20 Nisan 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 85

20 Nisan 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 85

86 Her Ay rebilecektir. Lüzumu takdirinde benim yerimi Krenkel alacak- tır. Krenkele bir şey olduğu takdirde onun yerini Fedorov tu- tacaktır. İcabı halinde Fedorov'un heyet ve matematik tetki- katını ben yapacağım. Şirşovun yerini ise, diğer üç kişinin han- gisinin işi o esnada hafif ise o tutacaktır. Meteoroloji tetkikatı, dördümüzün de vazifesindendir. Başkaca, dördümüz de yemek pişirmesini öğrenmiş bulunuyoruz. Kışlama yerinde, buzların çatlaması ihtimalinde derhal tertibat alabilmek için, yirmi dört saatlik nöbet usulü tatbik edeceğiz. Nöbetçi olan zat, her saat başında, meteorolojik va- ziyeti tesbit eyliyecektir. Vakıa bu çok güç bir iş olacaktır. Fa- kat, gerek emniyet bakımından, gerekse Şimal buz okyanusu- nun merkezi kısımlarındaki tetkikatın mükemmel olması ba- kımından, elzemdir. «Yiyeceklerimizi ve eşyalarımızı, her türlü ihtimale karşı, aralarında 200 ilâ 300 metre mesafe bulunan ayrı ayrı yerlerde taksim edeceğiz, Bu suretle emniyet tertibatı, elden geldiği ka- dar tam olarak alınmış olacaktır. Kışlama istasyonunda doktorluk vazifesini Şirşov görecek- tir. Kendisi bunun için hususi bir kurs takip edip bitirmiştir. İlâçlarımız yalnız tozlardan mürekkeptir. Zira, mayi ilâçların bu derece aşağı soğukta donması pek muhtemeldir. Bu toz İ- lâçlar ispirtoda halledilecektir. «Kışlama yeri, muazzam şimal okyanusunun tam ortasın- da seyir halinde bulunacak amma, suyu, ancak karları eritmek suretile tedarik edeceğiz. Bir teneke su tedarik edebilmek için yedi ten&ke dolusu kar eritmek mecburiyeti hasıl olacaktır. <İçimizde Krenkel ile ben sigara kullanıyoruz. Binaena- leyh, yanımıza sigara da almak mecburiyeti hasıl omuştur. Mu- vaffakiyetli ve büyük günlerin akşamında birer tane puro bile içebileceğiz. «Beraberimizde sadık bir dost daha bulunacaktır. Bu, Ro- dolf adasından alacağımız, orada hususi surette terbiye edil- mekte olan küçük bir şimal memleketleri köpeğidir. Bu köpek, uzun kutup gecelerinde, havlamasiyle, ayıların yaklaşmakta ol- duğundan bizi haberdar edecek ve bize daha buna mümasil bir çok iyiliklerde ve hizmetlerde bulunacaktır.