20 Nisan 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 138

20 Nisan 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 138

140 Her Ay me nefs ile şeytana bilkülliye galip olup ellerinden halâs ola- madum. «Özümü göyündürdü> der. Ve bu beytte tenbih var ki sâliki ârif her ne kadar nefsü şeytana galip olursa da yine kendini nefsin mağlübi bile, mağ- lüp değil ise de. Da'va ehli olmaya fenâ ehli ve züllü iftikar ehli ola, Kendini dâim âciz ve zelil göstere ve nefsini ucbe dii- şürmekten sakına. Zira her kim nefsini beğendi ve anınla dost oldu cümieye düşman oldu ve her düşmana mağlüp oldu, aziz ise de. Ve her kim ki nefsi ile adavet oldu ve dâim nefse muhale- Tetten hâli olmadı, cümleye dost oldu. Ve her aduye galip ol- du, her ne kadar zelil ise de. Pes imdi kütten murat şehvet sı- fatıdır ki câzibedir. Yani eli var ayağı yok murad nefstir. Ve elsizden murad gazab sıfatıdır ki dafiadır. Yani ayağı var eli yok murad şeytandır. Yani muradullaha muvafakat ve mura- dati nefsü şeytana muhalefet üzere oldum. Nefse galip olmak vaktında şeytan nefse yardım edüp gazab sıfatile nefsime mu- in olup, ikisi bir olup bana galip oldular. Ve dahi ibadâtü tâata râgıp oldukça şeytan beni men'edüp def'ederdi, fâriğ olmazdım. Nefs şeytana yardım edüp üzerime kesel biragup ibâdet terki- ni sevdirir ve lezzet verirdi. Dâim bu cenk ile anlara gâh galip ve gâh mağlüp olurdum. Bilkülliye ellerinden halâs bulup şer- lerinden emin olamadum deyu sülük ehlini bu ikisi ile dâim mubalefet üzre olmağa kandırur. Gör imdi derviş ne acep sinedir ki divler ve periler ile kah- raman ve Süleyman gibi cenk eder, Ve nefsü şeytan ne yaman düşmanlardır ki bu ikisinin elinden enbiya ve evliya ağlayup inlemekten hâli olmamışlardır. Zira bu ikisinin elinden kimse halâs olamaz, meğer kendiliğinden bilkülliye fâni ola, ol kur- tulur ancak, Kaj dağından bir taşı şöyle attılar bana Öylelik yola düştü bozayazdı yüzümü Kaf dağından murad şer'i şeriftir ki cümle halkı ihata edüp dairesine almıştır. Ve ulemâi izâm (Kesserehümullahü ve kav- vahüm ve refea şanehüm) (*) ol dağ üzre her cânibinden ah- (“1 Allah onları çoğaltsın, onları kuyvetlendirsin, şanslarını yük- seltsin.