arkadaşlarını kutlaya- rak konuşmasına başladı. Yeni eki- bin bir "beyaz ihtilâl" yaptığını be- lirten Sarıibrahimoğlu, vatandaşın Ortanın Solunu benimsediğini ve bu konuda endişenin yersiz olduğu nu söyledi. Bu arada, yıldız” ol- mak, hiç değilse Öyle geçinmek sev- dasında olanları kastederek, bu ti bi partiyi kısırlaştıraca- gını belirtti "—Halk, DP'yi, bir halk, bir Or- tanın Solu hareketi sandığı için iz- ledi. Onun başındakilerin yalan söy- lediğini anlattığımız anda halk bi- zimledir" dedi Buna mukabil Turan Şahinin, çatmadığı kimse kalmadı. Ecevitten Aksoya, birçok kişiyi suçladı. Anla- şılıyordu ki bir "Ecevitten de Genel Sekreter olur mu?" kompleksinin içindeydi. Halbuki Turan Şahin Ba- kan olduğunda -ve hiç de fena Ba- kan olmamıştır- çok kimse aynı şe- kilde burun kırıyor ve "Şahinden de Bakan olur mu?" diyordu. Hiç bir şeyin yarımından hoşlan- madığını belirten Kenan sengin: — Ortanın Solu bir çizgi değil, bir alandır. Biz aşın solda değiliz, orta ile aşırı sol arasındayız. Yarım şey zararlıdır. Yarım iman, yarım demokrasi. Bu ülke bu yarımlar yü- zünden iflah olmadı" dedi. Fehmi Alpaslan ise, partiyi sos- yalizme kaydırmaya çalışanların bulunduğunu söyledi. Esatoğlunun yazılarına çattı. Esatoğlu ise, "Yaz- dıklarımı anlasa, yanmıyacağım" diye hayıflanıyordu. Parti Meclisi toplantısı boyunca yapılan konuşmaların en olumlusu, Nermin Abadanın konuşması oldu. Abadan, dünya meseleleri üzerinde durduktan sonra, bu meseleler kar- şısında Türkiyenin durumunu be- lirtti ve buradan da sözü CHP'ye ge- tirerek, — CHP herkese şirinlik muska- si veremez, sünger olamaz. Bazı sos- yal grupları benimsemeliyiz" dedi. Feyzioğlu - Akal arasındaki ola- yın cereyan ettiği sırada ziyadesiyle üzüldüğü görülen Hüsnü Özkan, söz sırası kendisine gelince, askerce bir AL yaptı: — Bu sabahki üzücü tartışma, kanaatimce, bir post tartışmasıdır. Kim ağır basarsa, postu kapmak i- çin uğraşıyor. Bir zamanlar devrim- ci olan arkadaşlar, şimdi, Ortanın Soluna karşı çıkıyorlar. Bir millet- vekilinin haysiyetini koruması gere- ken bir Başkan Vekili, onun haysi- yetini kırıcı lâflar söylüyor. Şahsen ben, bu zatın başkanlık yapacağı Grup toplantılarına o katılmıyaca- Sım" dedi. Feyzioğlu ise işi o kadar pişkin- liğe vermişti ki, Hüsnü OÖzkanın bu sözlerinden alınmadı bile. Bu da yetmiyormuş gibi, cevabını da ye- tişt tirdi: — İstersen gel! Gelenler bana yeter.." Mustafa Uyar, "Ortanın Solu, adresimizdir" diye bir hikmet sa vurdu. Fakat bu adrese gelecek pos- tacının, kendisini hiçbir gün orada bulamıyacağım kendisi de biliyor- u. Türk politika hayatına, "nabza göre şerbet verme"nin karşısında o- larak giren Turhan Feyzioğlu, o gün- kü konuşmasında bol bol şerbet da- ğıttı. AP -CHP arasındaki iyi müna- AKİS sebetlere "bahar havası" denilmesi- ne "bozulduğunu" belirterek konuş- masına giren Feyzioğlu, özetle şun- ları, söyledi: — Parti imajları net olmalıdır. Buzlu cam arkasındaki görüşe va- tandaş oy vermez. Bu imaj, mesele- lere inilince netleşir. Ortanın Solu konusunda Kurultay, kararını ver- di. Tartışma bitti. CHP sağcı bir parti olmadığı gibi, solcu bir parti de rr Bunun dışında, CHP inin kimliği artık, özel demeç ve ö- zel kitaplarla değil; resmi belgeler- le ortaya konulsun." Bir süredir böyle bir toplantıyı sağlıyabilmek için başvurmadık yol bırakmayan Turhan Feyzioğlunun, tam fırsat ele geçmişken bu derece basit eleştirmelerle ortaya çıkması, çok yadırgandı. Kendi ekibi de da- hil, onun daha önceki telâşını bilen- ler, şaşırdılar. işte, günlerdir hazır- lanan Feyzioğlu karşılarındaydı ve söyledikleri, bir incir (çekirdeğini doldurmıyacak şeylerdi. Öyleyse, te- lâşının ve bir bardak suda firtina koparma gayretinin sebebi neydi? Feyzioğlunu yalandan tanıyanlar, bu durumu hiç de hayra yormadı- lar. Hadiselere gebe bir parti Şu anda devam eden Parti Meclisi toplantılarının belli ettiği bir hu- sus, CHP'nin bir takım önemli ha- diselere gebe olduğudur. Parti Mec- lisi toplantılarında bunlar olurken CHP Meclisi faaliyet halinde Açık hesaplaşma 31 Aralık 1966