20 Mart 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 43

20 Mart 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 43

Portre Prof. İbrahim Fazıl İktisad Fakültesi profesörlerinden İbrahim Fazıl geçenlerde maliyeye ait neşrettiği eserin üzerine ilk defa imzasını attı. Üni- versite profesörleri arasında kendi branşına dair ciddi bir tetkik eseri neşretmek mazhariyetine eren nadir insanlardan biri de odur. Profesör İbrahim Fazılı daha evvel (Akşam) gazetesinde iktisadi meselelere dair neşrettiği birkaç makale ile tanıyoruz. « Memleketimizde bazı mütehassıslar gibi onun en korktuğu şey yazmaktır. Bu noktadan bakılınca İbrahim Fazıl biraz bizim es- ki mütebahhirlerimize benzer. Bunlar bilgilerini kafalarının içinde taşımayı severler; ve «ilim sadırdadır, satırlarda değil!» derler, İbrahim Fazıl son eserile ilmini bir defa daha sadırdan çıkarıp satıra geçirmiş oldu. Bunun bir üçüncüsünü okuyucula- rımız (Her Ay) da göreceklerdir. Gelecek sayımızda genç profe- sörün dünya buhranına dair kıymetli bir etüdünü neşredeceğiz. Hemen ilâve edelim ki bunun bu nüshada bulunamaması ilmin sadırdan satıra geçmek için katetmesi icab eden merhalenin uzunluğundan başka bir şey değildir. Yazı yazmak hususundaki titizliğine rağmen İbrahim Fazıl meslektaşları arasında edebi zevki, edebi kültürü en yüksek olandır. Edebiyatçı arkadaşlar onunla konuşmanın en büyük zevkini edebiyat münakaşası yapmakta bulurlar. Aruz veznini kolayca bir şiir kitabı yazacak kadar kavramış olan iktisad pro- fesörü, para etmiyeceğini bildiği halde, klâsik şairlerden o son nesle kadar birçok güzel manzum parçalar hafızasında biriktir- miştir. Geniş ihatası içindeki iktisadi kıymetlere karışan bu edebi kıymetler onu belki de yazı yazmak hususunda titizliğe sevkeden sebeblerden biri oluyor, A*X