20 Mart 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 21

20 Mart 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 21

İktisadiyat İstanbulun İmarına Ait Teknik veEkonomik Meseleler Şehircilik ve Belediyecilik, modern Türkiyenin ön safhaya koy- duğu içtimai ve iktisadi meselelerden biridir. Geçmiş devirlerin, çok basit ve iptidai Belediye ve sehir telâkkilerinin yerine inkilâp Türki- yesi mudsır Belediyeciliği ve şehirciliği koydu. Küçük ve büyük sehir- lerimizde bir kımıldanma ve yenileşme hareketi görüyoruz. Her ta- rajta ihtisas sahiplerine bu kımıldanma ve yenileşme hareketi çer- çevresini tesbit edecek olan şehir plânları yaptırıyor. Okuyucuları- mız her halde İstanbulumuzun umumi plâmnın M. «Prost» isminde bir Fransız mütehassısı tarafından yapılmakta olduğunu öğrenmiş- lerdir. Uzun tetkiklerden sonra, kendisine İstanbul plânı hazırla- mak gibi çok şümullü ve ağır bir vazife tevdi edilen Fransız şehircisi bütün dünyanın tanıdığı ve hürmet ettiği otoritlerden biridir. Bele- diyemizi böyle mütehassıs bir şehirciyi angaje ettiğindn dolayı teb- rik ederiz. «Her Ay» bu nüshasında, gene İstanbul Belediyesinin imar müte- hassıslarından « Dr. Wagner» in bu mevzu etrafında Türk İktisadi- yatçılar Cemiyeti için hazırlamış olduğu bir konferansı neşretmeği muvafık gördü. Belediye ve şehir işlerinin her tarafta münakaşa e- dildiği bir sırada, intisaş sahibi bir şehircinin, bu saha etrafındaki düşüncelerini öğrenmek bize çok faideli ve alâkaya değer göründü. Sayın dinleyiciler, Şehir işleri mütehassısını, perişan saçlı bir sanatkâr tasav- vur ederek ondan cennet gibi güzel bir istikbalin, insanı çeken hayali levhalarını bekliyenleri bu konferansımla hiç şüphesiz