14 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

14 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS Kulağa Küpe... Lahana Turşusu Bizim ee eni ar- tik Yönü de kâfi derecede sosyalist bulmuyorlar ya.. O- nun yerine bir yeni dergi çı- karıp etrafında örgütlendiler. Dergiyi kendileri şöyle ta- rif ediyorlar: "Sermayenin bi- linçli müdahalesiyle, ilân pa- zarlıklarıyla, kredi hesaplarıy- la bu harekete karşı çıkan, hiç değilse onu yozlaştırmak için ikili oynayan oBabıdli basının- da yer verilmeyen gerçeklerin dile getirildiği, zincirlenen ka- lemlerin özgürce konuştuğu bir forumdur." Aaa! Bu forumda bir imza: Nadir Nadi. Nadir Nadi Babiâli Cumhu- riyetinin sahibidir yahu, sa- let Coruk, intiharın sabah erken saatlerde vukubulduğunu belirtmiş ve intiharla ilgili olarak o şunları söylemiştir: — O gün sabah erken kalktı. Saat 5 sularıydı. Çalışacağını söylü- yordu. Önce tuvalete girdi, a m ai .Bir süre sonra ıp onu aradığımda, mutfakta ipe asılı veni karşılaştım.” Bu e doğru da alabilirdi, o- layı m gizlemekte fayda u- manlarca kendisine öğretilmiş de o- labilirdi. Çünkü daha önce yapılan a- çıklamalarda tezat teşkil eden hu- suslar bulunuyordu. Meselâ, ilk ya- pılan açıklamada, Çorukun, evinin arka 'odalarından birinde intihar et- tiği bildirilmişti. Bu arada bazı ga- zeteler, olayın evde vukubulmadığı- nı, yetkili ağızlara atfen yazdılar. Moskova Büyük Elçiliğindeki yetki- liler ise bu konuda kesin bir ifa- de kullanmaktan kaçmıyorlardı. Resmi bir açıklama yapılmadığın- dan, çeşitli söylentiler çıktı. Birin- ci derecedeki yetkililer, bu konuda- ki soruları sudan cevaplarla geçiş- tirirlerken, bazı yetkililer de, "Du- rum bildiğiniz gibi değil, çok önem- li. Biraz daha beklemek gerek" şek- linde, olayın basit bir intihar olma- dığı şüphesini yaratabilecek sözler söylüyorlardı. 14 Ocak 1967 Eski bir Hariciyeci olan ve çev- resinde üstün meziyetleriyle o tanı- nan, 3 çocuk babası Sadi Çorukun böyle sudan sebeplerle intihar etmi- yeceği kendisine yakın çevrelerde ha- im kanaattir. Olayın âdi veya siya- si bir cinayet olması ihtimali ise çok zayıftır. Öyleyse, Çoruku intihara i- ten sebepler nelerdir? Selâhattin Tukyuyla olan münasebetleri omi- dir? Büyük Elçilik Maslahatgüzarı Doğan Türkmen ile yaptığı iddia e- dilen tartışma mıdır? -Eğer tartış- ma bu ciddi siyasi sebepten, yani bir kusurun ortaya çıkmasından de- ğilee o da saçmadır- Büyük bir tehdit veya şantaj mıdır? Bunların hepsi, şu anda, zihinleri karıştıran sorulardır. Büyük Elçi Rıfat Ayan- lar ve Dışişleri Bakanlığı Baş Hu- kuk Müşaviri Suat Bilge, istifham- lara cevap aramak amacıyla şu günlerde Moskovada bulunmakta- dırlar. Gerçek ancak, bunların araş- tırma ve soruşturmasından sonra ortaya çıkacaktın Fakat bu soruş- turmanın sonucunun açıklanacağı da şüphelidir. Dışişleri Bakanı İhsan Sabri Çağ- layangil, daha olayın duyulduğu ilk günlerde gazetecilere bunu o söyle- miş ve "intihar sebebi eğer çok şah- si ise gizli tutulacağım" bildirmiş- tir. Bu sebeple, gerçeğin böyle bir gerekçeye dayanılarak açıklanma- ması da muhtemeldir. Bu iki esrarengiz intihar olayın- YURTTA OLUP BİTENLER şimdilik üzerinde hususlardan da yetkililerin, durduktan en önemli biri, Tukyu ile Çorukun intihara zorlanıp zorlanmadıklarıdır. e İkin- ci önemli husus ise, olayların bi- rer cinayet olup olmadığıdır. İnti- hara zorlama varsa, niçin ve kim tarafından yapılmıştır? Eğer cina- yetse, katiller kimlerdir ve niçin öl- dürmüşlerdir? Şu günlerde, olayın soruşturma- sıyla ilgili bütün yetkililerin üzerin- de düşündükleri sorular bunlardır ve cevabının da mutlaka verilmesi gerekmektedir. Çünkü, ölüler de aydınlığı sever. Gençlik Zemin yoklayanlar Şerhat havaları çalan davulun gü- rültüsünü bastırmak için alabil- diğine bağırmak zorunda kalan orta boylu, kısa kır saçlı, duglas bıyıklı, 40 yaşlarındaki adam, etrafında top- lanan 30 kadar eli sopalı gence, yumruklarını boşlukta sallıyarak, "— İmanlı gençler, korkmayın!. Bizler gibi, milliyetçi ve Allahını sevenlerin hiç kimseden korkusu o- lamaz. Allahsızlara, gomonistlere, e- velallah, derslerini veririz. Onları perişan ederiz. Gelsinler bakalım!. Gelecekleri varsa, görecekleri de var!.." dedi Çevresinde "Süpermanyak" diye İ.T.Ü.'nin düzenlediği yürüyüşte Bilim, hakkın yanında! profesörler